• 1000 km CHALLENGE
  • Katalog EV
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Słownik
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

Chińczycy oszaleli. Zeekr X 2026 to czwarta modernizacja w 2.5 roku, moc skacze do 489 KM

04.11.2025
w Aktualności, Samochody elektryczne
Czas czytania: 6 min
0
UdostępnijPodsumujPodsumuj

Spis treści

  • Co nowego widać na zewnątrz
  • Prawdziwa rewolucja jest pod podłogą Zeekr X
  • Dlaczego tak szybko i tak mocno?
  • Co to oznacza dla Europy

Jeśli tempo rozwoju europejskich marek motoryzacyjnych przypomina spokojny jogging, to chiński rynek jest sprintem na 100 metrów, w którym zawodnicy biegną po płonącym torze. Najnowszym dowodem jest Zeekr X. Kompaktowy SUV premium ledwo co trafił na rynek, a już doczekał się czwartej odsłony. Model 2026, który debiutuje 5 listopada, nie jest jednak drobnym liftingiem. To potężny zastrzyk mocy i technologii, który ma ratować słabnącą sprzedaż.

Marka Zeekr, należąca do giganta Geely, uruchomiła prawdziwy rollercoaster aktualizacji. Pierwszy Zeekr X zadebiutował 12 kwietnia 2023 roku. Model 2024 pojawił się w styczniu 2024. Zaledwie sześć miesięcy później, w lipcu 2024, na rynek wjechał model 2025. A teraz, cztery miesiące później, poznajemy wersję 2026.

Taka strategia nie jest oznaką siły. To wyścig z czasem i brutalną konkurencją na macierzystym rynku.

Dołącz do forum dyskusyjnego, by tworzyć z nami społeczność posiadaczy i sympatyków samochodów elektrycznych!
Wejdź na forum

Co nowego widać na zewnątrz

W kwestii designu rewolucji nie ma. To nadal ten sam, futurystycznie narysowany kompaktowy SUV. Jego wymiary pozostają identyczne: 4450 mm długości, 1836 mm szerokości i 1572 mm wysokości, przy rozstawie osi 2750 mm.

REKLAMA

Nowością jest lakier – matowy „Seattle Green” – który połączono z czarnym dachem. Reszta detali, takich jak dzielone reflektory LED, chowane klamki, drzwi bez ramek czy charakterystyczna listwa świetlna z tyłu o długości 1,5 metra, pozostała bez zmian. Standardem jest także panoramiczny dach o powierzchni 1,21 m².

Nie opublikowano jeszcze zdjęć wnętrza Zeekr X, ale chińskie media donoszą o aktualizacji materiałów i wykończeń. Kluczowy element kabiny, czyli 14,6-calowy ekran dotykowy, który przesuwa się na szynie o 35 cm w stronę pasażera, pozostanie na swoim miejscu. Podobnie jak cyfrowe zegary, wyświetlacz head-up i mózg systemu oparty na chipie Qualcomm Snapdragon 8155.

zeekr x 2026
zeekr x 2026
zeekr x 2026

Prawdziwa rewolucja jest pod podłogą Zeekr X

Najważniejsze zmiany zaszły w napędzie. Chiński regulator MIIT ujawnił specyfikację, która pokazuje gigantyczny skok mocy, szczególnie w wersji bazowej.

Zeekr X 2026 będzie dostępny w dwóch wariantach:

  • RWD (napęd na tył): Otrzyma nowy silnik o mocy 250 kW (335 KM), który zastąpi dotychczasową, 200-kilowatową jednostkę. Będzie on łączony z tańszymi bateriami LFP (litowo-żelazowo-fosforanowymi).
  • AWD (napęd na cztery koła): Tutaj do gry wchodzi potężny zestaw. Przedni silnik o mocy 115 kW (154 KM) zostanie wsparty przez nowy, 250-kilowatowy silnik z tyłu. Łączna moc systemowa to aż 365 kW (489 KM). Dla porównania, dotychczasowy model AWD oferował 315 kW (422 KM). Ten wariant będzie korzystał z baterii trójskładnikowych (NCM).

Obie wersje będą miały prędkość maksymalną ograniczoną do 190 km/h. Spodziewamy się, że wraz z aktualizacją napędu, Zeekr X otrzyma nową „Złotą Baterię” (Golden Brick Battery) – prawdopodobnie własną konstrukcję LFP o wysokiej gęstości – oraz architekturę 900-woltową. To ostatnie rozwiązanie pozwoli na absolutnie ekspresowe czasy ładowania, stawiając ten model w technologicznej awangardzie.

Dlaczego tak szybko i tak mocno?

