• Katalog EV
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Słownik
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

Volkswagen zrywa z Europą. Nowy ID.UNYX 07 to samochód stworzony od zera dla Chin

19.10.2025
w Aktualności, Samochody elektryczne
Czas czytania: 6 min
0
UdostępnijPodsumujPodsumuj

Spis treści

  • Koniec z odgrzewaniem kotletów
  • Co wiemy o ID.UNYX 07?
  • Volkswagen Anhui, czyli nowa siła uderzeniowa w Chinach
  • Analiza: Dlaczego ten samochód jest tak ważny?

Volkswagen wykonuje w Chinach ruch, który dobitnie pokazuje, jak bardzo zmieniły się reguły gry na największym rynku motoryzacyjnym świata. Niemiecki gigant, za pośrednictwem swojej spółki joint venture Volkswagen Anhui, wprowadza na rynek zupełnie nowego elektrycznego sedana – ID.UNYX 07. Najważniejsza informacja? Samochód ten nie ma nic wspólnego ze znaną w Europie platformą MEB. To konstrukcja stworzona od podstaw, specjalnie z myślą o chińskim kliencie.

Koniec z odgrzewaniem kotletów

To fundamentalna zmiana strategii. Jeszcze w zeszłym roku Volkswagen wprowadził submarkę ID.UNYX, której pierwszy model był w zasadzie tylko lekko zmodyfikowaną Cuprą Tavascan z innym oprogramowaniem. Nawet po liftingu i zmianie nazwy na ID.UNYX 06, auto wciąż bazowało na architekturze MEB, choć dostosowanej do lokalnych wymagań.

ID.UNYX 07 to zupełnie inna historia. Volkswagen Anhui porzuciło platformę MEB dla nowych modeli, decydując się na opracowanie własnej architektury. Nowy sedan jest pierwszym owocem tej decyzji. Wizualnie nawiązuje do modelu 06, budując spójną tożsamość nowej submarki, która wyraźnie odcina się od europejskiej rodziny modeli ID. Sylwetką przypomina nieco podwyższonego Volkswagena ID.7, ale jest od niego o około 11 cm krótszy.

Dołącz do forum dyskusyjnego, by tworzyć z nami społeczność posiadaczy i sympatyków samochodów elektrycznych!
Wejdź na forum

volkswagen id.unyx 07
volkswagen id.unyx 07

Co wiemy o ID.UNYX 07?

Samochód pojawił się już w katalogu chińskiego Ministerstwa Przemysłu i Technologii (MIIT), co jest ostatnim krokiem przed dopuszczeniem do sprzedaży. Z dokumentów dowiadujemy się, że ID.UNYX 07 mierzy 4,85 metra długości, 1,85 metra szerokości, a jego rozstaw osi to 2,83 metra. Stawia go to w segmencie D, jako bezpośredniego konkurenta m.in. dla Tesli Model 3, od której jest nieco większy.

REKLAMA

Na razie złożono wniosek o homologację tylko jednej wersji napędowej. Została ona wyposażona w pojedynczy silnik o mocy 170 kW (228 KM), napędzający tylną oś. Prędkość maksymalna została ograniczona do 160 km/h, a masa własna pojazdu to 2057 kg. Z pewnością w przyszłości do oferty dołączą mocniejsze warianty, w tym prawdopodobnie wersja z napędem na cztery koła.

Ciekawie wygląda kwestia baterii. Wiadomo, że będą to ogniwa litowo-żelazowo-fosforanowe (LFP), znane z trwałości i niższej ceny. Jednak źródła podają sprzeczne informacje co do dostawcy – jedne wskazują na Gotion High-Tech, inne na CATL. Na razie pojemność akumulatora i oficjalny zasięg pozostają tajemnicą.

Volkswagen Anhui, czyli nowa siła uderzeniowa w Chinach

Za całym projektem stoi Volkswagen Anhui – spółka joint venture, w której Volkswagen ma 75% udziałów. Została założona w 2017 roku jako trzecie, obok partnerstw z SAIC i FAW, przedsięwzięcie Niemców w Chinach, ale pierwsze w pełni skoncentrowane na pojazdach elektrycznych. To właśnie ta spółka ma być odpowiedzią Volkswagena na błyskawicznie zmieniające się realia chińskiego rynku.

Plan jest niezwykle ambitny. Tylko w 2026 roku Volkswagen Anhui zamierza wprowadzić na rynek aż trzy zupełnie nowe modele, w tym sedany i SUV-y. ID.UNYX 07 jest pierwszym zwiastunem tej ofensywy.

