Chiński producent Xpeng ujawnił oficjalne zdjęcia swojego nowego SUV-a – modelu Xpeng G7, który ma szansę zyskać miano głównego konkurenta Tesli Model Y. Premiera zdjęć nastąpiła dzień po tym, jak w sieci pojawiły się fotografie Tesli Model Y w nowej odsłonie. Xpeng G7 ma nawiązać walkę o klientów, łącząc nowoczesny design, przestronność i zaawansowane technologie.
Design inspirowany sukcesem P7+
Xpeng G7 wykorzystuje design znany z popularnego sedana P7+, ale z pewnymi nowościami. Przód wyróżnia się dwoma wyraźnymi przetłoczeniami na masce, podzielonymi reflektorami oraz światłami biegnącymi przez całą szerokość auta. Dodatkowo zastosowano czarne wloty powietrza, co nadaje pojazdowi sportowego charakteru.
Sylwetka boczna przyciąga uwagę mocnymi liniami oraz łagodnie opadającą linią dachu zakończoną spoilerem. W nowoczesny styl wpisują się również ukryte klamki i futurystyczne felgi przypominające kontrolery do gier. Tył nawiązuje do P7+, ale z różnicą – światła biegną przez całą szerokość tylnej klapy, co podkreśla dynamiczny wygląd SUV-a.
Technologie przyszłości bez LIDAR
Xpeng G7 zapowiadany jest jako pojazd o dużym nacisku na inteligencję i przestronność. Dzięki nowemu systemowi Hawk AI, producent zrezygnował z użycia technologii LIDAR, co znacząco obniża koszty produkcji. Tym samym Xpeng może oferować zaawansowane funkcje jazdy autonomicznej w przystępniejszej cenie.
Przewidywane ceny i pozycjonowanie
Cena Xpeng G7 ma zaczynać się od około 200 000 juanów (około 27 300 dolarów), co plasuje go między obecnymi modelami G6 i G9. G6, popularny SUV, zaczyna się od 199 900 juanów, a bardziej luksusowy G9 od 263 900 juanów. Nowy G7 będzie więc stanowić propozycję pośrednią pod względem ceny i wyposażenia.
Xpeng planuje rozpocząć sprzedaż G7 w pierwszej połowie 2025 roku. Rozmiarami model uplasuje się pomiędzy G6 (4,753 mm długości, 1,920 mm szerokości, 1,650 mm wysokości) a G9 (4,891 mm długości, 1,937 mm szerokości, 1,670 mm wysokości).
Konkurencja na rynku SUV-ów
G7 jest bezpośrednim rywalem Tesli Model Y, która jest dostępna w trzech wersjach w Chinach z cenami zaczynającymi się od 249 900 juanów. Innym potencjalnym rywalem G7 jest model L60 od Nio, oferowany przez submarkę Onvo, z ceną startową 206 900 juanów.
Xpeng G7 ma być konkurencyjny nie tylko ceną, ale również wyposażeniem. Producent chwali się przestronnością wnętrza, które zyskało miano „monstrum przestrzeni” – termin ten Xpeng wcześniej stosował w odniesieniu do sedana P7+.
Strategia i wyzwania
Xpeng odniósł sukces w segmencie SUV-ów dzięki modelom takim jak Mona M03 czy P7+, które łączą bogate wyposażenie z rozsądną ceną. Strategia ta pomogła firmie odbudować sprzedaż po wcześniejszych spadkach. G7 wydaje się kontynuować tę linię, ale pytanie, czy uda mu się zdobyć klientów Tesli, pozostaje otwarte.
Co dalej?
Zapowiedzi przedstawicieli Xpeng sugerują, że G7 może być jednym z najbardziej konkurencyjnych SUV-ów w swojej klasie cenowej. Szczegóły dotyczące mocy i specyfikacji technicznych pojazdu mają zostać ujawnione w najbliższych tygodniach. Nowy model może zmienić układ sił w segmencie elektrycznych SUV-ów, zwłaszcza jeśli zaoferuje wyjątkową wartość w stosunku do ceny.
Czy G7 zdoła zagrozić pozycji Tesli Model Y? A może stanie się wyborem dla tych, którzy szukają alternatywy z bardziej przystępną ceną i zaawansowanymi technologiami? Odpowiedź na te pytania poznamy wraz z rozpoczęciem sprzedaży. Zachęcamy do dyskusji – co sądzicie o nowym G7 i jego szansach na rynku?
Dołącz do dyskusji