• 1000 km CHALLENGE
  • Katalog EV
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Słownik
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

Bosch mówi „NIE” złodziejom i prezentuje nową cyfrową ochronę przed kradzieżą baterii eBike na CES 2025

07.01.2025
w Aktualności, Baterie, Rowery, motocykle i UTO
Czas czytania: 4 min
0
UdostępnijPodsumujPodsumuj

Bosch eBike Systems, zgodnie z zapowiedzią, zaprezentował na CES 2025 w Las Vegas innowacyjne rozwiązanie mające na celu zwiększenie bezpieczeństwa rowerów elektrycznych. Nowa funkcja Battery Lock cyfrowo zabezpiecza baterie, czyniąc je bezużytecznymi dla złodziei. To kolejne narzędzie w portfolio Bosch, które pomaga chronić eBike przed kradzieżą, tym razem skupiając się na jednym z najcenniejszych komponentów – baterii.

Battery Lock – jak działa?

Bateria to serce i kluczowy element każdego roweru elektrycznego, często będący celem kradzieży. Aby temu zapobiec, Bosch opracował Battery Lock, które działa na dwóch poziomach. Tradycyjne zamki mechaniczne zabezpieczają fizyczne wyjęcie baterii, natomiast Battery Lock uzupełnia tę ochronę na poziomie cyfrowym.

bosch battery lock
fot. Bosch

Po aktywacji Battery Lock w aplikacji eBike Flow, bateria automatycznie blokuje się po wyłączeniu roweru. Jeśli złodziej spróbuje użyć takiej baterii w innym rowerze z systemem Bosch, bateria dezaktywuje wspomaganie silnika, czyniąc rower bezużytecznym. Co więcej, uniemożliwia to dalszą odsprzedaż skradzionego komponentu, skutecznie redukując motywację do kradzieży.

Dołącz do forum dyskusyjnego, by tworzyć z nami społeczność posiadaczy i sympatyków samochodów elektrycznych!
Wejdź na forum

Elastyczność i kompatybilność

Jednym z kluczowych atutów Battery Lock jest jego uniwersalność. Funkcja działa z wszystkimi bateriami i ich kombinacjami w systemie Bosch, w tym z DualBattery oraz PowerMore 250 Range Extender. Zarządzanie cyfrowym kluczem odbywa się za pomocą aplikacji eBike Flow lub wyświetlaczy Kiox 300 i Kiox 500.

Inne w podobnym temacie

mitsubishi ample wymiana baterii

Bosch i Mitsubishi mają plan na rewolucję w autach elektrycznych. Zaczynają w Chinach, co z Europą?

15/08/2025
ebikeos hubmotor silnik

Niewielki, ale potężny. Nowy silnik do e-bike’ów miejskich może zmienić reguły gry

29/06/2025
intel karma

Rewolucja w motoryzacji: pojazdy definiowane przez oprogramowanie (SDV) i ich przyszłość według Intel

01/02/2025
eaton v2h v2g

Elektryczne samochody jako zasilanie awaryjne domu? Eaton pokazuje przyszłość energetyki domowej

18/01/2025
REKLAMA

Dodatkowo, użytkownicy mają możliwość wyłączenia Battery Lock, na przykład w sytuacji, gdy chcą udostępnić baterię rodzinie lub znajomym. To elastyczne rozwiązanie, które dostosowuje się do indywidualnych potrzeb rowerzystów.

Rozszerzona ochrona przed kradzieżą

Battery Lock to nie jedyna funkcja zabezpieczająca oferowana przez Bosch. Firma już wcześniej wprowadziła eBike Lock, które wymaga użycia smartfona lub dedykowanych wyświetlaczy do aktywacji wspomagania silnika. Dodatkowym narzędziem jest eBike Alarm, który monitoruje położenie roweru i informuje właściciela o podejrzanych aktywnościach.

bosch battery lock
fot. Bosch

W przypadku kradzieży system wysyła powiadomienie push na telefon użytkownika i rozpoczyna śledzenie pozycji pojazdu w czasie rzeczywistym. Funkcję uzupełnia cyfrowy paszport roweru, który zawiera wszystkie najważniejsze informacje o pojeździe, ułatwiając zgłoszenie kradzieży na policję.

