• Kontakt
  • Forum dyskusyjne
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

Xiaomi pokazuje muskuły na Nurburgringu – Xiaomi SU7 Ultra bije rekordy elektrycznego Porsche

30.06.2025
w Aktualności, Samochody elektryczne
Czas czytania: 6 min
0
Udostępnij

Spis treści

  • Ewolucja rekordów na „Zielonym Piekle”
  • Produkcyjna wersja też imponuje
  • Limitowana edycja dla kolekcjonerów
  • Techniczne możliwości imponują
  • Szersze plany ekspansji
  • Co to oznacza dla branży?
  • Przyszłość na europejskich drogach?

Chiński producent smartfonów Xiaomi właśnie udowodnił, że nie żartuje z wejściem na rynek samochodów elektrycznych. Prototyp modelu Xiaomi SU7 Ultra przejechał legendarny tor Nürburgring Nordschleife w czasie 6 minut i 22 sekundy, ustanawiając nowy rekord dla prototypów elektrycznych pojazdów.

Ewolucja rekordów na „Zielonym Piekle”

To już drugi spektakularny wynik Xiaomi na najbardziej wymagającym torze świata. Jesienią ubiegłego roku Xiaomi SU7 Ultra uzyskało czas 6:46,874, wyprzedzając wtedy nawet potężnego Porsche Taycan Turbo GT. Teraz jednak Chińczycy poszli znacznie dalej, poprawiając swój własny rekord o 24 sekundy.

Trzeba przyznać, że osiągnięcie to plasuje prototyp Xiaomi SU7 Ultra na trzecim miejscu w ogólnej klasyfikacji czasów okrążeń Nordschleife. To pozycja, która jeszcze kilka lat temu wydawała się nieosiągalna dla chińskiej marki.

Dołącz do forum dyskusyjnego, by tworzyć z nami społeczność posiadaczy i sympatyków samochodów elektrycznych!
Wejdź na forum

Produkcyjna wersja też imponuje

Podczas gdy prototypy to jedno, prawdziwy test przechodzi dopiero wersja produkcyjna. I tutaj Xiaomi również ma się czym pochwalić. Seryjny Xiaomi SU7 Ultra osiągnął czas 7:04,957, pokonując wspomniane Porsche Taycan o solidne trzy sekundy. To rezultat, który definitywnie stawia chiński samochód w gronie najszybszych elektrycznych sedanów świata.

REKLAMA

Limitowana edycja dla kolekcjonerów

Z okazji tego sukcesu Xiaomi wprowadza specjalną edycję „Nürburgring Limited Edition” swojego SU7. Samochód kosztuje 814 900 juanów, co w przeliczeniu daje około 114 tysięcy dolarów. To poważna kwota, ale trzeba pamiętać o ekskluzywności – w 2025 roku powstanie tylko 10 egzemplarzy, a łącznie wyprodukowanych zostanie maksymalnie 100 sztuk.

Limitowana edycja otrzyma pakiet Track Package oraz liczne elementy z włókna węglowego. Xiaomi określa ten model jako „najlepszy fabryczny, dopuszczony do ruchu drogowego czterodrzwiowy samochód z wyposażeniem na poziomie mistrzowskim”.

xiaomi su7 ultra nurburgring edition
xiaomi su7 ultra nurburgring edition
xiaomi su7 ultra nurburgring edition
xiaomi su7 ultra nurburgring edition
xiaomi su7 ultra nurburgring edition
xiaomi su7 ultra nurburgring edition

Techniczne możliwości imponują

Specyfikacja Xiaomi SU7 Ultra rzeczywiście robi wrażenie. Pojazd napędzają trzy silniki elektryczne o łącznej mocy 1526 koni mechanicznych, zasilane przez akumulator o pojemności 93,7 kWh. Przyspieszenie od zera do 100 km/h zajmuje nieco poniżej dwóch sekund.

Te parametry stawiają chiński samochód w bezpośredniej konkurencji z najlepszymi europejskimi sportowymi sedanami elektrycznymi. To jasny sygnał, że Xiaomi traktuje rynek motoryzacyjny nie jako eksperyment, ale jako kolejną dziedzinę do zdominowania.

