• Kontakt
  • Forum dyskusyjne
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

Cadillac wchodzi na sportowo: nowy Cadillac Optiq-V ma dać kopa całej serii elektryków

24.04.2025
w Aktualności, Samochody elektryczne
Czas czytania: 5 min
0
Udostępnij

Spis treści

  • Elektryk, który nie zamierza się nudzić
  • Sportowy sznyt nie tylko w osiągach
  • Zasięg? To będzie kompromis
  • Cena i pozycjonowanie
  • Dlaczego to ważne?
  • Co dalej?

Cadillac chce pokazać, że elektryczne SUV-y też mogą być ekscytujące. Amerykańska marka zapowiada mocną, sportową wersję swojego najnowszego modelu – Cadillac Optiq-V. To odpowiedź na rosnące oczekiwania kierowców, którzy nie chcą już wybierać między osiągami a elektromobilnością.

Elektryk, który nie zamierza się nudzić

Standardowy Cadillac Optiq to średniej wielkości SUV na prąd. Ma dwa silniki i łącznie 300 KM, co daje mu niezłe osiągi – przyspieszenie do 100 km/h w okolicach 5 sekund. Ale w czasach, gdy elektryki biją rekordy przyspieszeń, to już nie wystarcza, by wyróżnić się na rynku.

Cadillac Optiq-V ma to zmienić. Chociaż Cadillac jeszcze nie ujawnia pełnych danych technicznych, wiadomo już, że będzie to wersja z dużo większą mocą. Jeśli producent sięgnie po ten sam napęd, co w większym modelu Lyriq-V, możemy spodziewać się aż 515 koni mechanicznych i 610 Nm momentu obrotowego. To wystarczy, by zejść z czasem do setki poniżej 4 sekund.

Dołącz do forum dyskusyjnego, by tworzyć z nami społeczność posiadaczy i sympatyków samochodów elektrycznych!
Wejdź na forum

Cadillac Optiq-V

Sportowy sznyt nie tylko w osiągach

Nie tylko silnik czyni Optiq-V ciekawym. Cadillac pokazuje, że zmiany pójdą też w kierunku prowadzenia i stylu. Auto dostanie sportowo zestrojone zawieszenie, precyzyjniejszy układ kierowniczy i mocniejsze hamulce. Wszystko po to, by nie tylko przyspieszało jak sportowiec, ale i tak się prowadziło.

Na opublikowanych zdjęciach widać też pierwsze zmiany wizualne. Agresywny przedni zderzak, spoiler z włókna węglowego, emblematy V oraz unikalne felgi – to wszystko sygnalizuje, że mamy do czynienia z czymś więcej niż zwykłym SUV-em.

REKLAMA

Zasięg? To będzie kompromis

Nowy Cadillac Optiq-V ma zachować ten sam akumulator co wersja bazowa – 85 kWh, ale większa moc oznacza mniejszy zasięg. Standardowy model może pochwalić się 302 milami wg normy EPA, czyli około 485 km. Przy jeździe autostradowej ta wartość spada do 400 km.

W wersji V realny zasięg będzie zapewne niższy – możliwe, że zejdzie do około 420–440 km, a w trasie nawet do 350 km. To może być cena za sportowe osiągi. Dla wielu użytkowników nie będzie to problem, ale osoby często jeżdżące w trasę powinny mieć to na uwadze.

Cadillac Optiq-V

Cena i pozycjonowanie

Bazowy Cadillac Optiq z napędem na cztery koła kosztuje w USA 54 390 dolarów, czyli ok. 205 tys. zł. Po uwzględnieniu federalnej ulgi podatkowej (7 500 USD), cena spada do niespełna 47 tys. dolarów. To czyni go jedną z atrakcyjniejszych propozycji w swoim segmencie.

REKLAMA

Cadillac Optiq-V, według spekulacji, ma kosztować około 70 000 dolarów (około 263 tys. zł), co oznacza pułap cenowy porównywalny z Teslą Model Y Performance czy BMW iX3 M Sport. Ale w odróżnieniu od Tesli, Cadillac nadal kwalifikuje się do rządowych dopłat, co może dać mu przewagę.

Dlaczego to ważne?

Cadillac dopiero wchodzi do gry z elektrykami. Lyriq był pierwszym krokiem. Optiq to kolejny, bardziej przystępny model, który ma budować wolumen. Ale to właśnie wersja V może zmienić percepcję marki – pokazać, że amerykański producent potrafi tworzyć auta, które nie tylko wożą, ale i emocjonują.

W czasach, gdy kolejne SUV-y na prąd zaczynają wyglądać i jeździć tak samo, Cadillac Optiq-V może być powiewem świeżości. Szczególnie dla kierowców, którzy nie chcą rezygnować z frajdy za kierownicą, a jednocześnie myślą o elektromobilności.

Co dalej?

Cadillac zapowiada, że pełna premiera Cadillac Optiq-V odbędzie się jeszcze w tym roku. To oznacza, że pierwsze jazdy testowe i recenzje zobaczymy najpewniej na jesieni. Jeśli reakcje będą pozytywne, Cadillac Optiq-V może stać się katalizatorem do rozwoju całej linii elektryków Cadillaca, w tym możliwych wariantów Escalade IQ czy Celestiq z dopiskiem „V”.

Na razie pozostaje nam czekać. Ale już dziś widać, że Cadillac nie chce tylko nadążać za trendami – chce je kreować.

Czy taka koncepcja sportowego elektryka w luksusowym wydaniu ma dla Was sens? A może uważacie, że to tylko marketingowy trik? Dajcie znać w komentarzach, jak widzicie przyszłość takich modeli jak Optiq-V.

Obserwuj LovEV.pl w Google News
Obserwuj
Tagi: cadillacCadillac Optiq-VCadillac Optiq-V bateriaCadillac Optiq-V cenaCadillac Optiq-V mocCadillac Optiq-V specyfikacjaCadillac Optiq-V wnętrzeCadillac Optiq-V wyglądCadillac Optiq-V zasięgsuvzapowiedź
UdostępnijTweetUdostępnijWyślij
REKLAMA

Zobacz też

onvo l90
Aktualności

Flagowy SUV Nio Onvo L90 z 85 kWh baterią – nowy rozdział na rynku masowych aut elektrycznych

2025-05-23
xiaomi yu7
Aktualności

Xiaomi YU7 oficjalnie zaprezentowany – Czy Tesla Model Y ma się czego bać?

2025-05-22
chery icar v23
Aktualności

Chery szykuje premierę iCar V23 Retro Edition i stawia na ekspansję międzynarodową

2025-05-22

Dołącz do dyskusji

RSS Nowe tematy na forum

  • Xiaomi YU7 zaprezentowane. Co o nim myślicie?
  • Czym śmigacie, jeśli macie?
  • TeslaFI czy Tessie czy Tesla Mate?
  • Elon Musk - czy problemy Tesli są jego winą
  • Must have elektryka
REKLAMA

Popularne wpisy

byd dolphin mini byd dolphin surf
Aktualności

BYD Dolphin Surf nadciąga do Polski. Mały elektryk, który może sporo namieszać

2025-05-17
byd denza n9
Aktualności

Denza N9: Nowy luksusowy SUV od BYD w przedsprzedaży od 247 000 zł

2025-02-23
xiaomi yu7
Aktualności

Xiaomi YU7 oficjalnie zaprezentowany – Czy Tesla Model Y ma się czego bać?

2025-05-22
denza n9
Aktualności

Denza N9 oficjalnie debiutuje – BYD atakuje segment luksusowych SUVów

2025-03-21
  • Polityka prywatności
  • Redakcja
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.