• Słownik
  • Kontakt
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

BMW przekroczyło magiczną barierę. Trzy miliony aut na prąd to dopiero początek.

30.08.2025
w Aktualności, Samochody elektryczne
Czas czytania: 4 min
0
UdostępnijPodsumujPodsumuj

Spis treści

  • Europa liderem transformacji
  • Co dalej z ofensywą BMW?

BMW Group po cichu, bez zbędnego rozgłosu, osiągnęło cel, który jeszcze dekadę temu wydawał się odległą przyszłością. Z fabryki w Monachium wyjechał właśnie trzymilionowy zelektryfikowany pojazd tej marki. To nie był jednak futurystyczny model o kosmicznych kształtach, a popularna seria 3 z napędem hybrydowym plug-in. Ten symboliczny moment mówi o strategii firmy więcej niż tysiące stron marketingowych broszur.

Liczba trzech milionów sprzedanych aut z wtyczką robi wrażenie, ale jeszcze ciekawszy jest jej rozkład. Dokładnie połowę, czyli 1,5 miliona, stanowią samochody w pełni elektryczne (BEV). Ostatni z nich, jubileuszowy egzemplarz MINI Countryman, trafił niedawno do klienta w Portugalii. Gdyby ustawić wszystkie sprzedane dotąd elektryki BMW jeden za drugim, utworzyłyby kolejkę o długości ponad 6500 kilometrów. To mniej więcej tyle, ile dzieli Monachium i Nowy Jork.

Dane za pierwszą połowę 2025 roku pokazują, że firma nabiera rozpędu. Już ponad jedna czwarta wszystkich sprzedanych na świecie pojazdów z logo BMW i MINI miała napęd zelektryfikowany. To sygnał, że klienci coraz odważniej wybierają alternatywę dla silników spalinowych, a oferta producenta trafia w ich potrzeby.

Dołącz do forum dyskusyjnego, by tworzyć z nami społeczność posiadaczy i sympatyków samochodów elektrycznych!
Wejdź na forum

bmw i4 m50

Europa liderem transformacji

Nie jest zaskoczeniem, że to właśnie Stary Kontynent jest dla BMW największym rynkiem zbytu pojazdów zelektryfikowanych. Na Europę przypada ponad 60% globalnej sprzedaży takich aut grupy. Co więcej, w samej Europie udział hybryd i elektryków w miksie sprzedażowym BMW jest jeszcze wyższy i przekracza już imponujące 40%. Oznacza to, że niemal co drugi samochód marki wyjeżdżający z europejskiego salonu jest w stanie poruszać się na prądzie.

REKLAMA

Szczególnie interesujący jest fakt, że dużą popularnością wciąż cieszą się hybrydy plug-in (PHEV). W pierwszej połowie 2025 roku odnotowały one znaczący wzrost zainteresowania. To pokazuje, że mimo rosnącej fali aut w pełni elektrycznych, dla wielu kierowców technologia pomostowa jest wciąż najbardziej racjonalnym wyborem. Pozwala na bezemisyjną jazdę po mieście na co dzień i jednocześnie eliminuje obawy o zasięg podczas dłuższych podróży.

Co dalej z ofensywą BMW?

Osiągnięcie pułapu trzech milionów to nie meta, a jedynie kamień milowy w długofalowej strategii. BMW od lat powtarza, że stawia na „elektryczną, cyfrową i cyrkularną mobilność”. W praktyce oznacza to szeroką gamę modelową, która daje klientom wybór. Obecnie w ofercie znajduje się ponad 15 modeli w pełni elektrycznych oraz przeszło dziesięć hybryd plug-in.

Producent nieustannie doskonali swoje produkty. Przykładem może być zmodernizowany model BMW iX, którego deklarowany zasięg według normy WLTP przekracza już 700 kilometrów. To wynik, który skutecznie ucina dyskusje o ograniczeniach aut elektrycznych w dalekich trasach.

REKLAMA
bmw ix facelift produkcja

Jednak prawdziwa rewolucja dopiero nadchodzi. Kluczem do przyszłości BMW ma być platforma nowej generacji, znana jako „Neue Klasse”. To na niej od 2025 roku będą budowane nowe modele, które mają wyznaczyć standardy w zakresie zasięgu, szybkości ładowania, cyfryzacji i zrównoważonego rozwoju. To właśnie ta architektura ma pozwolić BMW na bezpośrednią rywalizację z Teslą i nowymi, agresywnymi graczami z Chin.

Trzy miliony sprzedanych aut to potężny kapitał doświadczenia i danych. Firma wie, czego oczekują klienci, jakie są ich nawyki i obawy. Pytanie brzmi, jak długo strategia oparta na dwóch filarach – BEV i PHEV – będzie skuteczna. Z jednej strony daje elastyczność i pozwala płynnie adaptować się do różnych rynków. Z drugiej, rosnąca presja regulacyjna i coraz lepsza infrastruktura do ładowania mogą sprawić, że hybrydy plug-in zaczną tracić na znaczeniu szybciej, niż się spodziewamy. BMW stoi przed wyzwaniem, by nie przespać momentu, w którym trzeba będzie postawić wszystko na jedną, w pełni elektryczną kartę.

A jakie jest Wasze zdanie na ten temat? Czy BMW obrało właściwy kurs, oferując zarówno hybrydy, jak i elektryki? A może to zbytnia ostrożność, która w przyszłości może okazać się kosztowna? Zapraszamy do dyskusji w komentarzach.

Tagi: BMWBMW i4bmw ixEuropafabryka samochodów
UdostępnijTweetUdostępnijSummarizeSummarizeWyślij

Zobacz też

orlen charge stacja
Aktualności

Europa ma 5 lat na zbudowanie 2,5 miliona ładowarek. To misja skazana na porażkę?

2025-10-12
Zeekr 7x
Aktualności

Konkurencja dla Tesli i BMW? Chiński Zeekr wjeżdża do naszej części Europy

2025-10-03
Volkswagen ID.4
Aktualności

Volkswagen liderem, a i tak zaciąga hamulec. Co się dzieje z produkcją elektryków w Europie?

2025-09-29

Dołącz do dyskusji

REKLAMA

Popularne wpisy

spolmlek elocity stacja szybkiego ładowania
Aktualności

Ładowanie auta za 80 groszy i za 3,50 zł. Polska to istny Dziki Zachód elektromobilności

2025-10-10
gotion bateria solid-state jinshi
Aktualności

Volkswagen ma asa w rękawie. Chińska rewolucja w bateriach właśnie ruszyła

2025-10-13
renault twingo e-tech
Aktualności

Renault odpala rewolucję. Tanie auta elektryczne z Europy mają zmieść chińską konkurencję

2025-10-13
gac hyptec hl
Aktualności

GAC Hyptec HL z baterią CATL Freevoy i zasięgiem 1200 km zaprezentowany. Chiński SUV premium wchodzi do gry

2025-04-13
REKLAMA
  • Polityka prywatności
  • Redakcja
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.