• Słownik
  • Kontakt
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

BYD nie zwalnia tempa – chiński producent podwoił sprzedaż zagraniczną na początku 2025 roku

02.04.2025
w Aktualności, Samochody elektryczne
Czas czytania: 6 min
0
Udostępnij

Chiński gigant motoryzacyjny BYD kontynuuje swoją globalną ekspansję w imponującym tempie. Po spektakularnym wzroście w 2024 roku, producent rozpoczął rok 2025 z równie imponującymi wynikami. W pierwszym kwartale BYD sprzedał ponad milion pojazdów elektrycznych i hybryd plug-in, a co jeszcze bardziej godne uwagi – sprzedaż zagraniczna firmy podwoiła się, gdy marka wkracza na kolejne światowe rynki.

Milion pojazdów w zaledwie trzy miesiące

Tylko w marcu BYD sprzedał 377 420 pojazdów nowej energii (NEV). Zgodnie z praktyką chińskich producentów, statystyki te obejmują zarówno hybrydy plug-in (PHEV), jak i w pełni elektryczne pojazdy (EV).

Z 371 419 samochodów osobowych sprzedanych przez BYD w marcu, 166 109 stanowiły pojazdy w pełni elektryczne, a pozostałe 205 310 to hybrydy plug-in. Łączna sprzedaż wzrosła o 23% w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku.

Dołącz do forum dyskusyjnego, by tworzyć z nami społeczność posiadaczy i sympatyków samochodów elektrycznych!
Wejdź na forum

Serie Dynasty i Ocean odpowiadały za 350 615 sprzedanych pojazdów, podczas gdy luksusowa marka Denza znalazła 12 620 nabywców, Fang Cheng Bao sprzedał 8 051 pojazdów, a ultraluksusowa marka Yangwang dostarczyła kolejnych 133 modele.

REKLAMA
denza n9
BYD Denza N9

Rekordowy kwartał i podwojenie sprzedaży zagranicznej

W ciągu pierwszych trzech miesięcy 2025 roku BYD sprzedał ponad milion (dokładnie 1 000 804) pojazdów nowej energii. To wzrost o 60% w porównaniu z 626 263 sztukami sprzedanymi w pierwszym kwartale 2024 roku. Modele w pełni elektryczne stanowiły 416 388 sprzedanych pojazdów, podczas gdy sprzedaż hybryd plug-in osiągnęła 569 710 sztuk, co oznacza wzrost odpowiednio o 39% i 76% w porównaniu z ubiegłym rokiem.

Szczególnie imponująco prezentuje się sprzedaż zagraniczna. Marzec przyniósł nowy rekord – 72 723 pojazdy sprzedane na rynkach poza Chinami. Przez pierwszy kwartał BYD sprzedał zagranicą ponad 206 000 pojazdów NEV, co stanowi wzrost o 110% w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.

Strategia podboju: od budżetowych modeli po luksusowe limuzyny

BYD zdobył rozpoznawalność dzięki ultratanich pojazdom elektrycznym, takim jak Seagull, który w Chinach kosztuje mniej niż 10 000 dolarów. Na rynkach zagranicznych, jak na przykład w Meksyku, jest sprzedawany jako Dolphin Mini w cenie około 358 800 pesos (około 68 000 zł).

Jednak największy producent samochodów elektrycznych na świecie szybko rozszerza swoją ofertę o nowe segmenty – od pickupów i inteligentnych SUV-ów, po luksusowe modele i elektryczne supersamochody.

REKLAMA

W ubiegłym tygodniu BYD wprowadził na rynek model Yangwang U7, swoją pierwszą ultraluksusową elektryczną limuzynę. Wyposażona w cztery silniki elektryczne, U7 oferuje moc 1 287 koni mechanicznych, co pozwala na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 2,9 sekundy. Model ten może również pochwalić się zasięgiem do 720 km według chińskiej normy CLTC.

Elektryczny sedan o rozmiarach porównywalnych z Porsche Panamera wyposażono w najnowocześniejszy zaawansowany system wspomagania jazdy „Boskie Oko”, DiPilot 600 oraz szereg innych premium funkcji. Wszystko to w cenie startowej zaledwie 628 000 juanów (około 335 500 zł).

yangwang u7
BYD Yangwang U7

Europejska ofensywa

W Europie BYD agresywnie rozszerza swoją obecność, wprowadzając nowe pojazdy dostosowane do potrzeb europejskich nabywców, takie jak średniej wielkości SUV Sealion 7 i kompaktowy Atto 2. Oczekuje się również, że jeszcze w tym roku lub na początku 2026 roku firma wprowadzi na europejski rynek budżetowy model Seagull pod nazwą „Dolphin Surf„.

