• Kontakt
  • Forum dyskusyjne
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

Xiaomi wjeżdża do Europy – centrum rozwojowe w Monachium i plany sprzedaży aut poza Chinami

24.04.2025
w Aktualności, Samochody elektryczne
Czas czytania: 6 min
0
Udostępnij

Spis treści

  • Po Chinach czas na Europę
  • Niemiecka precyzja w chińskim wydaniu?
  • Ambicje globalne, ale z głową
  • Czy Europa jest gotowa na „chińskie BMW”?
  • Co to oznacza dla rynku EV?
  • Czy Xiaomi poradzi sobie na naszym rynku?

Chiński gigant technologiczny Xiaomi nie zamierza poprzestać na smartfonach w Europie. Po udanym wejściu na rynek pojazdów elektrycznych w Chinach, firma planuje zbudować centrum badawczo-rozwojowe w Monachium. Celem ma być rozwój kompetencji inżynieryjnych i projektowych, które posłużą do ekspansji na rynki zagraniczne.

To nie tylko kolejna zapowiedź – według wielu źródeł Xiaomi już działa w Niemczech. W Monachium pracuje zespół inżynierów, który skupia się m.in. na dopracowaniu osiągów modelu SU7 Ultra Nürburgring Edition.

Po Chinach czas na Europę

Xiaomi oficjalnie weszło na rynek pojazdów elektrycznych w 2024 roku, a ich debiutancki model SU7 spotkał się z ogromnym zainteresowaniem. W ciągu dwóch godzin sprzedano cały roczny nakład wersji Ultra. Do kwietnia 2025 roku firma zarejestrowała w Chinach już ponad 200 tysięcy samochodów.

Dołącz do forum dyskusyjnego, by tworzyć z nami społeczność posiadaczy i sympatyków samochodów elektrycznych!
Wejdź na forum

Plan na 2025 rok? Podnieść cel sprzedażowy do 350 tysięcy egzemplarzy. To wyraźny sygnał, że Xiaomi celuje wysoko – i ma ku temu podstawy.

REKLAMA

Monachium nie zostało wybrane przypadkowo. To serce niemieckiego przemysłu motoryzacyjnego, siedziba takich marek jak BMW czy MAN. Xiaomi chce wykorzystać lokalny know-how, by tworzyć samochody, które będą w stanie konkurować z europejskimi liderami.

xiaomi su7 xiaomi yu7

Niemiecka precyzja w chińskim wydaniu?

Według doniesień serwisu 36Kr, centrum Xiaomi w Monachium kierowane jest przez byłego menedżera BMW, Rudolfa Dittricha. To ważna informacja, bo pokazuje, że Chińczycy nie tylko inwestują w technologie, ale także ściągają do siebie doświadczonych ludzi z branży.

Celem ma być stworzenie systemu R&D na wzór Porsche czy BMW – testowanie nowych rozwiązań w topowych wersjach, a potem ich „zejście” do masowej produkcji. To podejście znane z segmentu premium, ale coraz częściej kopiowane przez ambitne marki z Azji.

Ambicje globalne, ale z głową

Xiaomi nie ukrywa, że najpierw chce umocnić swoją pozycję w Chinach, a dopiero potem wejść na rynki zagraniczne. Prezes firmy, William Lu, podczas targów MWC 2025, powiedział wprost: „Jeśli nie wygramy na rynku lokalnym, nie uda się nam za granicą”.

To chłodne, ale realistyczne podejście. Firma dobrze wie, że ekspansja globalna bez silnej bazy w Chinach może się skończyć fiaskiem – a tego firma nie może sobie pozwolić. Inwestorzy już teraz martwią się, że biznes motoryzacyjny może obciążyć dochodowe działy smartfonów i elektroniki.

Z drugiej strony – skala sukcesu SU7 pokazuje, że popyt jest, a produkt trafia w gusta klientów. Pozostaje pytanie: czy Xiaomi uda się powtórzyć ten sukces w bardziej wymagającej Europie?

xiaomi su7 ultra
Xiaomi SU7 Ultra

Czy Europa jest gotowa na „chińskie BMW”?

