• 1000 km CHALLENGE
  • Katalog EV
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Słownik
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

BYD rozważa budowę trzeciej fabryki w Europie – Niemcy na czele listy potencjalnych lokalizacji

18.03.2025
w Aktualności, Samochody elektryczne
Czas czytania: 3 min
0
UdostępnijPodsumujPodsumuj

Chiński gigant motoryzacyjny BYD (Build Your Dreams) planuje budowę swojej trzeciej europejskiej fabryki pojazdów elektrycznych (NEV). Jak donosi Reuters, Niemcy są głównym kandydatem na lokalizację nowego zakładu, choć decyzja nie została jeszcze podjęta.

Obecne inwestycje BYD w Europie

BYD już buduje dwie fabryki w Europie:

  • Węgry (Szeged): Pierwsza europejska fabryka BYD do produkcji pojazdów pasażerskich, której budowa rozpoczęła się w 2023 roku. Zakład ma rozpocząć produkcję w październiku 2025 roku, a jego roczna zdolność produkcyjna wyniesie 150 000 pojazdów.
  • Turcja: Fabryka w Turcji, której budowa rozpoczęła się w 2024 roku, ma rozpocząć produkcję pod koniec 2026 roku. Planowana roczna zdolność produkcyjna wynosi również 150 000 pojazdów, a inwestycja wynosi około 1 miliarda dolarów.

Obie fabryki razem będą miały zdolność produkcyjną 500 000 pojazdów rocznie, co znacząco zwiększy możliwości BYD w Europie.

Dołącz do forum dyskusyjnego, by tworzyć z nami społeczność posiadaczy i sympatyków samochodów elektrycznych!
Wejdź na forum

Niemcy jako potencjalna lokalizacja

Niemcy, największy rynek motoryzacyjny w Europie, są głównym kandydatem na lokalizację trzeciej fabryki BYD. Decyzja ta wynika z kilku czynników:

REKLAMA
  • Strategiczne znaczenie rynku: Niemcy są kluczowym rynkiem dla BYD, a lokalna produkcja mogłaby zwiększyć akceptację marki wśród europejskich klientów.
  • Polityka handlowa: Niemcy sprzeciwiły się wprowadzeniu dodatkowych ceł na importowane z Chin pojazdy elektryczne, co czyni je bardziej przyjaznym krajem dla chińskich inwestycji.

Jednak wysokie koszty pracy i energii w Niemczech, a także niska elastyczność produkcji, budzą wątpliwości wśród decydentów BYD.

Polityka handlowa UE a wybór lokalizacji

Decyzja o lokalizacji trzeciej fabryki BYD w Europie jest również uzależniona od polityki handlowej poszczególnych krajów. W październiku 2024 roku Komisja Europejska ogłosiła dodatkowe cła antysubsydyjne na chińskie pojazdy elektryczne, które dla BYD wynoszą 17% (dodatkowo do istniejących 10%).

Niektóre kraje UE, takie jak Polska, Włochy i Francja, poparły te taryfy, co sprawia, że BYD wyklucza je jako potencjalne lokalizacje. Z kolei Niemcy, Węgry, Słowacja i Słowenia głosowały przeciwko taryfom, co zwiększa ich szanse na przyciągnięcie inwestycji BYD.

Kluczowe czynniki decyzyjne

Ostateczna decyzja o lokalizacji trzeciej fabryki BYD w Europie będzie zależeć od:

REKLAMA
  1. Wyników sprzedaży w Europie: BYD oceni, czy popyt na ich pojazdy w regionie uzasadnia budowę nowego zakładu.
  2. Wykorzystania mocy produkcyjnych w istniejących fabrykach: Jeśli zakłady na Węgrzech i w Turcji osiągną pełne wykorzystanie swoich zdolności, budowa trzeciej fabryki stanie się bardziej prawdopodobna.
  3. Polityki prochińskiej poszczególnych krajów: Stopień otwartości na chińskie inwestycje będzie kluczowym czynnikiem.

Co myślisz?

BYD kontynuuje swoją ekspansję w Europie, rozważając budowę trzeciej fabryki, która mogłaby powstać w Niemczech. Decyzja ta podkreśla rosnące znaczenie rynku europejskiego dla chińskiego producenta pojazdów elektrycznych. Jednak wysokie koszty produkcji w Niemczech oraz polityka handlowa UE mogą wpłynąć na ostateczny wybór lokalizacji.

Czy Niemcy okażą się najlepszym wyborem dla BYD, czy firma zdecyduje się na inny kraj? Jak oceniacie strategię BYD w Europie? Podzielcie się swoimi opiniami w komentarzach!

Tagi: BYDChinyEuropafabryka samochodówNiemcyunia europejska
UdostępnijTweetUdostępnijSummarizeSummarizeWyślij

Zobacz też

Xiaomi YU7
Aktualności

Kanada szykuje solidny policzek dla Trumpa. Mają dość USA i paktują z Chinami, a Tesla zaleje rynek tanimi autami

2025-10-27
buick electra l7 test adas noa
Aktualności

Tesla, Xiaomi, Yangwang i Huawei na deskach. Tani Buick nieoczekiwanym królem autonomicznej jazdy w Chinach

2025-10-27
byd light ev kei car
Aktualności

BYD chce wkroczyć na teren japońskich gigantów. Ich nowa broń to mały elektryk za 50 tysięcy złotych

2025-10-23

Dołącz do dyskusji

REKLAMA

Popularne wpisy

byd tang l
Aktualności

Koniec żartów. BYD Atto 8 nadciąga globalnie z mocą 1086 KM i absurdalnie niską ceną

2025-10-26
xpeng x9
Aktualności

Koniec plotek. Kosmiczny Xpeng X9 przyłapany na ładowarce w Europie. To zła wiadomość dla Mercedesa

2025-10-26
uciety kabel ładowarki
Aktualności

Kolejny cios w plagę cięcia kabli. Złodzieje z Gdańska złapani na gorącym uczynku

2025-10-26
platforma e-gmp hyundai
Aktualności

Baterie w używanych elektrykach to tykająca bomba? Szwedzi zbadali 1300 aut. Wyniki to szok. Kia i Tesla na czele

2025-10-23
REKLAMA
  • Polityka prywatności
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Stacje ładowania
  • Baterie
  • Rowery, motocykle i UTO
  • OZE
  • Poradniki
  • Testy
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Katalog samochodów elektrycznych
  • Mapa stacji ładowania
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.