• 1000 km CHALLENGE
  • Katalog EV
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Słownik
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

Gigant elektroniczny wkracza na rynek EV – Foxconn chce produkować samochody elektryczne dla Amerykanów

10.04.2025
w Aktualności, Samochody elektryczne
Czas czytania: 7 min
0
UdostępnijPodsumujPodsumuj

Spis treści

  • Od smartfonów do samochodów elektrycznych
  • Ambitna oferta pojazdów
  • Japońskie partnerstwa strategiczne
  • Unikalna pozycja rynkowa
  • Lekcja z sukcesu Xiaomi
  • Czy Foxconn powtórzy sukces z iPhone’em?
  • Co to oznacza dla rynku EV?

Firma, która produkuje Twojego iPhone’a, ma ambitne plany wejścia na rynek pojazdów elektrycznych. Tajwański Foxconn, oficjalnie znany jako Hon Hai Technology Group, największy producent elektroniki na świecie, zamierza rozszerzyć swoją działalność o produkcję samochodów elektrycznych.

Od smartfonów do samochodów elektrycznych

Foxconn to firma, która stoi za produkcją najpopularniejszych urządzeń elektronicznych na świecie – od iPhone’ów Apple, przez czytniki Kindle Amazona, aż po konsole Nintendo Switch. Teraz gigant z Tajwanu chce wykorzystać swoje doświadczenie w masowej produkcji elektroniki do podboju rynku motoryzacyjnego.

Podczas niedawnej konferencji prasowej z przedstawicielami branży motoryzacyjnej firma przedstawiła swoją wizję pełnej linii pojazdów elektrycznych, z których część ma być sprzedawana w Stanach Zjednoczonych. Jun Seki, dyrektor wykonawczy Foxconn, potwierdził, że produkcja rozpocznie się na Tajwanie, ale docelowo firma planuje uruchomienie fabryk na terenie USA.

Dołącz do forum dyskusyjnego, by tworzyć z nami społeczność posiadaczy i sympatyków samochodów elektrycznych!
Wejdź na forum

Ambitna oferta pojazdów

Plan Foxconn obejmuje wprowadzenie na rynek kilku modeli pojazdów elektrycznych:

REKLAMA
  • SUV średniej wielkości
  • Kompaktowy crossover
  • Dwa vany
  • Sedan klasy średniej

Szczególnie crossovery mają trafić na rynek amerykański. Strategia firmy opiera się na modelu biznesowym podobnym do tego, który sprawdził się w branży elektronicznej – Foxconn chce być producentem kontraktowym, projektując i budując pojazdy, które następnie będą sprzedawane pod markami zainteresowanych producentów.

foxconn model v
foxconn model v
foxconn model v
foxconn model v
foxconn model v
foxconn model v
foxconn model v
foxconn model v
foxconn model v
Foxconn Model V

Japońskie partnerstwa strategiczne

Foxconn intensywnie poszukuje partnerów w branży motoryzacyjnej i wydaje się, że szczególnie interesują go japońskie firmy, które mają silną pozycję na tradycyjnym rynku, ale nie osiągnęły jeszcze znaczących sukcesów w sektorze EV.

Nissan znajduje się na szczycie listy potencjalnych partnerów, choć Foxconn nie planuje przejęcia tej firmy. Według doniesień japońskiego Nikkei, tajwański gigant prowadzi również rozmowy z Hondą. Jun Seki potwierdził, że Foxconn już współpracuje z Mitsubishi, choć szczegóły tej współpracy nie zostały jeszcze ujawnione.

Unikalna pozycja rynkowa

Co ciekawe, Foxconn może znaleźć się w wyjątkowo korzystnej pozycji rynkowej. Jako firma głęboko zakorzeniona w chińskim rynku (jest tam jednym z największych prywatnych pracodawców), ale niebędąca chińskim przedsiębiorstwem, może stać się naturalnym pomostem między chińskimi innowacjami w dziedzinie EV a rynkami, które zamykają drzwi dla chińskich produktów.

Waszyngton i inne rządy próbują ograniczać ekspansję chińskich pojazdów elektrycznych na globalnym rynku, ale Tajwan cieszy się wsparciem USA i jest z nim ściśle powiązany gospodarczo. To może dać Foxconnowi przewagę konkurencyjną.

Lekcja z sukcesu Xiaomi

Przejście producenta elektroniki do branży motoryzacyjnej nie jest bez precedensu. Chiński gigant technologiczny Xiaomi udowodnił już, że taka transformacja jest możliwa. Firma, która pierwotnie zasłynęła ze smartfonów i sprzętu elektronicznego, z powodzeniem weszła na rynek EV, prezentując swój pierwszy elektryczny samochód SU7, który wzbudził ogromne zainteresowanie.

