Volvo wprowadza nową wersję swojego najmniejszego elektrycznego SUV-a – EX30 Cross Country (CC). To pierwszy w pełni elektryczny model Volvo, który otrzymał oznaczenie Cross Country, znane z bardziej terenowych wersji samochodów tej marki. Dzięki podwyższonemu zawieszeniu, solidniejszemu wyglądowi i dodatkowym akcesoriom, EX30 CC staje się idealnym wyborem dla miłośników przygód poza utwardzonymi drogami.
Rugged design i terenowe ulepszenia
Volvo EX30 Cross Country wyróżnia się szeregiem zmian w porównaniu do standardowego modelu:
- Podwyższone zawieszenie: Prześwit zwiększono o 19 mm (0,75 cala), co osiągnięto dzięki wyższym oponom i zmodyfikowanemu zawieszeniu.
- Wygląd zewnętrzny:
- Czarna przednia osłona z wytłoczoną mapą topograficzną najwyższej góry Szwecji, z logo Volvo umieszczonym w miejscu najwyższego szczytu.
- Plastikowe osłony nadkoli i dolnych części zderzaków, które nadają bardziej terenowy charakter.
- Napisy „Cross Country” na słupkach C i tylnej części zderzaka.
- Koła i opony: Standardowe 19-calowe koła z oponami szosowymi można zamienić na opcjonalne 18-calowe koła z oponami terenowymi, które poprawiają przyczepność na nieutwardzonych nawierzchniach.
Dodatkowo, Volvo oferuje akcesoria, takie jak duży bagażnik dachowy, który nadaje pojazdowi wygląd małego samochodu overlandingowego, idealnego na dłuższe wyprawy.






Wnętrze i wyposażenie
Wnętrze EX30 CC pozostaje takie samo jak w standardowym modelu, ale bazuje na najwyższej wersji wyposażenia Ultra. Obejmuje ono:
- Dwukolorowe wykończenie z tapicerką z imitacji skóry i wełny.
- Wszystkie dostępne funkcje, takie jak zaawansowane systemy bezpieczeństwa i multimedialne.
- W tym system oparty o Android Automotive


Napęd i osiągi
EX30 Cross Country jest dostępny wyłącznie w wersji z dwoma silnikami i napędem na wszystkie koła (AWD), co zapewnia:
- Moc 428 KM,
- Przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 3,7 sekundy (o 0,1 sekundy wolniej niż standardowy model).
Zasięg i ładowanie
Podwyższone zawieszenie i terenowe opony mają wpływ na efektywność energetyczną pojazdu. Zasięg EX30 CC według normy WLTP wynosi 265 mil (427 km), co jest spadkiem w porównaniu do 279 mil (450 km) w standardowej wersji z dwoma silnikami.
- Bateria: 69 kWh,
- Ładowanie: Od 10% do 80% w 26 minut przy maksymalnej mocy ładowania 153 kW.




Elektryczny SUV gotowy na przygodę
Volvo EX30 Cross Country to dowód na to, że elektryczne SUV-y mogą być nie tylko ekologiczne, ale także gotowe na trudniejsze warunki terenowe. Dzięki podwyższonemu zawieszeniu, terenowym oponom i solidnemu wyglądowi, model ten jest idealnym wyborem dla osób szukających kompaktowego, ale wszechstronnego pojazdu.
Czy EX30 Cross Country to przyszłość elektrycznych SUV-ów terenowych? Jak oceniacie jego możliwości w porównaniu do innych modeli? Podzielcie się swoimi opiniami w komentarzach!
Dołącz do dyskusji