• Słownik
  • Kontakt
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

Cień tragedii nad Xiaomi. Masowa akcja serwisowa po śmiertelnym wypadku SU7

19.09.2025
w Aktualności, Samochody elektryczne
Czas czytania: 5 min
0
Udostępnij

Spis treści

  • Na czym polega problem?
  • Tragiczny wypadek w tle
  • Chiński rynek dojrzewa?

Xiaomi, technologiczny gigant, który zaledwie kilka miesięcy temu z impetem wszedł na rynek motoryzacyjny, przeżywa swój pierwszy poważny kryzys. Firma ogłosiła właśnie ogromną akcję przywoławczą dotyczącą ponad 116 tysięcy egzemplarzy swojego flagowego sedana, modelu SU7. W tle decyzji pojawia się tragiczny wypadek z marca tego roku, w którym zginęło troje młodych ludzi. Sprawa dotyczy kluczowego elementu nowoczesnych pojazdów – systemów wspomagania kierowcy.

Na czym polega problem?

Chiński urząd ds. regulacji rynku (SAMR) opublikował informację o akcji serwisowej, która obejmuje dokładnie 116 887 pojazdów Xiaomi SU7 w wersji Standard Edition. Chodzi o samochody wyprodukowane w okresie od 6 lutego 2024 roku do 30 sierpnia 2025 roku. Przyczyną jest usterka oprogramowania odpowiedzialnego za działanie asystenta jazdy na autostradzie, czyli systemu autonomii poziomu drugiego (L2).

Jak informuje producent, w pewnych nietypowych, ekstremalnych sytuacjach drogowych, oprogramowanie może nieprawidłowo rozpoznać zagrożenie, nie ostrzec kierowcy na czas lub niewłaściwie zareagować. Mówiąc prościej: samochód może nie poradzić sobie z nagłym, niestandardowym zdarzeniem na drodze. Jeśli kierowca w porę nie przejmie kontroli, ryzyko kolizji znacząco wzrasta. To poważne zagrożenie dla bezpieczeństwa.

Dołącz do forum dyskusyjnego, by tworzyć z nami społeczność posiadaczy i sympatyków samochodów elektrycznych!
Wejdź na forum

xiaomi su7
xiaomi su7
xiaomi su7 wnętrze

Skala akcji jest imponująca – wezwane do serwisu samochody stanowią około jednej trzeciej wszystkich sprzedanych do tej pory egzemplarzy serii SU7. Model ten, wprowadzony na rynek pod koniec marca 2024 roku, stał się błyskawicznym hitem, a jego łączna sprzedaż do końca sierpnia przekroczyła 339 tysięcy sztuk.

REKLAMA

Dobrą wiadomością dla właścicieli jest sposób, w jaki Xiaomi zamierza rozwiązać problem. Nie będzie konieczności wizyty w serwisie. Usterka zostanie usunięta za pomocą zdalnej aktualizacji oprogramowania (OTA) do najnowszej wersji systemu HyperOS 1.10.0. Proces ma być dla użytkowników całkowicie bezpłatny.

Tragiczny wypadek w tle

Decyzja o akcji serwisowej nie wzięła się znikąd. Wielu komentatorów łączy ją bezpośrednio z tragicznym zdarzeniem, do którego doszło pod koniec marca tego roku. To właśnie wtedy trzech studentów zginęło w wypadku za kierownicą Xiaomi SU7. Samochód, jadąc po remontowanym odcinku autostrady, uderzył w barierę i stanął w płomieniach.

Według wstępnych ustaleń, w momencie wypadku w samochodzie aktywowany był system wspomagania jazdy. Co jednak najbardziej niepokojące, system miał się samoczynnie wyłączyć na sekundę przed uderzeniem, nie dając kierowcy praktycznie żadnych szans na reakcję. Choć firma oficjalnie nie przyznaje, że akcja serwisowa jest bezpośrednią konsekwencją tej tragedii, to zbieżność czasowa i fakt, że problem dotyczy tego samego systemu, mówią same za siebie.

xiaomi su7 wypadek smiertelny
xiaomi su7 wypadek smiertelny

Chiński rynek dojrzewa?

