• Kontakt
  • Forum dyskusyjne
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

Xiaomi elektryzuje rynek: 28 tysięcy SU7 dostarczonych w kwietniu, ale fabryki nie nadążają

02.05.2025
w Aktualności, Samochody elektryczne
Czas czytania: 6 min
0
Udostępnij

Spis treści

  • SU7 – chińska odpowiedź na Model 3
  • Sukces ograniczony przez fabrykę
  • Co dalej z Xiaomi EV?
  • Czy Xiaomi może zagrozić Tesli?
  • Zachęta do refleksji

Xiaomi, znane przede wszystkim z elektroniki użytkowej, coraz śmielej wchodzi na rynek elektromobilności. Ich nowy sedan elektryczny SU7 notuje świetne wyniki sprzedaży, choć za sukcesem kryje się wyzwanie – ograniczona wydajność produkcji.

W kwietniu Xiaomi EV, dział pojazdów elektrycznych chińskiego giganta, dostarczył ponad 28 tysięcy aut. To już siódmy miesiąc z rzędu, kiedy firma przekracza próg 20 tysięcy dostaw. Jednak tym razem liczba ta jest nieco niższa niż w marcu, kiedy to przekroczyła 29 tysięcy sztuk.

Firma opublikowała dane na platformie Weibo, unikając jednak dokładnych liczb, co robi regularnie od kilku miesięcy. To podejście odróżnia ją od innych lokalnych producentów, którzy standardowo podają szczegółowe dane miesięczne.

Dołącz do forum dyskusyjnego, by tworzyć z nami społeczność posiadaczy i sympatyków samochodów elektrycznych!
Wejdź na forum

SU7 – chińska odpowiedź na Model 3

Model Xiaomi SU7 został oficjalnie zaprezentowany 28 marca 2024 roku. To sedan klasy średniej, bezpośredni konkurent Tesli Model 3. Auto dostępne jest w trzech wersjach: Standard, Pro i Max. Ceny startują od 215 900 juanów (około 112 000 zł), a kończą na 299 900 juanów (około 156 000 zł).

W kwietniu ruszyły dostawy wersji Standard oraz Max. Model Pro trafi do klientów dopiero w maju. Chiński gigant stopniowo zwiększa ofertę – od marca dostępna jest też Xiaomi SU7 Ultra, wersja sportowa o mocy aż 1 548 koni mechanicznych i cenie 529 900 juanów (ok. 275 000 zł). Ten model już znalazł pierwszych nabywców.

REKLAMA

A to nie koniec ofensywy. W najbliższych miesiącach, najprawdopodobniej w czerwcu lub lipcu, Xiaomi zaprezentuje SUV-a Xiaomi YU7. Będzie on rywalizować z Teslą Model Y, czyli najchętniej kupowanym elektrycznym SUV-em na świecie.

xiaomi su7

Sukces ograniczony przez fabrykę

Choć wyniki sprzedażowe SU7 mogą imponować, Xiaomi boryka się z poważnym problemem – niewystarczającą mocą produkcyjną. Klienci, którzy dziś zamawiają SU7 w wersji Standard, Max lub Pro, muszą liczyć się z czasem oczekiwania sięgającym nawet 40 tygodni. Dla porównania – w momencie debiutu auta było to ok. 30 tygodni.

To wyraźny sygnał, że popyt przewyższa możliwości produkcyjne. Choć to problem „z górnej półki”, może z czasem osłabić tempo ekspansji Xiaomi EV. Klienci nie chcą czekać niemal roku na nowy samochód. Zwłaszcza w dynamicznym rynku chińskim, gdzie co miesiąc debiutują nowe modele.

REKLAMA

Co dalej z Xiaomi EV?

Jeśli Xiaomi nie zdoła szybko zwiększyć mocy produkcyjnej, może przegapić moment. Rynek pojazdów elektrycznych w Chinach jest niezwykle konkurencyjny. Na miejsce liderów czekają dziesiątki firm – od BYD, przez NIO i Li Auto, aż po Huawei, który również planuje ofensywę w elektromobilności.

Xiaomi posiada jednak kilka atutów. Marka jest dobrze rozpoznawalna, a jej strategia łączenia urządzeń w jeden ekosystem działa również w motoryzacji. SU7 oferuje głęboką integrację z telefonami i innymi urządzeniami marki. To może przyciągnąć lojalnych użytkowników Xiaomi.

