Dość niespodziewanie i bez większego nagłośnienia do Polski trafiają nowe skutery elektryczne Segway-Ninebot. Czy te elektryczne jednoślady będą mogły podbić serca konsumentów?
Skutery Segway-Ninebot w Polsce
Tak, w końcu do naszego kraju trafi coś więcej, niż tylko kolejne hulajnogi elektryczne tego chińskiego producenta. Skutery elektryczne Segway-Ninebot pojawiły się właśnie na stronie jednego z polskich sprzedawców produktów marki – sklepu TECHWISH. Choć pojazdy nie są jeszcze dostępne do zamawiania, to widoczne są ich pełne specyfikacje oraz ceny, co pokazuje, że rynkowy debiut to zapewne kwestia raczej tygodni, aniżeli miesięcy.
Zgodnie opublikowanymi informacjami, na polskim rynku pojawią się 3 wersje skuterów Ninebot-Segway. Modele Segway eScooter E110S, E125S oraz E300SE różnią się głównie osiągami, co także wpływa znacząco na ich cenę. Najtańszy ze skuterów, E110S dostępny będzie za 11 999 zł, podczas gdy najdroższy, E300SE, to już 24 990. Wariant środkowy to E125S, który wyceniono w Polsce na 19 990 zł.
W tych cenach dostajemy pojazdy, które są całkiem solidnie naszpikowane rozwiązaniami technologicznymi. Każdy ze skuterów jest uruchamiany bezkluczykowo, oferuje łączność Bluetooth z aplikacją mobilną Ninebot oraz wbudowaną łączność 4G, która będzie bezpłatna dla użytkowników przez pierwsze 2 lata od zakupu. Do tego szereg rozwiązań antykradzieżowych, jak GPS lub reagowanie na próbę prowadzenia bez odblokowania (skuter automatycznie kontruje kołami do kierunku jazdy, w którą ktoś chce go prowadzić).
Jeśli natomiast chodzi o aspekty bardziej techniczne, to wyglądają one tak:
- Segway eScooter E300SE
- Silnik o mocy 10kW
- 2 baterie o pojemności 2000 Wh każda (Li-Ion) (z możliwością dołożenia trzeciej)
- 1855 x 680 x 1175 mm (dł x szer x wys)
- Maksymalna prędkość 105 km/h (2.9 sek do 100 km/h)
- Maksymalny zasięg 130 km
- Maksymalny udźwig 280 kg
- Schowek o pojemności 34 litrów pod siedzeniem
- Hamulce tarczowe z przodu i z tyłu
- Bezdętkowe opony 100/70-12 z przodu oraz 120/70-12 z tyłu
- Segway eScooter E125S
- Silnik o mocy 3kW
- 2 baterie o pojemności 2880 Wh (Li-Ion)
- 1866 x 675 x 1175 mm (dł x szer x wys)
- Maksymalna prędkość 45 km/h
- Maksymalny zasięg 140 km
- Maksymalny udźwig 255 kg
- Schowek o pojemności 27 litrów pod siedzeniem
- Hamulce tarczowe z przodu i z tyłu
- Bezdętkowe opony 100/70-12 z przodu oraz 120/70-12 z tyłu
- Segway eScooter E110S
- Silnik o mocy 1.5kW
- 1 bateria o pojemności 1440 Wh (Li-Ion) (z możliwością dołożenia drugiej)
- 1866 x 675 x 1175 mm (dł x szer x wys)
- Maksymalna prędkość 45 km/h
- Maksymalny zasięg 75 km
- Maksymalny udźwig 230 kg
- Schowek o pojemności 27 litrów pod siedzeniem
- Hamulce tarczowe z przodu i z tyłu
- Bezdętkowe opony 80/90-12 z przodu oraz 90/80-12 z tyłu
Jak widzicie, każdy ze skuterów jest przyzwoitym wyborem na dojazdy do pracy. Mnie najbardziej cieszy, że Ninebot-Segway w końcu zdecydował się wprowadzić na polski rynek coś ciekawszego, niż tylko hulajnogi elektryczne. Czekam teraz z niecierpliwością na debiut kosiarek autonomicznych oraz rowerów elektrycznych.
Dołącz do dyskusji