• 1000 km CHALLENGE
  • Katalog EV
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Słownik
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

Huawei i SAIC atakują najtańszy segment rynku – nowa marka Shangjie pokazała pierwszy model

14.07.2025
w Aktualności, Samochody elektryczne
Czas czytania: 6 min
0
UdostępnijPodsumujPodsumuj

Spis treści

  • Kolejna marka z potężnego sojuszu technologicznego
  • Model H5 – specyfikacja i konkurencja
  • Technologia Huawei jako główny atut
  • Strategia na masowy rynek
  • Prawdopodobny rozwój sytuacji
  • Wyzwania przed debiutem

Chińska motoryzacja elektryczna znów zaskakuje. Shangjie, piąta marka samochodowa pod skrzydłami Huawei, właśnie ujawniła pierwsze oficjalne zdjęcia swojego debiutanckiego modelu H5. Ten średniej wielkości SUV ma podbić serca kierowców w najbardziej konkurencyjnym segmencie cenowym – poniżej 200 tysięcy juanów (około 102 tysięcy złotych).

Kolejna marka z potężnego sojuszu technologicznego

Shangjie to efekt współpracy giganta technologicznego Huawei z chińskim koncernem motoryzacyjnym SAIC. Początkowa inwestycja wyniosła 6 miliardów juanów (około 3 miliardów złotych), co pokazuje skalę ambicji obu firm. To już piąta marka samochodowa działająca w ramach Harmony Intelligent Mobility Alliance (HIMA), po Aito, Luxeed, Stelato i Maextro.

Co wyróżnia Shangjie spośród pozostałych marek z tej grupy? Pozycjonowanie cenowe. Podczas gdy pozostałe marki celują w segmenty premium, Shangjie ma atakować masowy rynek. To strategiczne posunięcie, bo jak podaje SAIC, 70% wszystkich sprzedanych w 2024 roku samochodów osobowych w Chinach kosztowało mniej niż 200 tysięcy juanów.

Dołącz do forum dyskusyjnego, by tworzyć z nami społeczność posiadaczy i sympatyków samochodów elektrycznych!
Wejdź na forum

huawei shangjie h5

Model H5 – specyfikacja i konkurencja

Shangjie H5 ma kosztować między 150 a 250 tysięcy juanów (76-127 tysięcy złotych). Po oficjalnym debiucie jesienią tego roku stanie do bezpośredniej walki z takimi modelami jak BYD Song Plus, Leapmotor C11, Deepal S07 czy Xpeng G6.

REKLAMA

Na opublikowanych zdjęciach widać nowoczesny design z zamkniętym przodem charakterystycznym dla aut elektrycznych. Pojazd otrzymał wąskie reflektory, trapezoidalny dolny grill oraz lidar na dachu – element coraz powszechniejszy w chińskich elektrikach. Interesujący jest fakt, że producent zrezygnował z popularnych ukrytych klamek, pozostając przy konwencjonalnych uchwytach drzwi.

Technologia Huawei jako główny atut

Największym atutem nowego modelu ma być system wsparcia kierowcy Qiankun ADS 4.0 od Huawei. Oferowany w czterech wariantach – SE, Pro, Max i Ultra – ma zapewnić możliwości od poziomu 2 do poziomu 3 autonomii. Wariant Ultra ma umożliwić autonomiczną jazdę na autostradach na poziomie 3, co oznacza znaczący krok w kierunku pełnej automatyzacji.

Wnętrze pozostaje tajemnicą, ale wiadomo, że standardowo znajdzie się tam system multimedialny Harmony z obsługą wielu ekranów i asystentem głosowym AI. To rozwiązania, które Huawei rozwija od lat i które są już sprawdzone w innych modelach z portfolio HIMA.

REKLAMA
huawei shangjie h5

Strategia na masowy rynek

Decyzja o atakowaniu najtańszego segmentu nie jest przypadkowa. Chiński rynek samochodowy poniżej 200 tysięcy juanów to największa i najbardziej konkurencyjna nisza. To tam koncentruje się największa liczba potencjalnych nabywców, ale też największa walka między producentami.

