• Słownik
  • Kontakt
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

Mazda 6e już w konfiguratorze. Japoński konkurent dla Tesli i Volkswagena?

24.04.2025
w Aktualności, Samochody elektryczne
Czas czytania: 6 min
0
Udostępnij

Mazda Polska właśnie uruchomiła oficjalny konfigurator nowej Mazdy 6e. To pierwszy w pełni elektryczny sedan japońskiej marki, który zapowiada poważne podejście do elektromobilności. Ceny? Zaczynają się od 198 200 złotych, a wybór wersji może nieźle namieszać w głowach.

Dwa warianty napędu, różnice nieoczywiste

Mazda 6e występuje w dwóch wersjach: EV oraz EV Long Range. Obie mają napęd na tylną oś i bezstopniową skrzynię biegów, ale różnią się pojemnością baterii i mocą ładowania.

Tańsza wersja (EV) ma baterię 68,8 kWh, silnik o mocy 258 KM (190 kW) i rozpędza się do 100 km/h w 7,6 sekundy. Jej maksymalna moc ładowania to 190 kW, co czyni ją bardzo konkurencyjną w miejskich warunkach. Zużycie energii wynosi 16,6 kWh/100 km, a zasięg WLTP to 479 km.

Dołącz do forum dyskusyjnego, by tworzyć z nami społeczność posiadaczy i sympatyków samochodów elektrycznych!
Wejdź na forum

Z kolei wersja Long Range (EV LR) za 203 600 zł oferuje większą baterię 80 kWh, ale… mniejszą moc – 245 KM (180 kW). Co ciekawe, osiągi są niemal identyczne – przyspieszenie do setki to 7,8 sekundy, ale maksymalna moc ładowania to już tylko 95 kW. WLTP? 552 km.

REKLAMA

Warto dodać, że Mazda w tańszej wersji postawiła na trwałe ogniwa LFP, a w droższej na bardziej efektywne, ale mniej długowieczne ogniwa niklowe.

konfigurator mazda 6e

Wyposażenie: nawet bazowa wersja robi wrażenie

Standardem Mazda 6e w wersji Takumi (dla obu wariantów silnikowych) jest naprawdę bogaty zestaw. Mamy tu m.in.:

  • 19-calowe felgi,
  • skórzaną tapicerkę,
  • panoramiczny dach,
  • pompę ciepła,
  • system audio SonyPro (14 głośników),
  • HUD, czyli wyświetlacz projekcyjny,
  • kamerę 360°,
  • elektryczną klapę bagażnika,
  • a nawet zdalny dostęp przez smartfona.

Cena tej wersji to 203 600 zł (w przypadku EV Long Range) – i trudno nie przyznać, że to dobrze wydane pieniądze.

Bogatsza wersja Mazda 6e – Takumi Plus – kosztuje 212 000 zł. W zamian dostajemy m.in. skórę Nappa, dodatkowe akcenty kolorystyczne we wnętrzu i elektrycznie sterowaną roletę dachową. Czy warto dopłacić te niespełna 9 tysięcy? Dla fanów eleganckiego wykończenia – zdecydowanie tak.

Lakier? Nawet 5 900 zł ekstra

Na etapie konfiguracji pojawia się też wybór lakieru. Tu ceny wahają się od 3 900 zł (za większość kolorów) do 5 900 zł za Soul Red Crystal, czyli flagową czerwień Mazdy.

Widać, że marka celuje w segment premium. Mazda 6e na zdjęciach wygląda świetnie, proporcje są zgrabne, a detale – jak przystało na Mazdę – wyważone i pełne stylu.

mazda 6e

Funkcje dodatkowe i adaptacje

Nie zabrakło też ciekawostek technologicznych. Mazda 6e oferuje:

  • ładowarkę indukcyjną do smartfona,
  • Android Auto i Apple CarPlay bez kabli,
  • funkcję V2L/V2D (czyli możliwość zasilania urządzeń z auta) za dodatkową opłatą,
  • elektryczny hak (za 7 588 zł),
  • opcje zmiany wzoru felg (zawsze 19-calowe).

Wnętrze może nie jest rekordowo przestronne – 337 litrów w bagażniku tylnym, do tego 72 litry z przodu – ale jak na sedana tej klasy to wystarczająco.

Co to oznacza dla rynku?

Mazda 6e może nie przebić się do czołówki sprzedaży jak Tesla Model 3 czy Hyundai Ioniq 6, ale z pewnością staje się interesującą alternatywą. Dobrze wyceniona, świetnie wyposażona, z sensownymi parametrami i atrakcyjnym wyglądem.

Jeśli japoński producent nie przesadzi z ograniczeniami produkcji i dostawy nie będą opóźnione, możemy mówić o realnym zagrożeniu dla pozycji Volkswagena ID.7 czy nawet BMW i4.

Nie bez znaczenia pozostaje też fakt, że Mazda ma lojalną bazę klientów, która teraz może przejść na prąd… nie rezygnując z charakteru marki.

mazda 6e
mazda 6e
mazda 6e
mazda 6e
mazda 6e
mazda 6e

Co dalej?

Z dużym prawdopodobieństwem Mazda wypuści wkrótce kolejne wersje – z napędem na cztery koła lub nawet bardziej sportowe warianty. Trudno sobie wyobrazić, by projekt pozostał tylko przy wersji RWD.

REKLAMA

Na razie jednak najważniejsze pytanie brzmi: czy klienci uwierzą, że Mazda może być pełnoprawnym graczem w elektrycznym świecie?

Czekamy na pierwsze testy drogowe Mazda 6e, realne zasięgi i oczywiście reakcje rynku. A Ty? Co sądzisz o nowej Mazdzie 6e? Czy taka cena i wyposażenie przekonują Cię do przesiadki na prąd? Daj znać w komentarzach – jesteśmy ciekawi Twojej opinii.

Tagi: baterie LFPmazdamazda 6emazda 6e bateriamazda 6e cenamazda 6e mocmazda 6e specyfikacjamazda 6e wnętrzemazda 6e wyglądmazda 6e zasięgPolskapremiera
UdostępnijTweetUdostępnijWyślij

Zobacz też

polska index pevo lipiec 2025
Aktualności

Polska przekroczyła 100 tysięcy elektryków. Lipiec przyniósł rekord i niespodzianki na podium

2025-08-24
gm ultium bateria
Aktualności

Toyota wie, co zrobić ze starymi bateriami z aut. To może być rewolucja

2025-08-24
nio es8
Aktualności

Nio odpala bombę. Nowe Nio ES8 to gigant na prąd, który chce zawstydzić Europę

2025-08-21

Dołącz do dyskusji

REKLAMA

Popularne wpisy

gac hyptec hl
Aktualności

GAC Hyptec HL z baterią CATL Freevoy i zasięgiem 1200 km zaprezentowany. Chiński SUV premium wchodzi do gry

2025-04-13
nio es8
Aktualności

Nio odpala bombę. Nowe Nio ES8 to gigant na prąd, który chce zawstydzić Europę

2025-08-21
aito m9
Aktualności

Odświeżony Aito M9 2025 – luksusowy SUV Huawei z czterema LiDARami podbija chiński rynek

2025-03-21
transport samochodow byd statkiem z chin
Aktualności

Koniec z pośrednikami. Elektryk z Chin jak elektronia lub inne gadżety – prosto pod dom

2025-08-21
REKLAMA
  • Polityka prywatności
  • Redakcja
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.