• Kontakt
  • Forum dyskusyjne
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

Sprzedaż elektrycznych Volvo wzrosła o 54% w 2024 roku. Co dalej z transformacją marki?

08.01.2025
w Aktualności, Samochody elektryczne
Czas czytania: 4 min
0
Udostępnij

Volvo Cars opublikowało wyniki sprzedaży za 2024 rok, które pokazują znaczący wzrost sprzedaży pojazdów elektrycznych. Globalnie sprzedaż w pełni elektrycznych samochodów marki wzrosła o 54%, co wyraźnie wskazuje na rosnące zainteresowanie elektromobilnością. Równocześnie wzrosła sprzedaż hybryd plug-in o 16%, co podkreśla, że przejście na elektromobilność jest już trwałym trendem w strategii Volvo.

Globalne wyniki Volvo

W 2024 roku Volvo sprzedało 175 194 samochody w pełni elektryczne (BEV) w porównaniu do 113 419 w 2023 roku. Hybrydy plug-in (PHEV) osiągnęły wynik 177 593 sprzedanych egzemplarzy, co również było wzrostem w porównaniu do 152 561 rok wcześniej. Łącznie pojazdy elektryczne stanowiły 46% sprzedaży marki na całym świecie.

W grudniu 2024 roku udział BEV w sprzedaży globalnej wyniósł 19%, a hybryd plug-in 27%. W skali całego roku oba segmenty osiągnęły równy udział – po 23% każdy. To dowód na dynamiczne przesuwanie się rynku w stronę elektryfikacji.

Dołącz do forum dyskusyjnego, by tworzyć z nami społeczność posiadaczy i sympatyków samochodów elektrycznych!
Wejdź na forum

Rynek amerykański – zaskakujące wyniki

W Stanach Zjednoczonych sytuacja wyglądała inaczej niż globalnie. Sprzedaż pojazdów w pełni elektrycznych spadła aż o 59%, osiągając jedynie 5608 egzemplarzy w 2024 roku w porównaniu do 13 609 w 2023 roku. Z kolei hybrydy plug-in zanotowały wzrost o 69%, z 22 048 do 37 294 sztuk. W efekcie BEV stanowiły tylko 4,5% sprzedaży Volvo w USA, a PHEV 29,8%.

Powód takiego spadku w sprzedaży BEV w USA może leżeć w preferencjach konsumentów, którzy wciąż wybierają pojazdy zasilane paliwem lub hybrydy jako bardziej uniwersalne. Niezwykle ważne będzie, jak Volvo dostosuje swoją strategię na tym rynku, by zachęcić Amerykanów do wyboru pełnej elektryki.

REKLAMA

Chiny – największy rynek, mieszane wyniki

W Chinach, które są globalnym liderem elektromobilności, sprzedaż BEV wzrosła o 33%, ale sprzedaż PHEV spadła o 5%. Łącznie sprzedaż Volvo w tym kraju zmniejszyła się o 8%. W liczbach bezwzględnych BEV osiągnęły 4349 sprzedanych egzemplarzy, a PHEV 11 417.

BEV stanowiły zaledwie 2,8% sprzedaży Volvo w Chinach, a hybrydy plug-in 7,3%. Te wyniki sugerują, że mimo potencjału chińskiego rynku, Volvo musi jeszcze bardziej dostosować ofertę do lokalnych oczekiwań, szczególnie wobec silnej konkurencji ze strony rodzimych producentów pojazdów elektrycznych.

Europa – lider transformacji elektrycznej

Europa pozostaje najważniejszym rynkiem Volvo pod względem sprzedaży pojazdów elektrycznych. Sprzedaż BEV wzrosła tu aż o 76%, osiągając 133 070 egzemplarzy w 2024 roku, podczas gdy sprzedaż PHEV wzrosła o 11% do 107 355 sztuk. Ogólna sprzedaż Volvo w Europie wzrosła o 25%.