Jeśli plany Xiaomi zostaną zrealizowane, pierwsze samochody marki poza Chinami zobaczymy w 2027 roku. Firma nie zdradziła jeszcze, na których rynkach wystartuje, ale Niemcy i Francja wydają się być naturalnym kierunkiem – choćby ze względu na skalę rynku i zainteresowanie elektromobilnością.

Pojawia się jednak kilka wyzwań:

  • Cena. Xiaomi słynie z konkurencyjnych cen w elektronice. Czy przełoży to na auta?
  • Zaufanie. Europejscy klienci wciąż ostrożnie podchodzą do chińskich marek samochodowych.
  • Infrastruktura. Serwis, gwarancje, sieć sprzedaży – to wszystko trzeba zbudować od zera.
  • Polityka. Rosnące napięcia między Chinami a UE mogą wpłynąć na cła, regulacje i percepcję klientów.

Co to oznacza dla rynku EV?

Jeśli ten chiński producent wejdzie do Europy z samochodami takimi jak SU7 Ultra, możemy spodziewać się kolejnej fali presji cenowej. Europejscy producenci będą musieli zareagować – czy to przez innowacje, czy obniżki cen. Dla klientów to dobra wiadomość, ale dla przemysłu – niekoniecznie.

Co ciekawe, Xiaomi nie jest osamotnione. Inne chińskie firmy – jak BYD, Nio czy Zeekr – także szykują się na ekspansję w Europie. Możliwe więc, że za kilka lat europejskie ulice będą wyglądać zupełnie inaczej niż dziś.

xiaomi su7 specialny kolor
xiaomi su7 ultra
xiaomi su7

Czy Xiaomi poradzi sobie na naszym rynku?

Na razie trudno o jednoznaczną odpowiedź. Z jednej strony firma ma ogromne zaplecze finansowe i technologiczne. Z drugiej – musi zmierzyć się z nowym rynkiem, inną kulturą zakupową i wymaganiami, których nie ma w Chinach.

REKLAMA

Jedno jest pewne: centrum R&D w Monachium to nie przypadek, a jasny sygnał, że Xiaomi myśli o Europie poważnie.

A co Wy sądzicie o planach Xiaomi? Czy „chińskie BMW” ma szansę zdobyć Wasze zaufanie? Zapraszamy do dyskusji w komentarzach.

Tagi: badaniacentrum badawczo-rozwojoweekspansjaEuropaNiemcyXiaomiXiaomi SU7xiaomi su7 polskaXiaomi SU7 UltraXiaomi YU7
UdostępnijTweetUdostępnijWyślij

Zobacz też

polestar ładowanie
Aktualności

Polestar otwiera dostęp do miliona ładowarek w Europie – koniec z lękiem przed rozładowaniem

2025-07-05
baterie ev
Aktualności

Unia Europejska rozdaje 852 miliony euro na baterie do aut elektrycznych – jeden projekt trafia do Polski

2025-07-05
xiaomi yu7 lei jun
Aktualności

Xiaomi YU7 podbija rynek – 240 tysięcy zamówień w 18 godzin to dopiero początek rewolucji

2025-07-04

Dołącz do dyskusji

REKLAMA

Popularne wpisy

gac hyptec hl
Aktualności

GAC Hyptec HL z baterią CATL Freevoy i zasięgiem 1200 km zaprezentowany. Chiński SUV premium wchodzi do gry

2025-04-13
orlen charge stacja
Aktualności

ORLEN Charge wprowadza wakacyjną rewolucję cenową – ładowanie elektryków nawet o 80 groszy taniej za kWh

2025-07-01
byd denza n9
Aktualności

Denza N9: Nowy luksusowy SUV od BYD w przedsprzedaży od 247 000 zł

2025-02-23
denza n9
Aktualności

Denza N9 oficjalnie debiutuje – BYD atakuje segment luksusowych SUVów

2025-03-21
REKLAMA
  • Polityka prywatności
  • Redakcja
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.