• 1000 km CHALLENGE
  • Katalog EV
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Słownik
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

Xiaomi z potężnym SUV-em w zielonym piekle. Europa powinna obawiać się Xiaomi YU7 GT?

21.09.2025
w Aktualności, Samochody elektryczne
Czas czytania: 5 min
0
UdostępnijPodsumujPodsumuj

Spis treści

  • Bestia przyłapana na testach
  • Ponad 1500 koni mechanicznych w rodzinnym SUV-ie
  • Chiński smok rzuca wyzwanie Europie

Marka, którą większość z nas kojarzy głównie ze smartfonów, po raz kolejony udowadnia, że jej motoryzacyjne ambicje sięgają znacznie dalej niż produkcja miejskich aut elektrycznych. Na legendarnym torze Nürburgring Nordschleife, w miejscu, gdzie swoje możliwości sprawdzają najwięksi gracze w branży, pojawił się zamaskowany crossover. To nie był jednak kolejny europejski prototyp. To było Xiaomi, które przywiozło tam swoją najnowszą, ekstremalnie mocną broń – model YU7 w wariancie, który prawdopodobnie otrzyma nazwę GT.

Bestia przyłapana na testach

Zdjęcia szpiegowskie, które obiegły internet, nie pozostawiają złudzeń. Chiński producent nie przyjechał do Niemiec na wycieczkę. Testowany egzemplarz Xiaomi YU7 GT to maszyna stworzona do wykręcania jak najlepszych czasów. Uwagę od razu przykuwają wyraźnie poszerzone nadkola, które ledwo mieszczą potężne, 21-calowe felgi. Pod nimi kryją się ogromne, ceramiczne tarcze hamulcowe z charakterystycznymi, żółtymi zaciskami. To zestaw, którego nie powstydziłyby się supersamochody z najwyższej półki.

Całości dopełnia obniżone zawieszenie, które dosłownie przykleja auto do asfaltu, oraz duży spojler typu „ducktail” na tylnej klapie, poprawiający docisk przy wysokich prędkościach. Na dachu widać również czujnik LiDAR, co potwierdza, że Xiaomi nie rezygnuje z zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy nawet w tak hardkorowej wersji. Samochód pokryto charakterystycznym, biało-czerwonym kamuflażem – identycznym, jaki widzieliśmy wcześniej na sportowym sedanie SU7 Ultra. To wyraźny sygnał, że oba pojazdy należą do tej samej, wyczynowej rodziny.

Dołącz do forum dyskusyjnego, by tworzyć z nami społeczność posiadaczy i sympatyków samochodów elektrycznych!
Wejdź na forum

xiaomi yu7 gt
xiaomi yu7 gt
xiaomi yu7 gt

Ponad 1500 koni mechanicznych w rodzinnym SUV-ie

Oczywiście wygląd to nie wszystko. Prawdziwa bomba kryje się pod nadwoziem. Choć oficjalne dane nie zostały jeszcze potwierdzone, wszystko wskazuje na to, że YU7 GT odziedziczy piekielnie mocny układ napędowy po swoim bracie, sedanie SU7 Ultra. A to oznacza parametry, które jeszcze do niedawna wydawały się czystą abstrakcją w samochodzie o nadwoziu typu crossover.

Inne w podobnym temacie

xiaomi auto

Sztuczna inteligencja Xiaomi zaczyna „rozumieć” świat. Nowy system HAD to pokaz siły w Kantonie

22/11/2025
xiaomi ev 500 000 samochodow

Pół miliona elektryków w niespełna dwa lata. Xiaomi Auto zawstydza konkurencję tempem produkcji

20/11/2025
Xiaomi YU7

Twój samochód będzie wiedział, że „jedziesz za szybko”, nawet gdy jedziesz legalnie. Xiaomi patentuje rewolucję

16/11/2025
xiaomi yu7

Król jest martwy? Nowy SUV Xiaomi sprzedaje się lepiej niż Tesla Model Y

15/11/2025
REKLAMA

Mówimy tu o systemie składającym się z aż trzech silników elektrycznych. Jeden, o mocy około 286 KM, napędza przednią oś. Z tyłu pracują natomiast dwie jednostki generujące łącznie 570 KM. Moc systemowa? Przygotujcie się. To niewyobrażalne 1138 kW, czyli 1526 koni mechanicznych. Równie imponujący jest maksymalny moment obrotowy, który ma wynosić 1770 Nm. Za dostarczanie energii do tej bestii odpowiadać będzie nowoczesny akumulator Qilin 2.0 od CATL o pojemności 93,7 kWh. Takie liczby sprawiają, że nawet najmocniejsze SUV-y od Porsche czy Lamborghini wyglądają przy propozycji Xiaomi dość… skromnie.

