Przyszłość akumulatorów na horyzoncie
2025 rok zapowiada się przełomowo dla rynku pojazdów elektrycznych. MG, należące do chińskiego giganta SAIC, ogłasza wprowadzenie na rynek auta z baterią pół-stałą. Technologia ta obiecuje znaczące poprawy w zasięgu i czasie ładowania, nie zwiększając przy tym ceny pojazdu.
Czym są baterie pół-stałe?
Baterie pół-stałe to krok między tradycyjnymi litowo-jonowymi a w pełni stałymi akumulatorami. Wykorzystują częściowo stały elektrolit, co zmniejsza ryzyko przegrzania i poprawia wydajność energetyczną. MG zapowiada, że ich auto z 2025 roku będzie oferować te baterie w standardzie, co wyróżnia je na tle konkurencji.
Wydajność na miarę przyszłości
Wcześniej SAIC zaprezentował model IM L6 z baterią pół-stałą o pojemności 133 kWh. Samochód ten osiąga zasięg ponad 1000 km (w cyklu CLTC) i ładuje się z mocą 400 kW, co pozwala na dodanie 400 km zasięgu w zaledwie 12 minut. Nowy model MG ma dzielić podobne rozwiązania technologiczne, ale w znacznie bardziej przystępnej cenie.
Ceny, które mogą zmienić rynek
Biorąc pod uwagę cenę modelu IM L6, która w topowej wersji wynosi około 45 650 dolarów, można oczekiwać, że MG wprowadzi swoje auto w przedziale cenowym konkurującym z Volkswagenem, Teslą czy Hyundaiem. Jeśli doda do tego większy zasięg i szybsze ładowanie, może to być hit sprzedaży na rynkach europejskich.
Wątpliwości i nadzieje
Nowa technologia zawsze budzi pytania. Trwałość i niezawodność baterii pół-stałych jeszcze nie zostały w pełni sprawdzone. Jednak atrakcyjna cena i wydajność mogą przekonać wielu kierowców do zaryzykowania.
Premiera już wkrótce
MG zapowiada, że ich nowy model zostanie zaprezentowany w pierwszej połowie 2025 roku, a sprzedaż rozpocznie się przed końcem tego roku. Czy MG uda się powtórzyć sukces MG4 EV, który zdobył uznanie w Europie? Rynek czeka na odpowiedź.
Dołącz do dyskusji