Według S&P Global Mobility, sprzedaż BYD w Europie ma podwoić się w tym roku do około 186 000 sztuk. Do 2029 roku liczba ta może wzrosnąć do 400 000 lub więcej.

Globalne ambicje

W 2024 roku BYD sprzedał więcej pojazdów niż Honda i Nissan. Firma zakłada sprzedaż 5,5 miliona pojazdów w 2025 roku, co może pozwolić jej wyprzedzić Forda pod względem globalnej sprzedaży. BYD planuje również sprzedaż ponad 800 000 pojazdów elektrycznych za granicą w 2025 roku, czyli dwa razy więcej niż w roku ubiegłym.

Co ciekawe, chociaż Tesla wciąż prowadzi w sprzedaży w pełni elektrycznych pojazdów z wynikiem 1,78 miliona dostarczonych samochodów w 2024 roku (w porównaniu do 1,76 miliona BYD), to chiński producent zdecydowanie przoduje w łącznej sprzedaży pojazdów niskoemisyjnych, osiągając w ubiegłym roku poziom 4,27 miliona sprzedanych pojazdów, co oznacza wzrost o 41,26% rok do roku.

byd atto 2
BYD Atto 2
byd dolphin mini
BYD Dolphin Mini

Wyzwania i perspektywy

BYD stoi przed istotnymi wyzwaniami w swojej globalnej ekspansji. Potencjalne cła importowe w Stanach Zjednoczonych i Europie mogą znacząco wpłynąć na konkurencyjność cenową chińskiego producenta. Jednakże firma przygotowuje się do tych wyzwań, planując budowę fabryk w strategicznych lokalizacjach poza Chinami, co pozwoliłoby ominąć bariery handlowe.

Niemniej jednak, biorąc pod uwagę dotychczasowy imponujący wzrost i agresywne plany ekspansji, BYD wydaje się być dobrze przygotowany do kontynuowania swojej globalnej ofensywy. Zdolność firmy do oferowania pojazdów elektrycznych w konkurencyjnych cenach przy jednoczesnym szybkim wprowadzaniu innowacji technologicznych stanowi poważne wyzwanie dla tradycyjnych producentów samochodów.

Co myślicie o szybkiej ekspansji BYD na globalnych rynkach? Czy chiński producent ma szansę powtórzyć swój sukces z rodzimego rynku również w Europie? Czy może taryfowe bariery skutecznie zatrzymają chiński napór? Zachęcamy do dyskusji w komentarzach!

Zamów swoją Teslę i zaoszczędź 2000 zł!
Zamów swoją Teslę!
Tagi: BYDbyd atto 2byd atto 3BYD Dolphin Surfbyd sealion 7ChinyekspansjaEuropaTeslaWyniki sprzedaży
UdostępnijTweetUdostępnijWyślij

Zobacz też

bateria tesla munro
Aktualności

Tesla po cichu optymalizuje baterie. Twój samochód może mieć większy zasięg niż myślisz

2025-09-02
recirculate roboty rozbieraja baterie
Aktualności

Roboty rozkręcą baterie w twoim elektryku. Koniec z ręczną i niebezpieczną pracą?

2025-09-02
nowy mg4
Aktualności

Rewolucja? Pierwszy masowy elektryk z baterią półprzewodnikową zadebiutował. Oto nowy MG4!

2025-09-02

Dołącz do dyskusji

REKLAMA

Popularne wpisy

nowe xpeng g6 i xpeng g9
Aktualności

Chiński Xpeng z europejskiej fabryki celuje w Polskę. Konkurencja ma poważny problem, bo te ceny są świetne

2025-08-28
gac hyptec hl
Aktualności

GAC Hyptec HL z baterią CATL Freevoy i zasięgiem 1200 km zaprezentowany. Chiński SUV premium wchodzi do gry

2025-04-13
bateria tesla munro
Aktualności

Tesla po cichu optymalizuje baterie. Twój samochód może mieć większy zasięg niż myślisz

2025-09-02
aito m9
Aktualności

Odświeżony Aito M9 2025 – luksusowy SUV Huawei z czterema LiDARami podbija chiński rynek

2025-03-21
REKLAMA
  • Polityka prywatności
  • Redakcja
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.