xiaomi yu7 ultra
xiaomi yu7 ultra

Chiński smok rzuca wyzwanie Europie

Pojawienie się Xiaomi na Nürburgringu to coś więcej niż tylko testy nowego modelu. To jawna deklaracja siły i rzucenie rękawicy europejskim producentom na ich własnym podwórku. Chińczycy nie chcą już tylko konkurować ceną czy wyposażeniem. Oni wchodzą do gry o najwyższą stawkę – o miano króla wydajności. Pokazują, że są w stanie stworzyć pojazd, który nie tylko dorówna, ale potencjalnie przewyższy technologicznie i mocowo produkty marek z dekadami doświadczenia w budowaniu sportowych aut.

Warto przypomnieć, że to nie pierwszy raz, kiedy Xiaomi szokuje branżę. Kilka miesięcy temu sedan SU7 Ultra był widziany na terenie fabryki Ferrari w Maranello. Sugerowano wówczas, że nawet włoska legenda bada chiński pojazd, aby lepiej zrozumieć jego zaawansowaną platformę elektryczną. Teraz, wprowadzając na scenę równie ekstremalnego SUV-a, Xiaomi tylko potęguje to wrażenie. Rozpoczyna się nowa era, w której o prym w segmencie aut o wysokich osiągach walczyć będą nie tylko tradycyjni gracze, ale także technologiczni giganci z Azji.

REKLAMA

Czy ten ruch zmusi europejskie marki do przyspieszenia prac nad swoimi elektrycznymi supersamochodami? Czy klienci zaufają marce znanej z telefonów i powierzą jej swoje bezpieczeństwo przy prędkościach przekraczających 300 km/h? Jedno jest pewne – na rynku aut elektrycznych robi się niezwykle ciekawie, a my jesteśmy świadkami prawdziwej rewolucji.

A jakie jest Wasze zdanie? Czy ponad 1500 koni mechanicznych w rodzinnym SUV-ie to pokaz inżynieryjnego geniuszu, czy może już przerost formy nad treścią? Dajcie znać w komentarzach, co myślicie o tak odważnym kroku Xiaomi.

Tagi: crossoverNürburgring NordschleifeXiaomiXiaomi YU7xiaomi yu7 bateriaxiaomi yu7 cenaxiaomi yu7 mocxiaomi yu7 specyfikacjaxiaomi yu7 ultraxiaomi yu7 ultra bateriaxiaomi yu7 ultra cenaxiaomi yu7 ultra mocxiaomi yu7 ultra specyfikacjaxiaomi yu7 ultra wnętrzexiaomi yu7 ultra wyglądxiaomi yu7 ultra zasięgxiaomi yu7 wnętrzexiaomi yu7 wyglądxiaomi yu7 zasięg
UdostępnijTweetUdostępnijSummarizeSummarizeWyślij

Zobacz też

xiaomi auto
Aktualności

Sztuczna inteligencja Xiaomi zaczyna „rozumieć” świat. Nowy system HAD to pokaz siły w Kantonie

2025-11-22
xiaomi ev 500 000 samochodow
Aktualności

Pół miliona elektryków w niespełna dwa lata. Xiaomi Auto zawstydza konkurencję tempem produkcji

2025-11-20
Xiaomi YU7
Aktualności

Twój samochód będzie wiedział, że „jedziesz za szybko”, nawet gdy jedziesz legalnie. Xiaomi patentuje rewolucję

2025-11-16

Dołącz do dyskusji

REKLAMA

Popularne wpisy

dongfeng bateria solid-state
Aktualności

450 km w 5 minut i 1000 km zasięgu. Chiński gigant odpala masową produkcję baterii solid-state

2025-11-15
xpeng x9 erev
Aktualności

Xpeng szykuje luksusowego vana z zasięgiem 1600 km i własnym „Mózgiem AI”

2025-11-18
byd fang cheng bao tai 3
Aktualności

BYD Fang Cheng Bao Tai 3 debiutuje w Chinach – przystępna elektromobilność z zaawansowanymi technologiami

2025-04-17
ładowarki electra
Aktualności

600 milionów euro na stole. Unia sypnęła groszem na ładowarki i wodór – co trafi do Polski?

2025-11-20
  • Polityka prywatności
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Stacje ładowania
  • Baterie
  • Rowery, motocykle i UTO
  • OZE
  • Poradniki
  • Testy
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Katalog samochodów elektrycznych
  • Mapa stacji ładowania
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.