REKLAMA
volkswagen id.unyx 07
volkswagen id.unyx 07
volkswagen id.unyx 07

Analiza: Dlaczego ten samochód jest tak ważny?

Na pierwszy rzut oka ID.UNYX 07 to po prostu kolejny elektryczny sedan na zatłoczonym chińskim rynku. W rzeczywistości jest to jednak symbol strategicznego zwrotu, który może zaważyć na przyszłości Volkswagena w Chinach. Porzucenie globalnej platformy MEB na rzecz lokalnie opracowanej architektury to przyznanie, że strategia „jednego modelu dla całego świata” przestała działać. Aby konkurować z lokalnymi graczami, takimi jak BYD, Nio czy XPeng, Volkswagen musi być szybszy, bardziej elastyczny i, co najważniejsze, tańszy.

Nowa platforma pozwala tworzyć samochody idealnie skrojone pod gusta i oczekiwania chińskich klientów, a przy tym znacznie ograniczyć koszty. Wystarczy spojrzeć na cenę poprzednika, modelu ID.UNYX 06, która w Chinach zaczyna się od 145 900 juanów. Po przeliczeniu daje to cenę od około 75 tysięcy złotych. Jeśli ID.UNYX 07 zostanie wyceniony na podobnym poziomie, stanie się potężną bronią w walce o klienta.

Dla nas, w Europie, ten model jest ważną lekcją. Pokazuje, że Volkswagen potrafi, jeśli tylko chce, tworzyć znacznie tańsze i dobrze dopasowane do rynku pojazdy. Na razie nie ma planów, by ID.UNYX 07 trafił na Stary Kontynent, ale presja na wprowadzenie bardziej przystępnych cenowo „elektryków” rośnie. Być może chińskie doświadczenia okażą się kluczowe dla przyszłej strategii marki także w Europie.

Czy uważacie, że Volkswagen powinien zastosować podobną strategię w Europie i stworzyć dedykowane, tańsze modele na nasz rynek? Czy takie auto jak ID.UNYX 07 miałoby szansę na sukces w Polsce, gdyby było dostępne w konkurencyjnej cenie? Zapraszamy do podzielenia się opiniami w komentarzach.

Tagi: baterie LFPchińskie elektrykichińskie samochodychińskie samochody elektryczneGotionsedanVolkswagenVolkswagen AnhuiVolkswagen ID.UNYX 07Volkswagen ID.UNYX 07 bateriaVolkswagen ID.UNYX 07 cenaVolkswagen ID.UNYX 07 mocVolkswagen ID.UNYX 07 specyfikacjaVolkswagen ID.UNYX 07 wnętrzeVolkswagen ID.UNYX 07 wyglądVolkswagen ID.UNYX 07 zasięg
UdostępnijTweetUdostępnijSummarizeSummarizeWyślij

Zobacz też

toyota bz3x chiny
Aktualności

Toyota idzie chińską drogą. Tani elektryczny SUV bZ3X z Chin trafia na pierwszy zagraniczny rynek

2025-10-19
mercedes cla elektryczny
Aktualności

Mercedes staje przed Teslą. Elektryczny CLA 200 wjeżdża do Polski z ceną od 209 900 zł

2025-10-18
byd logo
Aktualności

Ucieczka przed cłami. BYD wybiera Hiszpanię na swoją nową twierdzę w Europie

2025-10-17

Dołącz do dyskusji

REKLAMA

Popularne wpisy

orlen czechy
Aktualności

Orlen rusza z potężną ofensywą. Tysiące ładowarek zaleją Czechy, a w Polsce już widać pierwsze efekty

2025-10-15
gotion bateria solid-state jinshi
Aktualności

Volkswagen ma asa w rękawie. Chińska rewolucja w bateriach właśnie ruszyła

2025-10-13
renault twingo e-tech
Aktualności

Renault odpala rewolucję. Tanie auta elektryczne z Europy mają zmieść chińską konkurencję

2025-10-13
Leapmotor B10
Aktualności

Chiński SUV za 120 tysięcy złotych wjeżdża do Polski – Leapmotor B10

2025-10-15
REKLAMA
  • Polityka prywatności
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Stacje ładowania
  • Baterie
  • Rowery, motocykle i UTO
  • OZE
  • Poradniki
  • Testy
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Katalog samochodów elektrycznych
  • Mapa stacji ładowania
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.