• 1000 km CHALLENGE
  • Katalog EV
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Słownik
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

Toyota dominuje na rynku hybryd, ale EV wciąż pozostają w tyle

01.02.2025
w Aktualności, Hybrydy, Samochody elektryczne
Czas czytania: 3 min
0
UdostępnijPodsumujPodsumuj

Toyota, światowy lider w sprzedaży samochodów, odnotowała kolejny rok sukcesów dzięki swojej strategii opartej na hybrydach. W 2023 roku sprzedaż modeli hybrydowych wzrosła o 21,1% na całym świecie, co potwierdza, że firma nadal skutecznie wykorzystuje swoją przewagę technologiczną w tym segmencie. Jednak w porównaniu do hybryd, sprzedaż samochodów elektrycznych (EV) Toyoty pozostaje na niskim poziomie, co pokazuje, że firma ma jeszcze wiele do nadrobienia w erze pełnej elektryfikacji.

Hybrydy Toyoty – klucz do sukcesu

Toyota od ponad 20 lat rozwija technologię hybrydową, począwszy od wprowadzenia Priusa, który zrewolucjonizował rynek. Obecnie firma oferuje hybrydowe wersje niemal wszystkich swoich kluczowych modeli, takich jak Camry, Land Cruiser, Sienna, Venza czy Sequoia, a w przyszłości również RAV4 ma być dostępny wyłącznie jako hybryda.

Hybrydy Toyoty są cenione za swoją niezawodność, efektywność i przystępność cenową, co czyni je atrakcyjnym wyborem dla klientów, którzy nie są jeszcze gotowi na pełne przejście na pojazdy elektryczne. W 2023 roku Toyota sprzedała 4,14 miliona hybryd, co stanowi ogromną przewagę nad sprzedażą EV, która wyniosła jedynie 139 832 sztuki.

Dołącz do forum dyskusyjnego, by tworzyć z nami społeczność posiadaczy i sympatyków samochodów elektrycznych!
Wejdź na forum

toyota c-hr hybrid
Toyota C-HR Hybrid

Dlaczego hybrydy wciąż wygrywają?

Hybrydy są naturalnym krokiem przejściowym dla klientów, którzy chcą zmniejszyć zużycie paliwa, ale nie mają dostępu do niezawodnej infrastruktury ładowania lub obawiają się wysokich kosztów zakupu EV. Toyota, dzięki wieloletniemu doświadczeniu, oferuje hybrydy z trwałymi układami napędowymi, które często przekraczają 250 000 mil przebiegu, co czyni je bardziej zrównoważonym wyborem w dłuższej perspektywie.

REKLAMA

EV Toyoty – powolny start

Mimo że Toyota ma ogromne doświadczenie w elektryfikacji, jej oferta EV pozostaje ograniczona. Jedynym modelem elektrycznym marki w USA jest bZ4x, który nie zdobył uznania na rynku i wymagał licznych zachęt, aby przyciągnąć klientów. W porównaniu do konkurencji, takich jak Tesla, Hyundai czy Volkswagen, Toyota pozostaje w tyle, choć sprzedaż EV wzrosła o 34,5% rok do roku.

Toyota zapowiada jednak, że w przyszłości wprowadzi więcej modeli elektrycznych, co może zmienić jej pozycję na rynku. Na razie jednak firma koncentruje się na hybrydach i hybrydach plug-in (PHEV), które również odnotowały wzrost sprzedaży o 23,4% w 2023 roku, osiągając 153 829 sprzedanych egzemplarzy.

REKLAMA

Problemy z wodorem

Jedynym segmentem, w którym Toyota odnotowała spadek, są pojazdy zasilane ogniwami paliwowymi (FCEV). Sprzedaż tych modeli spadła o 55,8%, z 4 023 sztuk w 2023 roku do zaledwie 1 778 w 2024 roku. To pokazuje, że technologia wodorowa, choć obiecująca, wciąż nie zdobyła szerokiej akceptacji na rynku.

Podsumowanie

Toyota udowadnia, że hybrydy nadal mają ogromny potencjał, szczególnie w okresie przejściowym, zanim rynek w pełni przejdzie na pojazdy elektryczne. Firma odnosi sukcesy dzięki niezawodności i efektywności swoich hybryd, ale musi przyspieszyć rozwój EV, aby nadążyć za konkurencją.

Czy hybrydy są wystarczającym krokiem w stronę zrównoważonej mobilności, czy Toyota powinna szybciej inwestować w EV? Podzielcie się swoimi opiniami w komentarzach!

Źródło: insideevs
Tagi: TOYOTA
UdostępnijTweetUdostępnijSummarizeSummarizeWyślij

Zobacz też

toyota bz4x lift
Aktualności

Toyota odpala bombę cenową. Nowy bz4x ma 343 konie, 569 km zasięgu i kosztuje 125 900 złotych

2025-11-13
toyota hilux bev
Aktualności

Toyota Hilux w nowej, elektrycznej odsłonie. To rewolucja, ale jest jeden potężny haczyk

2025-11-10
lexus electrified sport concept 2022
Aktualności

Toyota odpala bombę: solid-state najpierw w następcy Lexusa LFA? To rewolucja w walce z wagą

2025-11-08

Dołącz do dyskusji

REKLAMA

Popularne wpisy

pożar elektryka w gdańsku
Aktualności

Straż pożarna rozwiewa wątpliwości. Płonące elektryki to mit? Twarde dane o pożarach Q1-Q3 2025 [RAPORT]

2025-11-14
denza z9 gt
Aktualności

Niemcy mają problem. Denza wjeżdża do europy z marką premium. 965 koni i ładowanie 1000 kw to dopiero początek

2025-11-12
tesla suc rumia otwarty dla wszystkich
Aktualności

Tesla właśnie to zrobiła. Superchargery w polsce już nie tylko dla Tesli. Znamy ceny na pierwszej stacji

2025-11-12
tesla fsd
Aktualności

Desperacka walka Tesli o Chiny. Musk ogłasza FSD na marzec, bo sprzedaż nurkuje, a Xpeng daje to za darmo

2025-11-09
REKLAMA
  • Polityka prywatności
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Stacje ładowania
  • Baterie
  • Rowery, motocykle i UTO
  • OZE
  • Poradniki
  • Testy
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Katalog samochodów elektrycznych
  • Mapa stacji ładowania
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.