• Kontakt
  • Forum dyskusyjne
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

BYD rozważa budowę trzeciej fabryki w Europie – Niemcy na czele listy potencjalnych lokalizacji

18.03.2025
w Aktualności, Samochody elektryczne
Czas czytania: 3 min
0
Udostępnij

Chiński gigant motoryzacyjny BYD (Build Your Dreams) planuje budowę swojej trzeciej europejskiej fabryki pojazdów elektrycznych (NEV). Jak donosi Reuters, Niemcy są głównym kandydatem na lokalizację nowego zakładu, choć decyzja nie została jeszcze podjęta.

Obecne inwestycje BYD w Europie

BYD już buduje dwie fabryki w Europie:

  • Węgry (Szeged): Pierwsza europejska fabryka BYD do produkcji pojazdów pasażerskich, której budowa rozpoczęła się w 2023 roku. Zakład ma rozpocząć produkcję w październiku 2025 roku, a jego roczna zdolność produkcyjna wyniesie 150 000 pojazdów.
  • Turcja: Fabryka w Turcji, której budowa rozpoczęła się w 2024 roku, ma rozpocząć produkcję pod koniec 2026 roku. Planowana roczna zdolność produkcyjna wynosi również 150 000 pojazdów, a inwestycja wynosi około 1 miliarda dolarów.

Obie fabryki razem będą miały zdolność produkcyjną 500 000 pojazdów rocznie, co znacząco zwiększy możliwości BYD w Europie.

Dołącz do forum dyskusyjnego, by tworzyć z nami społeczność posiadaczy i sympatyków samochodów elektrycznych!
Wejdź na forum

Niemcy jako potencjalna lokalizacja

Niemcy, największy rynek motoryzacyjny w Europie, są głównym kandydatem na lokalizację trzeciej fabryki BYD. Decyzja ta wynika z kilku czynników:

REKLAMA
  • Strategiczne znaczenie rynku: Niemcy są kluczowym rynkiem dla BYD, a lokalna produkcja mogłaby zwiększyć akceptację marki wśród europejskich klientów.
  • Polityka handlowa: Niemcy sprzeciwiły się wprowadzeniu dodatkowych ceł na importowane z Chin pojazdy elektryczne, co czyni je bardziej przyjaznym krajem dla chińskich inwestycji.

Jednak wysokie koszty pracy i energii w Niemczech, a także niska elastyczność produkcji, budzą wątpliwości wśród decydentów BYD.

Polityka handlowa UE a wybór lokalizacji

Decyzja o lokalizacji trzeciej fabryki BYD w Europie jest również uzależniona od polityki handlowej poszczególnych krajów. W październiku 2024 roku Komisja Europejska ogłosiła dodatkowe cła antysubsydyjne na chińskie pojazdy elektryczne, które dla BYD wynoszą 17% (dodatkowo do istniejących 10%).

Niektóre kraje UE, takie jak Polska, Włochy i Francja, poparły te taryfy, co sprawia, że BYD wyklucza je jako potencjalne lokalizacje. Z kolei Niemcy, Węgry, Słowacja i Słowenia głosowały przeciwko taryfom, co zwiększa ich szanse na przyciągnięcie inwestycji BYD.

REKLAMA

Kluczowe czynniki decyzyjne

Ostateczna decyzja o lokalizacji trzeciej fabryki BYD w Europie będzie zależeć od:

  1. Wyników sprzedaży w Europie: BYD oceni, czy popyt na ich pojazdy w regionie uzasadnia budowę nowego zakładu.
  2. Wykorzystania mocy produkcyjnych w istniejących fabrykach: Jeśli zakłady na Węgrzech i w Turcji osiągną pełne wykorzystanie swoich zdolności, budowa trzeciej fabryki stanie się bardziej prawdopodobna.
  3. Polityki prochińskiej poszczególnych krajów: Stopień otwartości na chińskie inwestycje będzie kluczowym czynnikiem.

Co myślisz?

BYD kontynuuje swoją ekspansję w Europie, rozważając budowę trzeciej fabryki, która mogłaby powstać w Niemczech. Decyzja ta podkreśla rosnące znaczenie rynku europejskiego dla chińskiego producenta pojazdów elektrycznych. Jednak wysokie koszty produkcji w Niemczech oraz polityka handlowa UE mogą wpłynąć na ostateczny wybór lokalizacji.

Czy Niemcy okażą się najlepszym wyborem dla BYD, czy firma zdecyduje się na inny kraj? Jak oceniacie strategię BYD w Europie? Podzielcie się swoimi opiniami w komentarzach!

Tagi: BYDChinyEuropafabryka samochodówNiemcyunia europejska
UdostępnijTweetUdostępnijWyślij

Zobacz też

xiaomi yu7
Aktualności

Xiaomi YU7 oficjalnie w sprzedaży – nowy SUV, który może pogrążyć Model Y

2025-06-26
fabryka xiaomi
Aktualności

Xiaomi buduje swoje imperium motoryzacyjne – nowa fabryka i spółka w drodze do debiutu modelu YU7

2025-06-26
byd seal ev
Aktualności

1200 km zasięgu na jednym ładowaniu? BYD testuje baterie solid-state, ale studzi emocje

2025-06-26

Dołącz do dyskusji

REKLAMA

Popularne wpisy

gac hyptec hl
Aktualności

GAC Hyptec HL z baterią CATL Freevoy i zasięgiem 1200 km zaprezentowany. Chiński SUV premium wchodzi do gry

2025-04-13
xiaomi yu7
Aktualności

Xiaomi YU7 oficjalnie w sprzedaży – nowy SUV, który może pogrążyć Model Y

2025-06-26
byd denza n9
Aktualności

Denza N9: Nowy luksusowy SUV od BYD w przedsprzedaży od 247 000 zł

2025-02-23
denza n9
Aktualności

Denza N9 oficjalnie debiutuje – BYD atakuje segment luksusowych SUVów

2025-03-21
REKLAMA
  • Polityka prywatności
  • Redakcja
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.