Szersze plany ekspansji

Rekord na Nurburgringu to tylko część większej strategii Xiaomi. Firma równocześnie zapowiedziała SUV YU7, który ma stanowić bezpośrednią konkurencję dla Tesli Model Y. To pokazuje, że Chińczycy planują atak na różne segmenty rynku elektrycznego, nie ograniczając się do sportowych sedanów.

REKLAMA

Doświadczenie Xiaomi w produkcji baterii i oprogramowania okazuje się kluczowe w transformacji w kierunku motoryzacji. Firma szybko staje się jednym z liderów technologicznych w branży automotive, wykorzystując swoją wiedzę z sektora elektroniki użytkowej.

Co to oznacza dla branży?

Sukces Xiaomi na Nurburgringu to więcej niż tylko marketingowy chwyt. To dowód na to, że chińscy producenci osiągnęli poziom technologiczny pozwalający im konkurować z najlepszymi europejskimi markami na ich własnym terenie.

Fakt, że firma znana przede wszystkim ze smartfonów potrafi stworzyć samochód bijący rekordy Porsche, pokazuje jak bardzo zmienia się krajobraz motoryzacji. Tradycyjne bariery wejścia do branży automotive przestają obowiązywać w erze elektryfikacji.

Przyszłość na europejskich drogach?

Choć obecnie Xiaomi SU7 Ultra dostępny jest tylko w Chinach, można się spodziewać, że Xiaomi będzie dążyć do ekspansji na inne rynki. Europa, z jej rosnącym popytem na elektryczne samochody wysokiej klasy, wydaje się naturalnym celem. Pytanie brzmi: czy europejscy klienci będą gotowi na chiński supersamochód?

Reakcja konkurencji będzie równie interesująca. Porsche i inne niemieckie marki premium muszą teraz poważnie traktować wyzwanie ze strony azjatyckich producentów, którzy jeszcze dekadę temu wydawali się nieosiągalni technologicznie.

Jak oceniacie szanse Xiaomi na podbój europejskiego rynku samochodów elektrycznych? Czy chińska technologia przekona Was do rezygnacji z tradycyjnych marek premium? Podzielcie się swoimi opiniami w komentarzach.

Tagi: NürburgringXiaomiXiaomi SU7 Ultraxiaomi su7 ultra bateriaxiaomi su7 ultra cenaxiaomi su7 ultra mocxiaomi su7 ultra specyfikacjaxiaomi su7 ultra wnętrzexiaomi su7 ultra wyglądxiaomi su7 ultra zasięg
UdostępnijTweetUdostępnijWyślij

Zobacz też

xiaomi yu7
Aktualności

Xiaomi YU7 oficjalnie w sprzedaży – nowy SUV, który może pogrążyć Model Y

2025-06-26
fabryka xiaomi
Aktualności

Xiaomi buduje swoje imperium motoryzacyjne – nowa fabryka i spółka w drodze do debiutu modelu YU7

2025-06-26
Xiaomi YU7
Aktualności

Xiaomi atakuje segment SUV: nadjeżdża Xiaomi YU7 Max, sportowy elektryk, który może namieszać

2025-06-23

Dołącz do dyskusji

REKLAMA

Popularne wpisy

gac hyptec hl
Aktualności

GAC Hyptec HL z baterią CATL Freevoy i zasięgiem 1200 km zaprezentowany. Chiński SUV premium wchodzi do gry

2025-04-13
xiaomi yu7
Aktualności

Xiaomi YU7 oficjalnie w sprzedaży – nowy SUV, który może pogrążyć Model Y

2025-06-26
byd denza n9
Aktualności

Denza N9: Nowy luksusowy SUV od BYD w przedsprzedaży od 247 000 zł

2025-02-23
aito m9
Aktualności

Odświeżony Aito M9 2025 – luksusowy SUV Huawei z czterema LiDARami podbija chiński rynek

2025-03-21
REKLAMA
  • Polityka prywatności
  • Redakcja
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.