• 1000 km CHALLENGE
  • Katalog EV
  • Katalog warsztatów EV
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Słownik
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

Tesla wycofuje się z obietnicy dla właścicieli Tesli Cybertruck. Autosteer jednak nie dla wszystkich

08.05.2025
w Aktualności, Samochody elektryczne
Czas czytania: 7 min
0
UdostępnijPodsumujPodsumuj

Spis treści

  • Co się właściwie stało?
  • Co w zamian?
  • Strategia czy manipulacja?
  • Czy właściciele Cybertrucków zareagują?
  • Co dalej?
  • A Ty co o tym sądzisz?

Kierowcy, którzy kupili Cybertrucka z myślą o funkcji Autosteer, mogą poczuć się oszukani. Tesla właśnie ogłosiła, że nie udostępni tej opcji… mimo że była wliczona w cenę.

Tesla po raz kolejny zmienia zasady gry w trakcie jej trwania. Właściciele Cybertrucków, którzy nie wykupili pakietu Full Self-Driving (FSD), nie dostaną funkcji Autosteer, mimo że ta była częścią podstawowego pakietu Autopilot zapowiadanego podczas sprzedaży.

Zamiast tego Tesla rozdaje darmowy roczny dostęp do FSD (w wersji „Supervised”), mając nadzieję, że użytkownicy przyzwyczają się do tej opcji i zapłacą za nią po zakończeniu próbnego okresu.

Co się właściwie stało?

Gdy Tesla rozpoczęła dostawy Cybertrucka pod koniec 2023 roku, systemy wspomagania kierowcy – znane pod nazwą Autopilot – nie były w pełni gotowe. Choć reklamowano, że pojazdy będą wyposażone w funkcję Autosteer (czyli aktywne utrzymanie pasa ruchu), do dziś – 16 miesięcy później – nie została ona uruchomiona w żadnym z tych pojazdów.

Inne w podobnym temacie

koncept vw gen.urban robotaxi

Volkswagen testuje samochód bez kierownicy. Gen.Urban wyjechał na ulice Wolfsburga

19/12/2025
tesla model x 2026

Dyrektor generalny Xpenga znów w Dolinie Krzemowej. Zachwyt nad FSD Tesli i szalony zakład z pracownikami

16/12/2025
tesla wydluzenie gwarancji na baterie

Tesla Model 3 lub Model Y to Twój samochód? Producent pozwoli ci dokupić spokój ducha, ale zegar tyka

15/12/2025
tesla model y performance

Europa przyspiesza, Ameryka zaciąga ręczny, a nowy król tanich elektryków rzuca wyzwanie Tesli [RAPORT]

14/12/2025

Firma oficjalnie poinformowała właścicieli, że Autosteer nie będzie dostępne poza pakietem FSD Supervised, który kosztuje aż 8 tysięcy dolarów. Mimo że wcześniej obiecywano, że Autosteer to część standardowego wyposażenia, teraz okazuje się, że kierowcy dostaną ją tylko w ramach droższego, dodatkowego pakietu.

Tesla tłumaczy to zmianą strategii i rozwojem technologii:

W miarę jak udoskonalamy nasze technologie Autopilota, zestawy funkcji będą się zmieniać”

– brzmi fragment listu wysłanego do właścicieli.

tesla cybertruck wnętrze
tesla cybertruck wnętrze
tesla cybertruck wnętrze
tesla cybertruck wnętrze

Co w zamian?

Aby złagodzić reakcję klientów, Tesla oferuje roczny, darmowy dostęp do FSD Supervised. Cena miesięcznej subskrypcji to obecnie około 100 dolarów, więc wartość bonusu wynosi około 1 200 dolarów (4500 zł). Trzeba jednak zapisać się do 6 czerwca 2025 roku, a promocja obejmuje tylko wybrane pojazdy.

To jednak nie to, za co ludzie zapłacili. Właściciele podstawowych wersji Cybertrucka (nie Foundation Series) płacili od 80 do 100 tysięcy dolarów, mając jasno powiedziane, że Autopilot zawiera m.in. Autosteer. Dziś słyszą, że aby mieć tę funkcję, muszą zapłacić dodatkowo kilka tysięcy.

Strategia czy manipulacja?

Nie brakuje głosów, że Tesla stosuje klasyczny „bait-and-switch” – najpierw obiecuje jedno, potem zmienia warunki, oferując coś innego. W tym przypadku najpierw klienci otrzymali zapewnienie, że Autosteer to standard. Teraz dostają próbny dostęp do bardziej zaawansowanego systemu i zachętę do jego zakupu.

To ryzykowna gra. Elon Musk od lat zapowiada, że jego samochody będą wkrótce jeździć całkowicie autonomicznie, bez nadzoru kierowcy. Każdego roku deklaruje, że to „jeszcze tylko kilka miesięcy”. Tymczasem FSD wciąż wymaga nadzoru i pozostaje w fazie testowej.

