• 1000 km CHALLENGE
  • Katalog EV
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Słownik
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

Chiński hipersamochód pokonał Bugatti. Koniec europejskiej dominacji, YangWang U9 to nowy król prędkości

23.09.2025
w Aktualności, Samochody elektryczne
Czas czytania: 5 min
0
UdostępnijPodsumujPodsumuj

Spis treści

  • Zapisali się w historii
  • To nie był pierwszy raz
  • Co drzemie w tej bestii?
  • Zmiana warty na szczycie

Świat motoryzacji wstrzymał oddech. To, co jeszcze kilka lat temu wydawało się niemożliwe, stało się faktem. Europejska arystokracja hiper-samochodów musiała uznać wyższość nowego gracza z dalekiej Azji. Chiński YangWang U9 Extreme oficjalnie został najszybszym seryjnie produkowanym samochodem na świecie, detronizując ikonę prędkości – Bugatti Chirona Super Sport 300+.

Zapisali się w historii

Wydarzenie miało miejsce na owalnym torze wysokich prędkości ATP w Niemczech. To właśnie tam, na europejskiej ziemi, chiński elektryk pokazał, na co go stać. YangWang U9 Extreme osiągnął zawrotną, oficjalnie certyfikowaną prędkość 496,22 km/h. Tym samym pobił ustanowiony w 2019 roku rekord Bugatti, który wynosił 490,5 km/h. Francuska legenda musiała oddać koronę po latach dominacji.

To jednak nie wszystko. Wynik ten jest historyczny z jeszcze jednego powodu. YangWang U9 Extreme jest pierwszym seryjnie produkowanym samochodem elektrycznym, który przekroczył magiczną barierę 300 mil na godzinę. To kamień milowy dla elektromobilności, który udowadnia, że napęd elektryczny nie ma już żadnych kompleksów wobec najpotężniejszych silników spalinowych.

Dołącz do forum dyskusyjnego, by tworzyć z nami społeczność posiadaczy i sympatyków samochodów elektrycznych!
Wejdź na forum

yangwang u9 extreme
yangwang u9 extreme

To nie był pierwszy raz

BYD, czyli firma matka marki YangWang, nie doszła do tego wyniku przypadkiem. To efekt konsekwentnego dążenia do celu. Zaledwie miesiąc wcześniej ten sam pojazd, znany wtedy jeszcze jako U9 Track Edition, już zapisał się na kartach historii. Osiągnął wtedy 472,41 km/h, stając się najszybszym pojazdem elektrycznym na świecie i wyprzedzając niesamowitego Rimaca Neverę. Dla chińskiego producenta był to jednak tylko przystanek w drodze na sam szczyt.

Inne w podobnym temacie

stelato s9 odswiezony

Huawei i BAIC nie zwalniają tempa. Odświeżony Stelato S9 rzuca rękawicę niemieckiej trójce

21/11/2025
ceo catl Robin Zeng

CATL już nawet się nie ściga. Odpalili 5. generację LFP, a teraz biorą się za statki i latające taksówki

15/11/2025
denza z9 gt

Niemcy mają problem. Denza wjeżdża do europy z marką premium. 965 koni i ładowanie 1000 kw to dopiero początek

15/11/2025
Volkswagen ID. UNYX 08

Volkswagen idzie na skróty w Chinach. Oto ID. UNYX 08, wielki SUV na platformie Xpenga. Zasięg 700 km i 800V

15/11/2025
REKLAMA

Co więcej, U9 Extreme udowodnił, że nie jest maszyną stworzoną wyłącznie do bicia rekordów na prostej. Na słynnym torze Nürburgring, nazywanym „Zielonym Piekłem”, samochód wykręcił czas okrążenia poniżej 7 minut (6:59,157). Tym samym odebrał rekord w kategorii seryjnych aut elektrycznych innemu chińskiemu graczowi – Xiaomi SU7 Ultra. To pokazuje, jak wszechstronną i zaawansowaną konstrukcją jest U9.

xiaomi su7 ultra nurburgring edition

Co drzemie w tej bestii?

Specyfikacja techniczna YangWang U9 Extreme jest równie imponująca co jego osiągi. Sercem pojazdu jest układ napędowy oparty na architekturze 1200 V, co jest światowym ewenementem w aucie produkcyjnym. Cztery silniki elektryczne generują łącznie moc niemal 3000 KM (2220 kW), co pozwala na osiągnięcie stosunku mocy do masy na poziomie 1217 KM na tonę.

