• Słownik
  • Kontakt
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

Czy LiDAR to klucz do bezpieczniejszej jazdy? Li Auto rzuca wyzwanie Tesli!

28.12.2024
w Aktualności, Samochody elektryczne
Czas czytania: 3 min
0
Udostępnij

LiDAR wciąż dzieli branżę motoryzacyjną. Elon Musk konsekwentnie stawia na czysto wizualne systemy autonomicznej jazdy, podczas gdy Li Auto, chiński producent samochodów elektrycznych, uważa LiDAR za niezbędny element bezpieczeństwa. Czy zatem różnice w technologii wynikają z odmiennych warunków drogowych, czy z filozofii firm?

Dlaczego LiDAR jest kluczowy według Li Auto?

Li Xiang, CEO Li Auto, otwarcie broni wykorzystania LiDAR-u w swoich pojazdach. Podczas ostatniego wydarzenia AI Talk wskazał, że warunki drogowe w Chinach znacząco różnią się od tych w Stanach Zjednoczonych.

„Jeśli Musk kiedykolwiek jeździłby po chińskich autostradach w nocy, zrozumiałby, dlaczego LiDAR jest niezbędny” – powiedział Li Xiang.

Dołącz do forum dyskusyjnego, by tworzyć z nami społeczność posiadaczy i sympatyków samochodów elektrycznych!
Wejdź na forum

Wskazał na częsty problem z nieoświetlonymi ciężarówkami czy pojazdami z uszkodzonymi światłami, które mogą stanowić poważne zagrożenie w nieoświetlonych miejscach. Kamery mają ograniczony zasięg widzenia w nocy (około 100 metrów), podczas gdy LiDAR może wykrywać obiekty oddalone o 200 metrów. Dzięki temu Li Auto może wdrożyć funkcję automatycznego hamowania awaryjnego (AEB) przy prędkościach do 130 km/h.

REKLAMA
li auto li6
Li6, fot. Li Auto

Tesla: czysta wizja zamiast LiDAR-u

Elon Musk i Tesla od lat forsują technologię opartą wyłącznie na kamerach i wizji komputerowej. Zdaniem firmy, drogi i przepisy ruchu drogowego są zaprojektowane z myślą o ludzkich oczach, a kamery i sieci neuronowe najlepiej naśladują ludzkie postrzeganie otoczenia.

Grace Tao, wiceprezes Tesli ds. zewnętrznych, przypomniała niedawno, że dodanie LiDAR-u może prowadzić do sprzeczności danych między kamerami a radarami, co może utrudnić systemowi podejmowanie decyzji. Co więcej, LiDAR zwiększa koszty produkcji samochodu, co jest kolejnym argumentem przeciwko jego stosowaniu.

Chińskie warunki kontra amerykańska wizja

W Chinach LiDAR stał się standardem w większości luksusowych pojazdów elektrycznych. Jednak nie wszyscy chińscy producenci trzymają się tej technologii. Xpeng, inny lider rynku, rezygnuje z LiDAR-u w swoich nowych modelach, takich jak P7+, G6 czy G9. Czy to oznacza, że Tesla ma rację?

REKLAMA

Li Auto argumentuje, że bezpieczeństwo rodzin jest priorytetem, a technologia LiDAR może znacząco zmniejszyć ryzyko wypadków. Z kolei Tesla podkreśla, że bardziej skomplikowane systemy niekoniecznie przekładają się na lepsze wyniki.

Co przyniesie przyszłość?

Debata nad wykorzystaniem LiDAR-u w autonomicznej jeździe to tylko część większej dyskusji o przyszłości samochodów autonomicznych. Czy chińskie warunki drogowe wymuszą zastosowanie LiDAR-u, a może Tesla udowodni, że czysta wizja wystarczy, by zapewnić bezpieczeństwo i obniżyć koszty?

Jak sądzicie – czy LiDAR to zbędny wydatek, czy konieczny krok w stronę bezpieczniejszej jazdy? Zapraszamy do dyskusji!

Zamów swoją Teslę i zaoszczędź 2000 zł!
Zamów swoją Teslę!
Źródło: cnevpost
Tagi: li autoLiDARTesla
UdostępnijTweetUdostępnijWyślij

Zobacz też

hesai lidar
Aktualności

Chiński gigant przejmuje oczy amerykańskich robotaksówek. Potężny kontrakt na LiDAR-y

2025-09-17
tesla supercharger v4
Aktualności

Tesla znowu to robi i dogania konkurencję. Jedna aplikacja, by rządzić wszystkimi ładowarkami

2025-09-09
tesla supercharger v4
Aktualności

Tesla odpala największą stację w Polsce. Ceny? Już je znamy, a konkurencja ma powody do niepokoju

2025-09-07

Dołącz do dyskusji

REKLAMA

Popularne wpisy

gac aion v iaa mobility
Aktualności

Chiński GAC ląduje w Polsce. Ceny zwalają z nóg, a 8 lat gwarancji to nokaut dla rywali

2025-09-12
gac hyptec hl
Aktualności

GAC Hyptec HL z baterią CATL Freevoy i zasięgiem 1200 km zaprezentowany. Chiński SUV premium wchodzi do gry

2025-04-13
Maextro S800
Aktualności

Maextro S800 od Huawei już 30 maja. Chiński konkurent Maybacha wjeżdża na salony

2025-05-21
byd denza n9
Aktualności

Denza N9: Nowy luksusowy SUV od BYD w przedsprzedaży od 247 000 zł

2025-02-23
REKLAMA
  • Polityka prywatności
  • Redakcja
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.