Sytuacja z Xiaomi może być zwiastunem szerszego trendu na chińskim rynku motoryzacyjnym. Do niedawna panowało przekonanie, że tamtejsi producenci niechętnie przeprowadzają akcje przywoławcze, starając się unikać negatywnego rozgłosu. Jednak ostatnie miesiące pokazują zmianę tego podejścia. Niedawno podobną, choć mniejszą, akcję ogłosił także inny czołowy gracz, Xpeng, wzywając do serwisu model P7+.

REKLAMA

Wydaje się, że za tą zmianą stoją dwa czynniki. Po pierwsze, rosnąca presja regulatorów. Chiny przygotowują się do wdrożenia znacznie bardziej rygorystycznych, obowiązkowych norm dla systemów autonomii poziomu L2. Producenci, tacy jak Xiaomi, mogą chcieć wyprzedzić te regulacje, pokazując, że na poważnie traktują kwestie bezpieczeństwa. Po drugie, rośnie świadomość samych konsumentów, którzy oczekują od producentów transparentności i odpowiedzialności za produkt.

Dla Xiaomi to bez wątpienia potężny cios wizerunkowy, zadany na samym starcie motoryzacyjnej przygody. Z drugiej strony, szybka reakcja i postawienie na zdalną aktualizację pokazuje technologiczną dojrzałość firmy. Cała sytuacja jest jednak gorzkim przypomnieniem dla całej branży i kierowców, że systemy L2 to wciąż tylko asystenci, a nie w pełni autonomiczni piloci. Odpowiedzialność za bezpieczną jazdę wciąż spoczywa na człowieku siedzącym za kierownicą.

A jakie jest Wasze zdanie na ten temat? Czy tak duża akcja serwisowa na początku drogi podważa Wasze zaufanie do Xiaomi jako producenta samochodów? Czy systemy wspomagania jazdy to przyszłość, czy raczej źródło nowych zagrożeń? Zapraszamy do dyskusji w komentarzach.

Tagi: ADASakcja serwisowaautonomiczna jazdaChinyXiaomiXiaomi SU7xiaomi su7 bateriaXiaomi SU7 cenaxiaomi su7 mocXiaomi SU7 specyfikacjaxiaomi su7 wnętrzexiaomi su7 wyglądxiaomi su7 zasięg
UdostępnijTweetUdostępnijWyślij

Zobacz też

mercedes momenta wspolpraca
Aktualności

Niemiecki gigant idzie drogą Audi i BMW. Mercedes łączy siły z Chińczykami

2025-09-27
centrum konfiguracji xiaomi
Aktualności

Xiaomi szykuje rozwiązanie znane z Porsche i Bentleya. Ten ruch może zmienić rynek tańszych samochodów elektrycznych

2025-09-27
xiaomi yu7 szkice
Aktualności

Kolejny chiński gigant wjeżdża do Europy. Xiaomi oficjalnie w Niemczech, to dopiero początek

2025-09-26

Dołącz do dyskusji

REKLAMA

Popularne wpisy

byd denza n9
Aktualności

Denza N9: Nowy luksusowy SUV od BYD w przedsprzedaży od 247 000 zł

2025-02-23
instavolt stacje ladowania
Aktualności

Polska wreszcie przyspieszy z ładowarkami? Szykuje się przełom

2025-09-22
gac hyptec hl
Aktualności

GAC Hyptec HL z baterią CATL Freevoy i zasięgiem 1200 km zaprezentowany. Chiński SUV premium wchodzi do gry

2025-04-13
denza n9
Aktualności

Denza N9 oficjalnie debiutuje – BYD atakuje segment luksusowych SUVów

2025-03-21
REKLAMA
  • Polityka prywatności
  • Redakcja
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.