Energii dostarcza bateria LFP (litowo-żelazowo-fosforanowa) w technologii Blade, również autorstwa BYD. Jej kluczową cechą jest zdolność do ultraszybkiego rozładowywania na poziomie 30C, co jest kluczowe przy oddawaniu tak gigantycznej mocy. Zaawansowane zawieszenie adaptacyjne i system wektorowania momentu obrotowego, który koryguje rozkład mocy dla każdego koła ponad 100 razy na sekundę, dbają o to, by ta moc była użyteczna.

Za zatrzymanie tego potwora odpowiadają tytanowe zaciski hamulcowe i tarcze karbonowo-ceramiczne. Całość uzupełniają specjalnie opracowane opony GitiSport e-GTR2 Pro, które jako pierwsze chińskie opony są w stanie wytrzymać prędkości rzędu 500 km/h.

yangwang u9 extreme
yangwang u9 extreme
yangwang u9 extreme

Zmiana warty na szczycie

Ten rekord to coś więcej niż tylko liczby. To symboliczny moment, w którym chińska motoryzacja ostatecznie zrywa z wizerunkiem naśladowcy. Czasy, gdy chińskie firmy kopiowały europejskie wzorce, bezpowrotnie minęły. Dziś to one wyznaczają trendy i przesuwają granice technologii, a uznani producenci z Europy i Ameryki muszą zacząć gonić liderów.

BYD nie ukrywa, że celuje w najwyższą półkę. YangWang U9 Extreme, podobnie jak wcześniej Bugatti Chiron Super Sport 300+, powstanie w limitowanej serii zaledwie 30 egzemplarzy. To jasny sygnał, że Chińczycy chcą konkurować nie tylko osiągami, ale również prestiżem i ekskluzywnością.

REKLAMA

Pozostaje jedno pytanie: co dalej? Rekord 496,22 km/h jest niebezpiecznie blisko kolejnej psychologicznej bariery – 500 km/h. Można się spodziewać, że BYD nie powiedział jeszcze ostatniego słowa i wkrótce podejmie próbę jej złamania. To może być początek zupełnie nowego wyścigu zbrojeń w świecie hipersamochodów, w którym główną rolę odgrywać będą już nie konie mechaniczne z silników V12 czy W16, a kilowaty i wolty z pakietów baterii.

A jakie jest Wasze zdanie? Czy ten rekord to jednorazowy wyczyn, czy trwała zmiana układu sił w motoryzacji? Czy europejscy giganci, tacy jak Bugatti, Koenigsegg czy Rimac, zdołają odpowiedzieć na chińskie wyzwanie? Zapraszamy do dyskusji w komentarzach.

Tagi: baterie LFPBYDbyd yangwang u9hypercarrekord prędkościyangwang U9 bateriayangwang U9 cenayangwang U9 mocyangwang U9 specyfikacjayangwang U9 wnętrzeyangwang U9 wyglądyangwang U9 zasięg
UdostępnijTweetUdostępnijSummarizeSummarizeWyślij

Zobacz też

stelato s9 odswiezony
Aktualności

Huawei i BAIC nie zwalniają tempa. Odświeżony Stelato S9 rzuca rękawicę niemieckiej trójce

2025-11-21
ceo catl Robin Zeng
Aktualności

CATL już nawet się nie ściga. Odpalili 5. generację LFP, a teraz biorą się za statki i latające taksówki

2025-11-15
denza z9 gt
Aktualności

Niemcy mają problem. Denza wjeżdża do europy z marką premium. 965 koni i ładowanie 1000 kw to dopiero początek

2025-11-15

Dołącz do dyskusji

REKLAMA

Popularne wpisy

dongfeng bateria solid-state
Aktualności

450 km w 5 minut i 1000 km zasięgu. Chiński gigant odpala masową produkcję baterii solid-state

2025-11-15
xpeng x9 erev
Aktualności

Xpeng szykuje luksusowego vana z zasięgiem 1600 km i własnym „Mózgiem AI”

2025-11-18
ładowarki electra
Aktualności

600 milionów euro na stole. Unia sypnęła groszem na ładowarki i wodór – co trafi do Polski?

2025-11-20
tesla glosowanie suc q3 2025
Aktualności

Internauci wybrali nową lokalizację Superchargera. To kluczowy punkt na mapie, ale radość może być przedwczesna

2025-11-22
  • Polityka prywatności
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Stacje ładowania
  • Baterie
  • Rowery, motocykle i UTO
  • OZE
  • Poradniki
  • Testy
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Katalog samochodów elektrycznych
  • Mapa stacji ładowania
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.