Ta szaleńcza pogoń za nowościami ma dwa powody. Pierwszym jest chińska konkurencja. Rynek jest tam tak nasycony, a rywale (jak choćby Smart #3) tak agresywni, że pół roku bez aktualizacji oznacza rynkową śmierć.

Drugi powód jest bardziej bolesny dla Zeekr: sprzedaż modelu X po prostu nie idzie. Dane z września 2025 roku pokazały dostawę zaledwie 739 sztuk tego modelu. Co gorsza, był to spadek o 27,19% rok do roku i spadek o 13,57% w stosunku do sierpnia. Cała marka Zeekr również zanotowała w październiku spadek dostaw o 14,48% rok do roku.

Model X, który miał konkurować w segmencie premium z Mercedesem, BMW i Audi, okazał się sprzedażową porażką.

I tu dochodzimy do kluczowej informacji, która pokazuje skalę problemu. Ceny obecnego modelu w Chinach wahają się od 149 000 do 179 000 juanów. Po bezpośrednim przeliczeniu daje to niewiarygodną kwotę od ok. 77 500 zł do 93 100 zł.

Nawet przy tak absurdalnie niskiej cenie za auto premium, klienci go nie wybierają. Zeekr jest więc pod ścianą. Nowa wersja 2026 to próba ratunku – firma rzuca na stół wszystkie karty: gigantyczną moc 489 KM i architekturę 900V, licząc, że to przyciągnie kupujących.

zeekr x 2026

Co to oznacza dla Europy

Zeekr X jest już obecny w Europie, w tym w Szwecji i Holandii. Jest więc niemal pewne, że zaktualizowany model trafi również na Stary Kontynent. Oczywiście nie ma co liczyć na ceny rzędu 80 tysięcy złotych – po doliczeniu ceł, VAT-u i kosztów logistyki cena będzie znacznie wyższa.

Mimo to, otrzymamy pojazd, który został wykuty w ogniu brutalnej chińskiej wojny cenowej. Oznacza to maksymalny poziom technologii (489 KM, 900V) wciśnięty w kompaktowe nadwozie, prawdopodobnie wciąż w bardzo konkurencyjnej cenie, jak na swoje możliwości. Dla europejskich klientów to dobra wiadomość.

REKLAMA

Obserwujemy fascynujący przykład rynkowej desperacji, która napędza innowacje w tempie, jakiego Europa jeszcze nie widziała.

Co sądzicie o takiej strategii? Czy coroczne, radykalne zmiany w modelu to chaos i psucie rynku, czy może genialne dostosowanie do wymagań klienta? Czekamy na Wasze opinie w komentarzach.

Tagi: 900Vbaterie LFPchińskie elektrykichińskie samochodychińskie samochody elektryczneGeelySUVZeekrzeekr xZeekr X bateriaZeekr X cenaZeekr X mocZeekr X specyfikacjaZeekr X wnętrzeZeekr X wyglądZeekr X zasięg
UdostępnijTweetUdostępnijSummarizeSummarizeWyślij

Zobacz też

geely ex5
Aktualności

Renault idzie na układ z Geely. Chińczycy przejmują udziały, w zamian dają technologię EV

2025-11-04
GAC Hyptec GT Lite
Aktualności

Chińska wojna cenowa wchodzi w nową fazę. GAC odpala Hyptec GT Lite z zasięgiem 630 km za grosze

2025-11-02
Geely Xingyuan (Geely EX2)
Aktualności

Absolutny bestseller w ogniu. Geely płonie w chinach, a lada moment ma trafić do Europy jako model EX2

2025-11-01
REKLAMA

Popularne wpisy

byd tang l
Aktualności

Koniec żartów. BYD Atto 8 nadciąga globalnie z mocą 1086 KM i absurdalnie niską ceną

2025-10-26
GAC Hyptec GT Lite
Aktualności

Chińska wojna cenowa wchodzi w nową fazę. GAC odpala Hyptec GT Lite z zasięgiem 630 km za grosze

2025-11-02
toyota corolla ev koncept
Aktualności

To już nie jest samochód dla dziadka. Toyota pokazała Corollę EV i fani nie wierzą własnym oczom

2025-10-30
lucid plany i zapowiedzi
Aktualności

Lucid rzuca rękawicę Tesli. Pełna autonomia L4 i nowy tani crossover mają uratować firmę

2025-10-30
REKLAMA
  • Polityka prywatności
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Stacje ładowania
  • Baterie
  • Rowery, motocykle i UTO
  • OZE
  • Poradniki
  • Testy
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Katalog samochodów elektrycznych
  • Mapa stacji ładowania
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.