BYD Han L, najnowszy flagowy model chińskiego producenta, robi wrażenie swoimi osiągami i zaawansowaną technologią. Ten luksusowy elektryczny sedan oferuje zarówno imponującą moc, jak i zasięg, co czyni go jednym z najbardziej zaawansowanych pojazdów elektrycznych na rynku.
Osiągi i warianty napędu BYD Han L
BYD Han L dostępny jest w dwóch wersjach elektrycznych:
- RWD (napęd na tylne koła):
- Moc: 500 kW (670 KM)
- Zasięg: 701 km (CLTC)
- Bateria: 83,2 kWh LFP
- 4WD (napęd na cztery koła):
- Moc: 810 kW (1 086 KM) (580 kW na tylnej osi + 230 kW na przedniej osi)
- Zasięg: 601 km (CLTC)
- Bateria: 83,2 kWh LFP
Wersja 4WD przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 2,7 sekundy, co czyni ją jednym z najszybszych sedanów elektrycznych na świecie.
Technologia baterii i ładowania
BYD Han L wykorzystuje baterię LFP (litowo-żelazowo-fosforanową) o pojemności 83,2 kWh, produkowaną przez FinDreams, spółkę zależną BYD. Bateria ta działa w systemie wysokiego napięcia 945V, co pozwala na ultraszybkie ładowanie.
- Ładowanie dual-gun: Możliwość podłączenia dwóch kabli jednocześnie, co pozwala na naładowanie baterii od 16% do 100% w zaledwie 24 minuty, nawet w temperaturach do -30°C.
- Szybkie ładowanie: Od 16% do 80% w 10 minut, co zapewnia wyjątkową wygodę użytkowania.
Warianty hybrydowe
BYD Han L oferuje również wersje hybrydowe plug-in (PHEV):
- DM-i:
- Silnik elektryczny: 200 kW
- Silnik spalinowy: 1,5-litrowy, 115 kW
- Bateria: 29,5 kWh LFP
- Zasięg elektryczny: 170 km (CLTC)
- DM-p:
- Dwa silniki elektryczne: 2 x 200 kW
- Silnik spalinowy: 1,5-litrowy, 115 kW
- Bateria: 29,5 kWh LFP
- Zasięg elektryczny: 145 km (CLTC)
Wymiary i design
BYD Han L to duży sedan o wymiarach 5050/1960/1505 mm i rozstawie osi 2970 mm, co zapewnia przestronne wnętrze. W porównaniu do poprzednika jest o 10 mm dłuższy, 50 mm szerszy i 10 mm wyższy.
Stylistyka Han L opiera się na nowym języku projektowym Loong Face (wcześniej Dragon Face). Charakterystyczne elementy to:
- Dragon Mustache: Chromowane detale na przodzie.
- Phoenix Wings: Inspiracja skrzydłami feniksa w tylnych światłach.
Cena i dostępność
BYD Han L trafi na chiński rynek w 2025 roku z ceną startową wynoszącą około 300 000 juanów (~41 350 USD).
Co myślisz?
BYD Han L to imponujący przykład zaawansowanej technologii w segmencie elektrycznych sedanów. Dzięki potężnym osiągom, dużemu zasięgowi i innowacyjnym rozwiązaniom, takim jak ładowanie dual-gun, model ten ma szansę zrewolucjonizować rynek premium EV.
Czy BYD Han L ma szansę konkurować z Teslą Model S lub Lucid Air? Jak oceniacie jego potencjał na globalnym rynku? Podzielcie się swoimi opiniami w komentarzach!
Dołącz do dyskusji