Chiński producent Leapmotor, wspierany przez europejskiego giganta motoryzacyjnego Stellantis, stawia kolejny krok w podboju rynku europejskiego. Po sukcesie wersji elektrycznej SUV-a C10, zaprezentowanej we wrześniu 2024 roku, firma ogłosiła premierę hybrydowej wersji tego modelu – Leapmotor C10 EREV. Samochód oficjalnie zadebiutował podczas targów motoryzacyjnych w Brukseli, a pierwsze dostawy do klientów rozpoczną się już w marcu.
C10 EREV – kluczowe dane techniczne
Hybrydowy wariant Leapmotor C10 EREV wyróżnia się imponującym zasięgiem i niską emisją spalin. Zasięg samochodu w cyklu WLTP wynosi ponad 950 kilometrów, co czyni go jednym z liderów w segmencie hybrydowych SUV-ów. Emisja dwutlenku węgla ograniczona jest do zaledwie 10 g/km, co sprawia, że model ten spełnia najbardziej rygorystyczne normy ekologiczne w Europie.
Pod maską znajduje się silnik elektryczny o mocy 215 KM i momencie obrotowym 320 Nm. W połączeniu z wbudowanym generatorem spalinowym, C10 EREV oferuje dużą elastyczność w zakresie ładowania. Baterię można zasilić zarówno za pomocą szybkich ładowarek DC, standardowych AC, jak i przy użyciu generatora pokładowego. To rozwiązanie daje użytkownikom możliwość dostosowania sposobu użytkowania do ich indywidualnych potrzeb.
Ekspansja Leapmotor w Europie
Leapmotor intensywnie rozwija swoją obecność na europejskim rynku. Od września 2024 roku firma sprzedaje modele C10 i T03 w 13 krajach Europy, budując jednocześnie sieć sprzedaży. Obecnie działa ponad 400 salonów, a do końca 2025 roku liczba ta ma wzrosnąć do 500.
Strategia ekspansji Leapmotor opiera się na współpracy z Stellantis. W 2023 roku europejski koncern zainwestował 1,5 miliarda euro, stając się największym zewnętrznym udziałowcem chińskiej firmy z udziałem wynoszącym 20%. Dzięki tej współpracy Leapmotor korzysta z kanałów dystrybucji Stellantis, co pozwala na szybkie budowanie pozycji na nowych rynkach.
Wspólne przedsięwzięcie, Leapmotor International, z siedzibą w Amsterdamie, łączy doświadczenie Stellantis w dystrybucji z zaawansowaną technologią Leapmotor, co może stanowić istotny atut w rywalizacji z lokalnymi producentami.
Czy C10 EREV ma szansę podbić Europę?
Model C10 EREV wydaje się odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie na wszechstronne SUV-y, które łączą dużą wydajność z ekologicznymi rozwiązaniami. Zasięg ponad 950 km i możliwość ładowania na różne sposoby to kluczowe atuty, które mogą przyciągnąć klientów szukających niezawodnego i uniwersalnego pojazdu.
Jednak konkurencja w segmencie SUV-ów elektrycznych i hybrydowych w Europie jest bardzo silna. Tesla, BYD czy Hyundai już mocno zaznaczyły swoją obecność, oferując szeroki wachlarz modeli dostosowanych do różnych potrzeb. Mimo to Leapmotor wyróżnia się agresywną polityką cenową i rozbudowaną siecią sprzedaży, co może pomóc firmie zdobyć klientów.
Plany na przyszłość
Leapmotor nie zamierza spoczywać na laurach. Firma planuje wprowadzenie kolejnych modeli na rynki międzynarodowe w ciągu najbliższych trzech lat. Model T03, kompaktowy samochód elektryczny, już teraz zdobywa popularność w Europie, a kolejne premiery mogą umocnić pozycję marki jako innowacyjnego producenta nowej generacji.
Warto również zauważyć, że w 2024 roku Leapmotor dostarczył aż 293,724 pojazdów, co oznacza wzrost o 103,76% w porównaniu z rokiem poprzednim. Osiągnięcie celu sprzedażowego na poziomie 250 tysięcy sztuk przed końcem roku to dowód na dynamiczny rozwój firmy.
Czy Leapmotor ma szansę zaistnieć na rynku?
Przykład Leapmotor pokazuje, że chińscy producenci samochodów elektrycznych coraz śmielej wchodzą na globalne rynki. Wsparcie Stellantis oraz innowacyjne podejście do projektowania pojazdów może przynieść firmie sukces w Europie. Jednak kluczowe będzie, czy Leapmotor zdoła przekonać europejskich klientów do jakości swoich produktów i zapewnić wsparcie serwisowe na odpowiednim poziomie.
Co sądzisz o strategii Leapmotor? Czy chiński producent ma szansę zagrozić liderom rynku w Europie? Podziel się swoją opinią w komentarzach!
Dołącz do dyskusji