• Kontakt
  • Forum dyskusyjne
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

Chiński supercar elektryczny wraca na Nürburgring – czy Yangwang U9 pobije własny rekord z 2024 roku?

29.06.2025
w Aktualności, Samochody elektryczne
Czas czytania: 6 min
0
Udostępnij

Spis treści

  • Powrót po udanym debiucie
  • Rok intensywnych przygotowań
  • Chińska technologia na światowej scenie
  • Produkcyjny vs prototypowy
  • Imponujące parametry techniczne
  • Technologiczne podstawy sukcesu
  • Co nas czeka?

Yangwang przygotowuje się do kolejnego szturmu na legendarny tor Nürburgring Nordschleife. Elektryczny supercar Yangwang U9 ponownie stanie w szranki z najwymagającym obwodem wyścigowym świata, by poprawić swoje dotychczasowe osiągnięcia z 2024 roku.

Powrót po udanym debiucie

Chiński producent nie próżnuje po zeszłorocznych sukcesach. Yangwang U9 ustanowił rekord prędkości dla chińskich pojazdów na poziomie 391,94 km/h i przejechał pętlę Nürburgringu w czasie 7:17.900. Teraz, w lipcu 2025 roku, firma planuje kolejną próbę pobicia własnych rekordów.

Inżynieryjne egzemplarze testowe zostały już wysłane do Niemiec. Zespół techniczny niebawem dołączy do pojazdów, by przeprowadzić wstępne testy na niemieckim obiekcie ATP. Dopiero po tym etapie nastąpi właściwy atak na Nordschleife – tor, który od dekad stanowi najsurowszy sprawdzian możliwości samochodów sportowych.

Dołącz do forum dyskusyjnego, by tworzyć z nami społeczność posiadaczy i sympatyków samochodów elektrycznych!
Wejdź na forum

rekord yangwang u9

Rok intensywnych przygotowań

Yangwang nie tracił czasu po zeszłorocznych testach. Cały 2024 rok poświęcił na rozwój kluczowych modułów technologicznych, gromadząc ogromne ilości danych testowych. Te informacje pozwoliły zwalidować ekstremalne możliwości autorskich technologii firmy.

REKLAMA

Tegoroczny program testów zostanie wzbogacony o symulacje komputerowe oparte na zgromadzonych danych. Celem jest pełne uwolnienie potencjału platform e4 i DiSus-X, na których bazuje supercar Yangwang U9.

Chińska technologia na światowej scenie

Przedstawiciele Yangwang nie ukrywają ambicji. Program testów ma nie tylko zwalidować kolejne iteracje techniczne U9, ale także zademonstrować światu przełomowe osiągnięcia Chin w dziedzinie wysokiej klasy motoryzacji.

To istotne z perspektywy globalnego wyścigu technologicznego. Chińscy producenci coraz śmielej konkurują z europejskimi i amerykańskimi markami w segmencie supercarów elektrycznych, tradycyjnie zdominowanym przez zachodnich producentów.

yangwang u9 tor
yangwang u9 tor
yangwang u9 tor

Produkcyjny vs prototypowy

Yangwang wybrał interesującą strategię różniącą firmę od konkurencji. Podczas gdy niektórzy producenci budują specjalne prototypy wyłącznie do bicia rekordów torowych, Yangwang U9 pozostaje bliski modelowi produkcyjnemu. Modyfikacje wprowadzone na potrzeby testów są ograniczone i dotyczą głównie oprogramowania oraz wybranych elementów sprzętowych.

REKLAMA

Wszystkie zmiany spełniają standardy produkcyjne i zostały dokładnie udokumentowane. To oznacza, że potencjalni nabywcy otrzymają auto o podobnych możliwościach do tego testowanego na torze. Takie podejście buduje wiarygodność marki i zwiększa atrakcyjność oferty dla klientów.

Imponujące parametry techniczne

Specyfikacja Yangwang U9 robi wrażenie nawet na tle konkurencji. Łączna moc układu napędowego wynosi 960 kW, co przekłada się na 1287 koni mechanicznych. Maksymalny moment obrotowy sięga 1680 Nm.

Silniki elektryczne mogą obracać się z prędkością do 21 000 obrotów na minutę. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje zaledwie 2,36 sekundy – parametr stawiający Yangwang U9 w gronie najszybszych aut świata.

Technologiczne podstawy sukcesu

Za osiągami Yangwang U9 stoi platforma e4 należąca do BYD oraz architektura technologiczna DiSus-X. Te autorskie rozwiązania stanowią fundament dla ekstremalnych możliwości pojazdu. Yangwang konsekwentnie rozwija te technologie, co może przełożyć się na jeszcze lepsze wyniki podczas nadchodzących testów.

yangwang u9
byd yangwang u9 yellow
yangwang u9

Co nas czeka?

Lipcowe testy na Nürburgringu będą kluczowym momentem dla chińskiej marki. Poprawa własnego rekordu umocniłaby pozycję Yangwang w gronie światowych producentów supercarów elektrycznych. Jednocześnie udowodniłaby, że chińska motoryzacja jest gotowa konkurować z najlepszymi na świecie.

Niezależnie od wyników, sam fakt ponownego wyzwania Nordschleife pokazuje determinację Yangwang w budowaniu marki premium. To może być początek nowej ery w motorsporcie elektrycznym, gdzie chińscy producenci będą regularnie walczyć o rekordy na najprestižniejszych torach świata.

Czy U9 pobije własny rekord? Czy chiński supercar ustanowi nowy standard dla elektrycznych pojazdów sportowych? O tym przekonamy się już niedługo.

Tagi: BYDbyd yangwang u9ChinyDiSus-XNiemcyNürburgring Nordschleifesupercaryangwangyangwang U9 bateriayangwang U9 cenayangwang U9 mocyangwang U9 specyfikacjayangwang U9 wnętrzeyangwang U9 wyglądyangwang U9 zasięg
UdostępnijTweetUdostępnijWyślij

Zobacz też

koncept mercedes amg gt xx
Aktualności

Mercedes szykuje elektryczną bestię z mocą 1341 KM – nowy AMG GT XX może namieszać na rynku

2025-06-29
Volkswagen ID.4
Aktualności

Volkswagen szykuje rewolucyjne zmiany w ID.3 i ID.4 – powrócą fizyczne przyciski

2025-06-29
byd dolphin surf
Aktualności

BYD wyprzedza Teslę w Europie i szykuje prawdziwą ofensywę produktową

2025-06-29

Dołącz do dyskusji

REKLAMA
  • Polityka prywatności
  • Redakcja
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.