Chiński producent samochodów elektrycznych Nio rozpoczął testy użytkowe swojego flagowego sedana Nio ET9, który ma być dostarczany klientom w Chinach od 29 marca. Model ten, wyceniony na 788 000 juanów (420 000 zł), jest skierowany do najbardziej wymagających klientów i ma konkurować z luksusowymi markami, takimi jak Mercedes-Maybach, Audi czy BMW, a także z rodzimymi rywalami, jak Huawei Aito Maextro S800.
Rozszerzone korzyści dla klientów
Nio wprowadziło ulepszenia w pakiecie korzyści dla nabywców ET9:
- „Worry-Free Power”: Zamiast 20 darmowych wymian baterii rocznie przez pięć lat, klienci otrzymają 6 darmowych wymian miesięcznie przez 10 lat.
- „Worry-Free Smart Travel”: Darmowy dostęp do systemu nawigacji wspomaganej NOP+ (Nio Pilot Plus) został wydłużony z pięciu do dziesięciu lat.
Dodatkowo, klienci mogą liczyć na:
- 3 lata usług kierowcy w każdej sytuacji,
- 3 lata usług transportowych w ramach podróży biznesowych,
- 5 lat darmowej konserwacji oraz odbioru i dostawy pojazdu na serwis,
- Dożywotnią darmową naprawę opon na miejscu i pomoc drogową,
- 6-letnią gwarancję na pojazd (150 000 km) oraz 10-letnią gwarancję na elektryczny układ napędowy bez limitu kilometrów.
Łączna wartość tych korzyści przekracza 200 000 juanów (106 500 zł).
Luksus i innowacje w każdym detalu
Nio ET9 to nie tylko samochód, ale także mobilne biuro i przestrzeń luksusu. Wymiary pojazdu to 5325 mm długości, 2017 mm szerokości i 1621 mm wysokości, z rozstawem osi wynoszącym 3250 mm. Model będzie dostępny w ośmiu kolorach nadwozia, w tym ekskluzywnym odcieniu Midnight Ceramic Blue.
Wnętrze oferuje:
- Inteligentne reflektory HD, które mogą wyświetlać przejścia dla pieszych,
- 360-stopniowy stół wykonawczy, który można dowolnie regulować,
- Elektrycznie sterowaną lodówkę w konsoli centralnej,
- Dwa 14,5-calowe ekrany OLED dla pasażerów tylnej kanapy z możliwością regulacji kąta nachylenia.



Imponujące osiągi
ET9 jest napędzany przez dwa silniki elektryczne:
- Przedni silnik: 180 kW (241 KM),
- Tylny silnik: 340 kW (456 KM).
Łączna moc wynosi 520 kW (697 KM), a moment obrotowy to 700 Nm. Samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,3 sekundy, a jego prędkość maksymalna to 253 km/h.
Zaawansowana technologia baterii
ET9 korzysta z baterii opartej na cylindrycznych ogniwach 46105 opracowanych przez Nio. Dzięki platformie 900V i maksymalnej mocy ładowania 600 kW, pojazd może uzyskać zasięg 255 km w zaledwie 5 minut ładowania.





Konkurencja i pozycjonowanie
Nio ET9 celuje w segment premium, rywalizując z luksusowymi modelami niemieckich marek oraz chińskimi konkurentami, takimi jak Huawei Aito. Dzięki zaawansowanym technologiom, luksusowym funkcjom i atrakcyjnym pakietom korzyści, ET9 ma szansę zdobyć uznanie wśród najbardziej wymagających klientów.
Czy Nio ET9 zdoła zdominować segment luksusowych sedanów elektrycznych? Jak oceniasz jego innowacje i ofertę dla klientów? Podziel się swoją opinią w komentarzach!
Dołącz do dyskusji