• Katalog EV
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Słownik
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

Polestar wyprzedza konkurencję – certyfikaty stanu baterii dla używanych aut już dostępne

09.05.2025
w Aktualności, Baterie, Samochody elektryczne
Czas czytania: 5 min
0
UdostępnijPodsumujPodsumuj

Spis treści

  • Transparentność, której brakowało
  • Rygorystyczna kontrola i dwuletnia gwarancja
  • Aktualizacje OTA – używany nie znaczy przestarzały
  • Wyprzedzając przepisy i konkurencję
  • Co dalej?
  • Czy to początek nowego standardu?

Zakup używanego samochodu elektrycznego właśnie stał się mniej ryzykowny. Polestar wprowadza nowe rozwiązanie, które ma szansę zrewolucjonizować rynek wtórny EV – certyfikaty stanu baterii dla modelu Polestar 2. To pierwsza taka inicjatywa wśród czołowych producentów, która daje klientom realny wgląd w kondycję najważniejszego elementu auta elektrycznego.

Transparentność, której brakowało

Do tej pory kupujący używane samochody elektryczne musieli polegać na zapewnieniach sprzedawców, ewentualnie na ogólnych wskaźnikach z aplikacji pokładowych. Polestar zmienia zasady gry – każdy używany Polestar 2 sprzedawany w ramach oficjalnego programu Polestar Pre-owned otrzyma certyfikat stanu zdrowia baterii (BSOH). Dokument zawiera dokładną informację o procentowej pojemności użytkowej akumulatora względem jego oryginalnej wartości.

To o tyle ważne, że kondycja baterii bezpośrednio przekłada się na zasięg i wydajność auta. Kupujący zyskują więc pewność, że nie płacą za kota w worku.

Dołącz do forum dyskusyjnego, by tworzyć z nami społeczność posiadaczy i sympatyków samochodów elektrycznych!
Wejdź na forum

Rygorystyczna kontrola i dwuletnia gwarancja

Żeby samochód trafił do oficjalnej oferty używanych pojazdów Polestara, musi przejść 112-punktowy przegląd w autoryzowanym serwisie. Obejmuje on wszystkie kluczowe komponenty – od układu jezdnego, przez elektronikę, po nadwozie i wnętrze. Dodatkowo, firma dostarcza niezależnie potwierdzone dane dotyczące przebiegu, historii serwisowej oraz własności.

REKLAMA

Każdy certyfikowany Polestar 2 objęty jest też 24-miesięczną gwarancją oraz pozostałą częścią 8-letniej gwarancji na baterię (lub do 160 tys. km). Co istotne, jeśli pojemność baterii spadnie poniżej 70% w ciągu tych ośmiu lat, producent zobowiązuje się do jej wymiany bez dodatkowych kosztów.

Aktualizacje OTA – używany nie znaczy przestarzały

Wielu kierowców obawia się, że używane auta nie będą otrzymywać nowych funkcji. Polestar pokazuje, że tak nie musi być. Model 2 od momentu premiery w 2020 roku otrzymał już ponad 20 aktualizacji OTA (Over-The-Air). Dzięki nim samochód zyskał większy zasięg, lepszą optymalizację zarządzania energią, a także nowe funkcje jak Apple CarPlay, Android Auto czy integrację z aplikacjami typu Waze i YouTube.

Kupując używanego Polestara 2 z oficjalnego programu, użytkownik dostaje auto na bieżąco aktualizowane – jakby dopiero co zjechało z taśmy produkcyjnej.

polestar 2 2026
Polestar 2 2026

Wyprzedzając przepisy i konkurencję

Wprowadzenie certyfikatów stanu baterii wyprzedza unijne przepisy, które mają wejść w życie dopiero w lutym 2027 roku. Wówczas tzw. „paszporty baterii” będą obowiązkowe – mają zawierać informacje o pochodzeniu surowców, śladzie węglowym i poziomie recyklingu.

Polestar nie czeka na regulacje. Już teraz oferuje przejrzystość, która dla wielu może być decydującym czynnikiem przy zakupie elektryka z drugiej ręki. To szczególnie ważne w momencie, gdy rynek wtórny EV dopiero się kształtuje, a zaufanie do niego nie jest jeszcze powszechne.

REKLAMA

Co dalej?

Na razie certyfikaty dotyczą wyłącznie modelu Polestar 2, ale firma zapowiada, że wkrótce zostaną one rozszerzone na kolejne modele – Polestar 3 i Polestar 4. To logiczny krok, który może ugruntować pozycję marki jako lidera przejrzystości i jakości w elektromobilności.

Warto zauważyć, że takie działania nie tylko zwiększają atrakcyjność używanych pojazdów, ale też podnoszą wartość rezydualną aut Polestara, co w dłuższej perspektywie wpływa korzystnie również na klientów kupujących nowe samochody.

Czy to początek nowego standardu?

Jeśli inni producenci pójdą w ślady Polestara, możemy spodziewać się, że certyfikaty baterii staną się nowym rynkowym standardem. Na razie jednak to Polestar gra pierwsze skrzypce, oferując rozwiązania, które realnie zwiększają bezpieczeństwo i komfort zakupu używanego elektryka.

Czy ten trend się utrzyma? Wszystko zależy od reakcji rynku i konsumentów. Jeśli klienci docenią nowe podejście i zaczną wybierać marki oferujące pełną przejrzystość, konkurencja będzie zmuszona nadążyć.

Jak Wy oceniacie ten ruch Polestara? Czy certyfikat stanu baterii przekonałby Was do zakupu używanego EV? Czekamy na Wasze opinie w komentarzach.

Tagi: certyfikat bateriiPolestarpolestar 2Polestar 2 bateriaPolestar 2 cenaPolestar 2 mocPolestar 2 specyfikacjaPolestar 2 wyglądPolestar 2 zasięgużywane baterieużywany samochód elektryczny
UdostępnijTweetUdostępnijSummarizeSummarizeWyślij

Zobacz też

polestar 3 2026
Aktualności

Polestar 3 na nowo. Większa moc, szybsze ładowanie i mniejsze baterie. Jak to możliwe?

2025-10-01
polestar 5
Aktualności

Polestar przygotował konkurencję dla Porsche. Nowy Polestar 5 to 884 km mocy i kosmiczna cena

2025-09-10
gm ultium bateria
Aktualności

Toyota wie, co zrobić ze starymi bateriami z aut. To może być rewolucja

2025-08-24

Dołącz do dyskusji

REKLAMA

Popularne wpisy

orlen czechy
Aktualności

Orlen rusza z potężną ofensywą. Tysiące ładowarek zaleją Czechy, a w Polsce już widać pierwsze efekty

2025-10-15
gotion bateria solid-state jinshi
Aktualności

Volkswagen ma asa w rękawie. Chińska rewolucja w bateriach właśnie ruszyła

2025-10-13
Leapmotor B10
Aktualności

Chiński SUV za 120 tysięcy złotych wjeżdża do Polski – Leapmotor B10

2025-10-15
xiaomi su7 spalony
Aktualności

Xiaomi SU7 stanęło w płomieniach. Kierowca uwięziony w śmiertelnej pułapce

2025-10-13
REKLAMA
  • Polityka prywatności
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Stacje ładowania
  • Baterie
  • Rowery, motocykle i UTO
  • OZE
  • Poradniki
  • Testy
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Katalog samochodów elektrycznych
  • Mapa stacji ładowania
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.