• 1000 km CHALLENGE
  • Katalog EV
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Słownik
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

Pierwszy elektryczny pickup z Korei nie będzie produkowany przez Hyundai ani Kia

05.02.2025
w Aktualności, Samochody elektryczne
Czas czytania: 4 min
0
UdostępnijPodsumujPodsumuj

Podczas gdy Hyundai i Kia intensywnie pracują nad swoimi elektrycznymi pickupami, to mniejszy gracz na koreańskim rynku, KG Mobility (KGM), jako pierwszy wypuści tego typu pojazd. KGM Musso EV, bo o nim mowa, zadebiutuje w Korei Południowej już w pierwszym kwartale 2025 roku, wyprzedzając w tej kategorii swoich większych rywali.

Kim jest KG Mobility?

KG Mobility to marka, która niedawno przeszła rebranding po trudnych latach finansowych, w tym ogłoszeniu upadłości w 2020 roku. Wcześniej firma była znana jako SsangYong, popularny producent SUV-ów i crossoverów, działający na rynku od 1954 roku. Rebranding i nowy właściciel umożliwiły marce powrót na rynek z ambitnymi planami.

Elektryczny pickup Musso EV

Model Musso, jeden z najbardziej znanych pojazdów SsangYonga, teraz staje się podstawą nowej, elektrycznej submarki w KG Mobility. Musso EV to pierwszy produkt tej linii, który bazuje na koncepcyjnym modelu zaprezentowanym w 2023 roku. Wersja produkcyjna zachowuje niemal identyczny design, co prototyp.

Dołącz do forum dyskusyjnego, by tworzyć z nami społeczność posiadaczy i sympatyków samochodów elektrycznych!
Wejdź na forum

Pickup opiera się na tej samej platformie co SUV-y marki, takie jak Actyon czy mniejszy Torres EVX. Torres EVX wyposażony jest w pojedynczy silnik o mocy 190 KM, napędzający przednie koła, oraz baterię o pojemności 73,4 kWh, co zapewnia mu zasięg 287 mil (462 km) według WLTP.

REKLAMA
koncept kgm o100
koncept kgm o100

W przypadku Musso EV oczekuje się większego pakietu baterii, ze względu na wydłużony rozstaw osi. KGM potwierdziło, że pickup będzie oferował napęd na cztery koła, co oznacza zastosowanie układu z dwoma silnikami, zapewniającego większą moc niż w przypadku jego crossoverowego rodzeństwa.

Rozmiar i przeznaczenie

Musso EV to pojazd o rozmiarach porównywalnych do Forda Rangera, ale jego konstrukcja oparta na nadwoziu samonośnym i platformie crossovera wskazuje, że będzie to bardziej pickup lifestylowy niż ciężarowy. Można go porównać do Hyundai Santa Cruz – idealny dla osób, które potrzebują funkcjonalnego pojazdu na co dzień, a nie ciężkiego sprzętu do pracy.

Plany eksportowe

KG Mobility planuje sprzedaż Musso EV poza Koreą Południową. Potwierdzono już wersje z kierownicą po prawej stronie dla Australii i Wielkiej Brytanii, ale nie wiadomo, czy model trafi na rynki europejskie lub amerykańskie.

koncept kgm o100
koncept kgm o100
koncept kgm o100

Co z Hyundai i Kia?

Hyundai i Kia również pracują nad elektrycznymi pickupami, ale ich premiery nie są planowane na najbliższy czas. Oto, co wiadomo:

REKLAMA
  • Kia Tasman EV: Elektryczna wersja pickupa Tasman jest w planach, ale data premiery nie została jeszcze ogłoszona. Spalinowy Tasman zadebiutuje w pierwszej połowie 2025 roku i będzie dostępny w Australii, na Bliskim Wschodzie i innych rynkach, ale nie w USA.
  • Kia EV9 Pickup: W 2024 roku zauważono prototyp przypominający EV9 z kabiną załogową i przestrzenią ładunkową. Może to być elektryczny pickup oparty na EV9, który mógłby być skierowany na rynek północnoamerykański.
  • Hyundai Electric Pickup: Hyundai również rozwija swój elektryczny pickup, który według doniesień może korzystać z platformy opracowanej wspólnie z General Motors.

Podsumowanie

KGM Musso EV to pierwszy elektryczny pickup z Korei, który pojawi się na rynku przed modelami Hyundaia i Kia. Jego premiera zaplanowana na 2025 rok pokazuje, że mniejsze marki również mogą odgrywać znaczącą rolę w elektromobilności. Pickup ten, zorientowany bardziej na styl życia niż ciężką pracę, ma szansę podbić serca kierowców w Korei i wybranych rynkach zagranicznych.

Czy KGM Musso EV zmieni rynek elektrycznych pickupów? Jak oceniacie jego szanse w starciu z większymi graczami? Podzielcie się swoimi opiniami w komentarzach!

Źródło: insideevs
Tagi: Hyundaihyundai tasman evKG MobilityKGM Musso EVKIAkia ev9koreapickupplany
UdostępnijTweetUdostępnijSummarizeSummarizeWyślij

Zobacz też

Kia EV6 IONITY
Aktualności

Kia z gigantyczną siecią ładowania. Milion punktów w Europie i jedna prosta aplikacja

2025-10-20
kia ev4 start produkcji na slowacji
Aktualności

Kia idzie na całość. Pierwszy nowy model już zjeżdża z taśm, a produkcja w Europie potroi się

2025-10-18
paszport baterii kia
Aktualności

Kia wyprzedza unię europejską. Paszport baterii w EV3 zmieni rynek używanych elektryków?

2025-10-10

Dołącz do dyskusji

REKLAMA
  • Polityka prywatności
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Stacje ładowania
  • Baterie
  • Rowery, motocykle i UTO
  • OZE
  • Poradniki
  • Testy
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Katalog samochodów elektrycznych
  • Mapa stacji ładowania
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.