BYD Qin L w wersji elektrycznej został zauważony podczas testów drogowych w Chinach, co wskazuje na zbliżającą się premierę tego modelu. Samochód, który dzieli nazwę i styl z wersją hybrydową plug-in (PHEV) wprowadzoną na rynek w zeszłym roku, ma jednak znacząco różnić się pod względem technologii i konstrukcji. Premiera rynkowa planowana jest na pierwszą połowę 2025 roku, a sprzedaż może rozpocząć się już w ciągu najbliższych trzech miesięcy.
Kompaktowy, ale przestronny – zmiany w wymiarach
Wersja elektryczna BYD Qin L jest mniejsza od swojego odpowiednika PHEV, ale oferuje dłuższy rozstaw osi, co przekłada się na większą przestronność wnętrza. Wymiary EV to:
- Długość: 4720 mm (o 110 mm mniej niż PHEV),
- Szerokość: 1880 mm (o 20 mm mniej),
- Wysokość: 1495 mm (bez zmian),
- Rozstaw osi: 2820 mm (o 30 mm więcej niż w wersji PHEV).
Dzięki tym proporcjom samochód zachowuje elegancki, aerodynamiczny profil, jednocześnie oferując przestronne wnętrze.




Nowoczesny design i technologia
BYD Qin L EV wyróżnia się nowoczesnym wyglądem, który nawiązuje do najnowszego języka projektowego marki. Charakterystyczne elementy to:
- Światła do jazdy dziennej umieszczone pod głównymi reflektorami, które rozciągają się w kierunku grilla,
- Zamknięty przód, typowy dla pojazdów elektrycznych, poprawiający aerodynamikę,
- Opcje kolorystyczne, które obejmują m.in. biały, czarny, pomarańczowy i fioletowy.
Wnętrze – minimalistyczne i funkcjonalne
Wnętrze Qin L EV jest bardzo podobne do wersji PHEV, ale z nowoczesnymi akcentami. Znajdziemy tu:
- Duży, centralnie umieszczony ekran dotykowy systemu infotainment,
- Cyfrowy panel instrumentów,
- Kryształowy selektor biegów w stylu „rocker”,
- Przestronną konsolę centralną z ukrytymi schowkami.
Napęd i zasięg – dwie wersje do wyboru
BYD Qin L EV będzie dostępny w dwóch wersjach napędowych, różniących się mocą silnika i pojemnością baterii. Obie wersje wykorzystują baterie BYD Blade oparte na technologii litowo-żelazowo-fosforanowej (LFP), które są znane z wysokiego poziomu bezpieczeństwa i trwałości.
Wersje napędowe:
- Lżejsza wersja:
- Silnik elektryczny o mocy 110 kW (150 KM),
- Masa własna: 1670 kg.
- Cięższa wersja:
- Silnik elektryczny o mocy 160 kW (218 KM),
- Masa własna: 1800 kg.
Baterie i zasięg:
- Druga generacja baterii Blade o dwóch pojemnościach:
- 31,7 kWh – zasięg elektryczny do 170 km,
- 45,06 kWh – zasięg elektryczny do 240 km.
- Wersja z rozszerzonym zasięgiem (EREV) oferuje całkowity zasięg do 1,086 km przy zużyciu energii na poziomie 13,6 kWh/100 km.




Platforma i technologia
Qin L EV prawdopodobnie bazuje na platformie e-platform 3.0 Evo, która jest wykorzystywana w serii Ocean. Platforma ta zapewnia wysoką wydajność energetyczną, szybkie ładowanie oraz zaawansowane funkcje jazdy autonomicznej. Samochód będzie również wyposażony w system infotainment oparty na HarmonyOS, co zapewni płynną integrację z urządzeniami mobilnymi i nowoczesnymi usługami cyfrowymi.
Kiedy i za ile?
Sprzedaż BYD Qin L EV ma rozpocząć się w pierwszej połowie 2025 roku, a ceny będą zależne od wybranej wersji. Dzięki zastosowaniu nowoczesnych technologii i konkurencyjnej cenie, Qin L EV ma szansę stać się jednym z bardziej atrakcyjnych modeli w swoim segmencie.
Czy BYD Qin L EV z drugą generacją baterii Blade to przyszłość średniej wielkości sedanów elektrycznych? Podzielcie się swoimi opiniami w komentarzach!
Dołącz do dyskusji