Dostępność i przyszłość technologii

Bosch zapowiada, że Battery Lock będzie dostępny od lata 2025 roku. Funkcja zostanie udostępniona jako część subskrypcji Flow+ i będzie instalowana over-the-air, co oznacza, że użytkownicy nie będą musieli odwiedzać serwisów w celu jej aktywacji.

Rozwój tego typu technologii wpisuje się w szerszy trend cyfryzacji ochrony mienia. Innowacje, takie jak Battery Lock, mogą znacząco wpłynąć na poczucie bezpieczeństwa użytkowników eBike, zwłaszcza w obliczu rosnącej liczby kradzieży rowerów elektrycznych.

Czy Battery Lock zrewolucjonizuje bezpieczeństwo eBike?

Wprowadzenie Battery Lock to ważny krok w stronę lepszego zabezpieczenia rowerów elektrycznych. Cyfrowe blokady, które eliminują możliwość użycia skradzionych komponentów, mogą zniechęcić złodziei i zwiększyć zaufanie klientów do tej technologii.

Jednak technologia ta rodzi również pytania. Jak będzie wyglądać jej długoterminowa niezawodność? Czy użytkownicy mogą napotkać problemy techniczne, na przykład w przypadku utraty dostępu do aplikacji? W jaki sposób producenci będą reagować na ewentualne próby obejścia takich zabezpieczeń przez złodziei?

Analiza rynku i perspektywy rozwoju

Rozwiązania takie jak Battery Lock mogą stać się standardem na rynku rowerów elektrycznych. Inni producenci będą musieli dostosować swoje oferty, aby sprostać rosnącym oczekiwaniom klientów w zakresie bezpieczeństwa. To może prowadzić do dalszego rozwoju technologii cyfrowych, takich jak bardziej zaawansowane systemy alarmowe czy integracja z monitoringiem miejskim.

REKLAMA

Dla rynku eBike wprowadzenie Battery Lock oznacza również wzmocnienie pozycji Boscha jako lidera innowacji. Firma pokazuje, że dbałość o bezpieczeństwo to nie tylko dodatek, ale kluczowy element strategii rozwoju produktów.

Co myślicie?

Czy Battery Lock to rzeczywista rewolucja w ochronie rowerów elektrycznych, czy tylko kolejny krok w długim procesie poprawy bezpieczeństwa? Jakie inne rozwiązania powinny być rozwijane, aby jeszcze lepiej chronić użytkowników eBike?

Zapraszamy do podzielenia się swoimi opiniami i doświadczeniami. Cyfrowa przyszłość ochrony mienia staje się rzeczywistością, a Bosch, prezentując Battery Lock, wyznacza kierunek, którym mogą podążyć inni producenci. Jak na to zareaguje rynek? Przekonamy się w najbliższych latach.

Źródło: Bosch
Tagi: boschcesces 2025e-bikerower elektryczny
UdostępnijTweetUdostępnijSummarizeSummarizeWyślij

Zobacz też

mitsubishi ample wymiana baterii
Aktualności

Bosch i Mitsubishi mają plan na rewolucję w autach elektrycznych. Zaczynają w Chinach, co z Europą?

2025-08-15
ebikeos hubmotor silnik
Aktualności

Niewielki, ale potężny. Nowy silnik do e-bike’ów miejskich może zmienić reguły gry

2025-06-29
intel karma
Aktualności

Rewolucja w motoryzacji: pojazdy definiowane przez oprogramowanie (SDV) i ich przyszłość według Intel

2025-02-01

Dołącz do dyskusji

REKLAMA

Popularne wpisy

dongfeng bateria solid-state
Aktualności

450 km w 5 minut i 1000 km zasięgu. Chiński gigant odpala masową produkcję baterii solid-state

2025-11-15
xpeng x9 erev
Aktualności

Xpeng szykuje luksusowego vana z zasięgiem 1600 km i własnym „Mózgiem AI”

2025-11-18
ładowarki electra
Aktualności

600 milionów euro na stole. Unia sypnęła groszem na ładowarki i wodór – co trafi do Polski?

2025-11-20
saic solid-state battery
Aktualności

SAIC odpala linię produkcyjną baterii ze stałym elektrolitem. Czy rok 2027 to realny początek nowej ery?

2025-11-23
  • Polityka prywatności
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Stacje ładowania
  • Baterie
  • Rowery, motocykle i UTO
  • OZE
  • Poradniki
  • Testy
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Katalog samochodów elektrycznych
  • Mapa stacji ładowania
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.