Tesla Cybertruck w pierwszych, niezależnych testach nie do końca dowozi. Z zapowiadanych wcześniej 320 mil zasięgu (około 515 km), samochód na autostradzie przejeżdża zaledwie 254 mile (około 408 km).
Zasięg w Tesli Cybertruck nie jest najwyższych lotów
Jednym z zarzutów, jakie stawiano nowemu pickupowi od Tesli, był od początku mały zasięg. Deklarowane w 2019 roku ponad 540 km zasięgu jest dalekie od osiągnięcia przy jeździe po autostradzie. Wszystko wskazuje na to, że Tesla Cybertruck dłuższy dystans przejdzie dopiero, jeśli dokupi się „przedłużacz zasięgu”, który zajmuje miejsce na pace (łóżku) samochodu. To jednak w Ameryce wiąże się z dopłatą 16 tys. dolarów, czyli prawie 64 000 zł.
Warto jednocześnie mieć na uwadze, że powyższy test Cybertrucka przeprowadzono w warunkach delikatnego chłodu (około 8 stopni Celsjusza), prędkość jazdy wynosiła 70 mph (około 113 km/h), a bateria o pojemności 123 kWh została rozładowana kompletnie – od 100% do 0%. Jeśli przełożymy to na bezpieczne jeżdżenie na poziomie 80-20%, a temperatura będzie naprawdę zimowa (-10 stopni lub mniej), to Tesla Cybertruck prawdopodobnie będzie miała problem z przejechaniem 300 km.
Dołącz do dyskusji