Xiaomi wykorzystało swoją rozpoznawalność marki, doświadczenie w projektowaniu oprogramowania i szeroką sieć sprzedaży, by stworzyć pojazd łączący zaawansowaną technologię z konkurencyjną ceną. Strategia ta okazała się strzałem w dziesiątkę – zamówienia na SU7 przekroczyły pierwotne prognozy firmy, zmuszając ją do zwiększenia mocy produkcyjnych.

Sukces Xiaomi może być dla Foxconn cenną lekcją i dowodem na to, że firmy technologiczne mają realne szanse w wymagającym świecie motoryzacji.

xiaomi su7 c-ncap

Czy Foxconn powtórzy sukces z iPhone’em?

Foxconn planuje budowę pojazdów elektrycznych projektowanych od podstaw, z zaawansowanym oprogramowaniem, podobnych do tych produkowanych przez Teslę, Riviana i chińskie firmy. Wykorzystanie doświadczenia w masowej produkcji elektroniki może być kluczowym czynnikiem sukcesu.

Szanse powodzenia wydają się niemałe, biorąc pod uwagę, że Foxconn produkuje obecnie około 40% światowej elektroniki konsumenckiej. Większość z nas już korzysta z produktów tej firmy, często nawet o tym nie wiedząc. Czy podobnie będzie z samochodami elektrycznymi?

Co to oznacza dla rynku EV?

Wejście Foxconnu na rynek pojazdów elektrycznych może znacząco zmienić dynamikę konkurencji. Doświadczenie firmy w masowej produkcji i optymalizacji kosztów może doprowadzić do obniżenia cen EV i przyspieszenia ich popularyzacji.

REKLAMA

Dla japońskich producentów, którzy nie nadążają za rewolucją elektryczną, partnerstwo z Foxconn może być szansą na szybkie nadrobienie zaległości. Z kolei dla samego Foxconnu, dywersyfikacja działalności w obliczu stabilizacji popytu na smartfony wydaje się strategicznym posunięciem.

Czy Tajwański gigant elektroniczny powtórzy sukces, jaki osiągnął z iPhone’em? A może produkcja samochodów okaże się zbyt skomplikowanym wyzwaniem nawet dla tak doświadczonego producenta?

A Ty, czy zaufałbyś samochodowi elektrycznemu od firmy, która produkuje Twojego smartfona? Podziel się swoją opinią w komentarzach!

Tagi: amazonappleChinycrossoverfoxconnHondaiphonekindlemitsubishiNissanplanysedanSUVvanXiaomi
UdostępnijTweetUdostępnijSummarizeSummarizeWyślij

Zobacz też

huawei shangjie h5
Aktualności

Huawei i SAIC łączą siły na poważnie. Ich SUV kosztuje 81,5 tys. zł i w drodze są kolejne modele

2025-10-28
Xiaomi YU7
Aktualności

Kanada szykuje solidny policzek dla Trumpa. Mają dość USA i paktują z Chinami, a Tesla zaleje rynek tanimi autami

2025-10-27
buick electra l7 test adas noa
Aktualności

Tesla, Xiaomi, Yangwang i Huawei na deskach. Tani Buick nieoczekiwanym królem autonomicznej jazdy w Chinach

2025-10-27

Dołącz do dyskusji

REKLAMA

Popularne wpisy

byd tang l
Aktualności

Koniec żartów. BYD Atto 8 nadciąga globalnie z mocą 1086 KM i absurdalnie niską ceną

2025-10-26
platforma e-gmp hyundai
Aktualności

Baterie w używanych elektrykach to tykająca bomba? Szwedzi zbadali 1300 aut. Wyniki to szok. Kia i Tesla na czele

2025-10-23
xpeng x9
Aktualności

Koniec plotek. Kosmiczny Xpeng X9 przyłapany na ładowarce w Europie. To zła wiadomość dla Mercedesa

2025-10-26
uciety kabel ładowarki
Aktualności

Kolejny cios w plagę cięcia kabli. Złodzieje z Gdańska złapani na gorącym uczynku

2025-10-26
REKLAMA
  • Polityka prywatności
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Stacje ładowania
  • Baterie
  • Rowery, motocykle i UTO
  • OZE
  • Poradniki
  • Testy
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Katalog samochodów elektrycznych
  • Mapa stacji ładowania
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.