SAIC zapowiada, że wykorzysta swoje najbardziej dojrzałe linie produkcyjne do wytwarzania modeli Shangjie. W przyszłości marka ma otrzymać własną, dedykowaną fabrykę. To pokazuje długoterminowe zaangażowanie koncernu w rozwój tego projektu.

huawei shangjie h5

Prawdopodobny rozwój sytuacji

Shangjie H5 wchodzi na rynek w bardzo trudnym momencie. Wojna cenowa w chińskim segmencie elektryków trwa w najlepsze, a marże producentów topnieją. Jednak połączenie doświadczenia SAIC w produkcji z technologią Huawei może okazać się wygrywającą formułą.

Kluczem do sukcesu będzie efektywność kosztowa. Jeśli Shangjie uda się zaoferować zaawansowane systemy wsparcia kierowcy i nowoczesne multimedia w konkurencyjnej cenie, marka może szybko zyskać znaczący udział w rynku.

Warto też pamiętać, że Huawei ma już sprawdzone rozwiązania w innych markach z portfolio HIMA. To oznacza, że technologia jest dojrzała i gotowa do masowego wdrożenia.

huawei shangjie h5

Wyzwania przed debiutem

Shangjie będzie musiała zmierzyć się z kilkoma wyzwaniami. Konkurencja w segmencie do 200 tysięcy juanów jest brutalna – walczą tam zarówno etablowani gracze jak BYD, jak i nowe marki próbujące się przebić.

Drugim wyzwaniem jest budowanie rozpoznawalności marki. Podczas gdy Huawei ma silną pozycję w technologii, w motoryzacji jest relatywnie nowym graczem. Przekonanie konsumentów do zaufania nowej marce w tak konkurencyjnym segmencie nie będzie łatwe.

Jesienne premiery w Chinach tradycyjnie przyciągają dużą uwagę mediów i konsumentów. Shangjie H5 będzie musiała wyróżnić się nie tylko ceną, ale przede wszystkim jakością i niezawodnością. To elementy, które w długim terminie decydują o sukcesie marki.

Co myślicie o strategii atakowania najtańszego segmentu przez kolejną markę z portfolio Huawei? Czy zaawansowane systemy wsparcia kierowcy są wystarczającym argumentem, żeby przekonać nabywców do wyboru nowej marki?

Tagi: ChinyharmonyoshimaHuaweisaicShangjieShangjie H5Shangjie H5 bateriaShangjie H5 cenaShangjie H5 mocShangjie H5 specyfikacjaShangjie H5 wnętrzeShangjie H5 wyglądShangjie H5 zasięgSUV
UdostępnijTweetUdostępnijSummarizeSummarizeWyślij

Zobacz też

xiaomi yu7
Aktualności

Król jest martwy? Nowy SUV Xiaomi sprzedaje się lepiej niż Tesla Model Y

2025-11-12
Volkswagen ID. UNYX 08
Aktualności

Volkswagen idzie na skróty w Chinach. Oto ID. UNYX 08, wielki SUV na platformie Xpenga. Zasięg 700 km i 800V

2025-11-11
tesla fsd
Aktualności

Desperacka walka Tesli o Chiny. Musk ogłasza FSD na marzec, bo sprzedaż nurkuje, a Xpeng daje to za darmo

2025-11-09

Dołącz do dyskusji

REKLAMA

Popularne wpisy

pożar elektryka w gdańsku
Aktualności

Straż pożarna rozwiewa wątpliwości. Płonące elektryki to mit? Twarde dane o pożarach Q1-Q3 2025 [RAPORT]

2025-11-14
denza z9 gt
Aktualności

Niemcy mają problem. Denza wjeżdża do europy z marką premium. 965 koni i ładowanie 1000 kw to dopiero początek

2025-11-12
tesla suc rumia otwarty dla wszystkich
Aktualności

Tesla właśnie to zrobiła. Superchargery w polsce już nie tylko dla Tesli. Znamy ceny na pierwszej stacji

2025-11-12
tesla fsd
Aktualności

Desperacka walka Tesli o Chiny. Musk ogłasza FSD na marzec, bo sprzedaż nurkuje, a Xpeng daje to za darmo

2025-11-09
REKLAMA
  • Polityka prywatności
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Stacje ładowania
  • Baterie
  • Rowery, motocykle i UTO
  • OZE
  • Poradniki
  • Testy
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Katalog samochodów elektrycznych
  • Mapa stacji ładowania
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.