REKLAMA

Samochody w pełni elektryczne stanowiły 36% sprzedaży Volvo w Europie, a hybrydy plug-in 29%. Łącznie aż 65% pojazdów sprzedanych przez Volvo w Europie miało napęd elektryczny lub hybrydowy. To wynik znacznie wyższy niż na innych rynkach i dowód na to, że europejscy konsumenci są gotowi na transformację elektromobilną.

Inne rynki – stabilny wzrost

Poza głównymi regionami, Volvo zanotowało 53% wzrost sprzedaży BEV i zaledwie 1% wzrost sprzedaży PHEV. Łączna sprzedaż marki na tych rynkach spadła jednak o 3%. BEV osiągnęły tu wynik 32 167 egzemplarzy, a PHEV 21 527.

Na tych rynkach BEV stanowiły 29% sprzedaży, a PHEV 19%. Wyniki te pokazują, że nawet poza Europą Volvo skutecznie wprowadza swoje pojazdy elektryczne.

Co dalej z elektromobilnością Volvo?

Volvo Cars jest jednym z liderów wśród tradycyjnych producentów samochodów w procesie elektryfikacji swojej floty. Wyniki za 2024 rok pokazują, że firma konsekwentnie realizuje swoją strategię transformacji. Jednakże różnice między rynkami, szczególnie słabsze wyniki w USA i Chinach, pokazują, że Volvo musi jeszcze bardziej zróżnicować swoje podejście regionalne.

Kluczowym wyzwaniem będzie dalsze zwiększanie sprzedaży BEV, szczególnie w kontekście rosnącej konkurencji i oczekiwań konsumentów. Europa jest na dobrej drodze, ale inne regiony wymagają większych inwestycji w infrastrukturę ładowania, kampanie edukacyjne i rozwój modeli dostosowanych do lokalnych potrzeb.

Co myślicie o wzrostach Volvo?

Czy Volvo uda się utrzymać dynamiczny wzrost sprzedaży pojazdów elektrycznych? Jakie kroki powinno podjąć, by zwiększyć swoje udziały w USA i Chinach? Czy Europa pozostanie liderem w transformacji elektromobilnej? Zapraszamy do podzielenia się swoimi opiniami i przewidywaniami. Volvo udowadnia, że przyszłość motoryzacji należy do elektryczności. Jak szybko inni producenci podążą tym śladem?

Obserwuj LovEV.pl w Google News
Obserwuj
Tagi: volvowyniki sprzedaży
UdostępnijTweetUdostępnijWyślij
REKLAMA

Zobacz też

catl baterie
Aktualności

Chińskie baterie tańsze i lepsze – Europa i USA zostają w tyle?

2025-06-02
dealer byd upadl chiny
Aktualności

Nagły upadek kluczowej sieci dealerskiej BYD w Chinach. Kto ponosi odpowiedzialność?

2025-05-31
byd xiaomi rosna tesla spada
Aktualności

BYD i Xiaomi wyprzedzają Teslę – chińska rewolucja na rynku aut elektrycznych

2025-05-28

Dołącz do dyskusji

RSS Nowe tematy na forum

  • Folia na ekranie - ktoś ma?
  • Jaki mały samochód elektryczny?
  • Xiaomi YU7 zaprezentowane. Co o nim myślicie?
  • Czym śmigacie, jeśli macie?
  • TeslaFI czy Tessie czy Tesla Mate?
REKLAMA

Popularne wpisy

denza n9
Aktualności

Denza N9 oficjalnie debiutuje – BYD atakuje segment luksusowych SUVów

2025-03-21
byd denza n9
Aktualności

Denza N9: Nowy luksusowy SUV od BYD w przedsprzedaży od 247 000 zł

2025-02-23
aito m9
Aktualności

Odświeżony Aito M9 2025 – luksusowy SUV Huawei z czterema LiDARami podbija chiński rynek

2025-03-21
forum .lovev.pl grafika ai
Aktualności

Forum.LovEV.pl – tworzymy nową jakość dla miłośników elektromobilności w Polsce

2025-04-12
  • Polityka prywatności
  • Redakcja
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.