Co więcej, firma nie stawia tylko na jeden model. Jeśli YU7 – SUV, który ma zadebiutować latem – odniesie sukces, Xiaomi może zyskać stabilną pozycję w dwóch kluczowych segmentach: sedanów i SUV-ów.

Ważne będzie jednak, czy Xiaomi zainwestuje w rozbudowę mocy produkcyjnych. Obecna sytuacja pokazuje, że popyt jest – teraz trzeba za nim nadążyć – niektórzy klienci muszą czekać na swój samochód nawet 11 miesięcy.

xiaomi yu7 lei jun
xiaomi yu7 lei jun
xiaomi yu7 lei jun

Czy Xiaomi może zagrozić Tesli?

SU7 i planowany YU7 jasno pokazują, że Xiaomi celuje prosto w rywali z Kalifornii. Ceny są bardziej przystępne, technologia nowoczesna, a estetyka aut zbliżona do modeli premium. Jednak Tesla nadal dysponuje przewagą w zakresie oprogramowania, sieci ładowania i doświadczenia produkcyjnego.

Aby naprawdę zagrozić Tesli, Xiaomi musi rozwiązać problem z dostawami i utrzymać jakość przy rosnącej skali produkcji. To nie jest łatwe – wielu producentów EV miało świetny start, ale nie poradziło sobie z rozwojem.

Zachęta do refleksji

Czy chińscy giganci technologiczni są w stanie zdominować również rynek samochodów? Xiaomi pokazuje, że ma ambicje i pierwsze sukcesy, ale przed nim długa droga. Rynek EV to nie smartfony – tutaj liczy się nie tylko design i funkcje, ale też logistyka, serwis i niezawodność.

Czas pokaże, czy Xiaomi wyciągnie lekcję z ograniczeń produkcyjnych i zbuduje prawdziwego motoryzacyjnego giganta.

A co Ty o tym myślisz? Czy Xiaomi zagraża Tesli, czy to chwilowa moda? Czekamy na Wasze opinie w komentarzach.

Obserwuj LovEV.pl w Google News
Obserwuj
Tagi: kiedy xiaomi su7 w polsceXiaomiXiaomi SU7xiaomi su7 bateriaxiaomi su7 cenaxiaomi su7 czas oczekiwaniaxiaomi su7 maxxiaomi su7 mocxiaomi su7 polskaxiaomi su7 proxiaomi su7 specyfikacjaxiaomi su7 ultraxiaomi su7 ultra bateriaxiaomi su7 ultra cenaxiaomi su7 ultra specyfikacjaxiaomi su7 ultra wyglądxiaomi su7 ultra zasięgxiaomi su7 wyglądxiaomi su7 zasięgxiaomi yu7xiaomi yu7 bateriaxiaomi yu7 cenaxiaomi yu7 kiedy w polscexiaomi yu7 mocxiaomi yu7 specyfikacjaxiaomi yu7 wyglądxiaomi yu7 zasięg
UdostępnijTweetUdostępnijWyślij
REKLAMA

Zobacz też

xiaomi yu7
Aktualności

Xiaomi YU7 oficjalnie zaprezentowany – Czy Tesla Model Y ma się czego bać?

2025-05-22
xiaomi yu7 green
Aktualności

Xiaomi wkracza na rynek luksusowych SUV-ów – oto co wiemy o nowym Xiaomi YU7

2025-05-21
xiaomi su7
Aktualności

Nowa afera wokół Xiaomi SU7 – wybrzuszające się zderzaki i pytania o jakość. Co dalej z chińskim konkurentem Tesli?

2025-05-20

Dołącz do dyskusji

RSS Nowe tematy na forum

  • Xiaomi YU7 zaprezentowane. Co o nim myślicie?
  • Czym śmigacie, jeśli macie?
  • TeslaFI czy Tessie czy Tesla Mate?
  • Elon Musk - czy problemy Tesli są jego winą
  • Must have elektryka
REKLAMA

Popularne wpisy

byd dolphin mini byd dolphin surf
Aktualności

BYD Dolphin Surf nadciąga do Polski. Mały elektryk, który może sporo namieszać

2025-05-17
byd denza n9
Aktualności

Denza N9: Nowy luksusowy SUV od BYD w przedsprzedaży od 247 000 zł

2025-02-23
xiaomi yu7
Aktualności

Xiaomi YU7 oficjalnie zaprezentowany – Czy Tesla Model Y ma się czego bać?

2025-05-22
denza n9
Aktualności

Denza N9 oficjalnie debiutuje – BYD atakuje segment luksusowych SUVów

2025-03-21
  • Polityka prywatności
  • Redakcja
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.