Tesla może liczyć, że po roku prób właściciele uznają FSD za na tyle wygodne i zaawansowane, że zdecydują się na subskrypcję lub zakup. Ale równie dobrze mogą poczuć się oszukani i rozczarowani.

Czy właściciele Cybertrucków zareagują?

Tu sytuacja robi się ciekawa. Wcześniej Tesla zrezygnowała z pakietu rozszerzającego baterię do Cybertrucków – Range Extender – a teraz kolejny babol, którego nie było w planach. Społeczność właścicieli Cybertrucków to jedna z najbardziej lojalnych grup fanów Tesli. Często są to entuzjaści, którzy ślepo ufają firmie i Elonowi Muskowi. Dlatego istnieje ryzyko, że wielu z nich nawet nie zaprotestuje.

Ale z drugiej strony, mówimy o realnych pieniądzach i konkretnych obietnicach, które nie zostały dotrzymane. Czy lojalność przeważy nad zdrowym rozsądkiem? Czy ktoś zdecyduje się pozwać Teslę lub zgłosić sprawę do odpowiednich urzędów konsumenckich?

Tego jeszcze nie wiemy, ale sytuacja pokazuje, że nawet najwierniejsi klienci mogą w końcu powiedzieć „dość”.

tesla cybertruck
tesla cybertruck
tesla cybertruck
tesla cybertruck
tesla cybertruck
tesla cybertruck

Co dalej?

Wielu analityków uważa, że Tesla gra na czas. Oferując darmowy rok FSD, próbuje zyskać przychylność klientów i udowodnić, że nowy system jest lepszy niż stary Autopilot. Ale brak przejrzystości i ciągłe zmiany warunków budzą coraz więcej wątpliwości.

Z prawnego punktu widzenia sytuacja może być problematyczna. Jeśli funkcja była jasno wskazana jako część pakietu, klienci mają prawo oczekiwać jej dostarczenia. Nawet jeśli producent „zmienia strategię”.

To również ważny sygnał dla całej branży elektromobilności: konsumenci stają się coraz bardziej świadomi, a czasy bezkrytycznej wiary w innowatorów mogą się kończyć.

A Ty co o tym sądzisz?

Czy Tesla powinna dotrzymać pierwotnych obietnic i dostarczyć Autosteer wszystkim właścicielom Cybertrucków, którzy za nią zapłacili? Czy darmowy rok FSD to wystarczająca rekompensata? A może to początek większego kryzysu zaufania do marki?

Podziel się swoją opinią w komentarzach – czy Ty też czujesz, że coś tu nie gra?

Zamów swoją Teslę i zaoszczędź 2000 zł!
Zamów swoją Teslę!
Tagi: autonomiczna jazdaautopilotAutosteercybertruck wnętrzeTeslaTesla Cybertrucktesla cybertruck bateriatesla cybertruck cenatesla cybertruck moctesla cybertruck specyfikacjatesla cybertruck wyglądtesla cybertruck zasięgTesla FSDUSA
UdostępnijTweetUdostępnijSummarizeSummarizeWyślij

Zobacz też

koncept vw gen.urban robotaxi
Aktualności

Volkswagen testuje samochód bez kierownicy. Gen.Urban wyjechał na ulice Wolfsburga

2025-12-19
tesla model x 2026
Aktualności

Dyrektor generalny Xpenga znów w Dolinie Krzemowej. Zachwyt nad FSD Tesli i szalony zakład z pracownikami

2025-12-16
tesla wydluzenie gwarancji na baterie
Aktualności

Tesla Model 3 lub Model Y to Twój samochód? Producent pozwoli ci dokupić spokój ducha, ale zegar tyka

2025-12-15

Dołącz do dyskusji

REKLAMA

Popularne wpisy

toyota urban cruiser ev
Aktualności

Toyota naprawia błędy bZ4X? Nowy Urban Cruiser ma wszystko, by stać się hitem

2025-12-21
byd ladowanie w domu airbnb
Aktualności

BYD robi „Airbnb dla prądu”. Twoja domowa ładowarka zarobi na siebie, gdy będziesz w pracy

2025-12-22
Oto elektryczny Ford Bronco za cenę kompaktu. Europa może tylko zazdrościć, a USA pożegnało legendę
Aktualności

Oto elektryczny Ford Bronco za cenę kompaktu. Europa może tylko zazdrościć, a USA pożegnało legendę

2025-12-20
orlen charger w orlen vitay
Aktualności

Kierowcy elektryków odetchną z ulgą? Orlen kończy z rozbiciem aplikacji i łączy usługi

2025-12-19
  • Polityka prywatności
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Stacje ładowania
  • Baterie
  • Rowery, motocykle i UTO
  • OZE
  • Poradniki
  • Testy
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Katalog samochodów elektrycznych
  • Katalog warsztatów EV
  • Mapa stacji ładowania
  • Forum dyskusyjne
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.