• 1000 km CHALLENGE
  • Katalog EV
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Słownik
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

Mazda stawia na elektromobilność i buduje pierwszy dedykowany model elektryczny. Co już wiemy?

08.01.2025
w Aktualności, Samochody elektryczne
Czas czytania: 4 min
0
UdostępnijPodsumujPodsumuj

Mazda, choć kojarzona głównie z dynamicznymi silnikami spalinowymi, przyspiesza swoje działania w kierunku elektromobilności. Japoński producent zapowiedział budowę pierwszego dedykowanego pojazdu elektrycznego, który powstanie na zupełnie nowej platformie EV. To istotny krok w strategii Mazdy, która planuje intensywnie rozwijać swoją ofertę elektrycznych modeli do 2030 roku.

Nowy zakład produkcji baterii w Japonii

Mazda ogłosiła budowę fabryki baterii w prefekturze Yamaguchi w Japonii. Zakład ten, realizowany we współpracy z Panasonic Energy, ma osiągnąć roczną zdolność produkcyjną na poziomie 10 GWh. Będzie on dostarczać baterie litowo-jonowe w formie cylindrycznych ogniw, które zasilą przyszłe modele elektryczne Mazdy. Co ważne, zakład posłuży również jako ośrodek badawczy, w którym Mazda będzie rozwijać technologie bateryjne, w tym potencjalne przejście na baterie półprzewodnikowe.

Strategia na przyszłość

Mazda podzieliła swoją strategię rozwoju elektromobilności na trzy fazy:

Dołącz do forum dyskusyjnego, by tworzyć z nami społeczność posiadaczy i sympatyków samochodów elektrycznych!
Wejdź na forum

  • W pierwszym etapie firma skupi się na wykorzystaniu istniejących technologii.
  • Druga faza obejmie wprowadzenie nowych systemów hybrydowych oraz modeli EV w Chinach.
  • W trzecim, najważniejszym etapie, Mazda planuje pełną elektryfikację swojej oferty i rozpoczęcie masowej produkcji aut elektrycznych. Do 2030 roku firma zakłada, że EV będą stanowić od 25% do 40% jej globalnej sprzedaży.
mazda ez-6
Mazda EZ-6, fot. Mazda

Pierwszy model dedykowany – premiera w 2027 roku

Mazda zapowiedziała, że pierwszy w pełni elektryczny model na nowej platformie zadebiutuje w 2027 roku. Według producenta, będzie to crossover lub SUV, oferujący zaawansowaną technologię, większy zasięg i nowoczesny design. Mazda obiecuje, że „radość z jazdy”, będąca znakiem rozpoznawczym marki, pozostanie centralnym elementem ich pojazdów elektrycznych.

REKLAMA

Partnerstwo z Changan Automobile

Mazda już teraz współpracuje z chińskim producentem Changan Automobile, z którym wspólnie opracowała model elektryczny Mazda EZ-6. Sedan ten, dostępny w Chinach od października 2024 roku, jest dostępny zarówno w wersji w pełni elektrycznej, jak i z wydłużonym zasięgiem (EREV). Model ten oferuje zasięg do 600 km według cyklu CLTC oraz możliwość szybkiego ładowania od 30% do 80% w zaledwie 15 minut.

EZ-6, który już trafił na europejski rynek, został zaprojektowany z myślą o nowoczesnych kierowcach. Oferuje przestronne wnętrze, nowoczesny system infotainment z ekranem 14,6 cala oraz szereg inteligentnych funkcji, takich jak sterowanie głosowe czy rozszerzona rzeczywistość w wyświetlaczu HUD.

Czy nowy model Mazdy będzie sukcesem?

Pierwsze dedykowane modele EV Mazdy budzą duże oczekiwania. Producent stawia na zaawansowaną technologię oraz doświadczenie zdobyte przy modelu EZ-6. Choć wcześniejszy elektryczny model Mazdy, MX-30, nie zdobył większego uznania, firma wyciągnęła wnioski z tej porażki. Nowe modele będą projektowane od podstaw jako elektryczne, co pozwoli uniknąć kompromisów wynikających z adaptacji platform spalinowych.

REKLAMA
mazda ez-6
Mazda EZ-6, fot. Mazda

Wyzwania i możliwości rozwoju

Mazda stoi przed szeregiem wyzwań. Konkurencja na rynku EV jest ogromna, a chińskie i koreańskie marki dynamicznie zdobywają udziały dzięki atrakcyjnym cenom i innowacyjnym rozwiązaniom. Kluczowe będzie dostarczenie pojazdów, które będą wyróżniać się nie tylko technologią, ale także jakością prowadzenia, z której Mazda słynie od lat.

Perspektywy są jednak obiecujące. Budowa dedykowanej fabryki baterii i rozwój własnej platformy EV to kroki, które mogą umocnić pozycję Mazdy na rynku. Jeżeli producentowi uda się połączyć sportowy charakter swoich aut z nowoczesnymi technologiami, ma szansę przyciągnąć zarówno dotychczasowych, jak i nowych klientów.

Co dalej?

Mazda planuje wprowadzenie kolejnych modeli na bazie współpracy z Changan Automobile oraz własnych platform. Rok 2027 będzie kluczowy dla przyszłości marki, a sukces pierwszego dedykowanego modelu elektrycznego może wyznaczyć kierunek rozwoju na kolejne lata.

A co wy sądzicie o planach Mazdy? Czy ich strategia ma szansę na sukces w dynamicznie zmieniającym się rynku? Jakie cechy powinny mieć nowe modele, by konkurować z liderami rynku EV? Zapraszamy do dyskusji.

Źródło: electrek, insideevs
Tagi: mazdamazda ez-6
UdostępnijTweetUdostępnijSummarizeSummarizeWyślij

Zobacz też

gm ultium bateria
Aktualności

Toyota wie, co zrobić ze starymi bateriami z aut. To może być rewolucja

2025-08-24
catl skateboard
Aktualności

Mazda przyspiesza elektryfikację: sojusz z CATL może zmienić zasady gry

2025-05-14
mazda 6e
Aktualności

Mazda 6e już w konfiguratorze. Japoński konkurent dla Tesli i Volkswagena?

2025-04-24

Dołącz do dyskusji

REKLAMA

Popularne wpisy

GAC Hyptec GT Lite
Aktualności

Chińska wojna cenowa wchodzi w nową fazę. GAC odpala Hyptec GT Lite z zasięgiem 630 km za grosze

2025-11-02
byd tang l
Aktualności

Koniec żartów. BYD Atto 8 nadciąga globalnie z mocą 1086 KM i absurdalnie niską ceną

2025-10-26
orlen charge hub
Aktualności

Orlen na poważnie startuje z elektromobilnością. 400 kW mocy i 20 minut postoju na MOP-ie. Koniec strachu przed podróżą elektrykiem po Polsce

2025-11-05
rumia hub ładowania
Aktualności

Polska ma za dużo ładowarek, a i tak jest problem. Nowy raport pokazuje nasz paradoks

2025-11-04
REKLAMA
  • Polityka prywatności
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Stacje ładowania
  • Baterie
  • Rowery, motocykle i UTO
  • OZE
  • Poradniki
  • Testy
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Katalog samochodów elektrycznych
  • Mapa stacji ładowania
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.