• 1000 km CHALLENGE
  • Katalog EV
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Słownik
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

Pół miliona kierowców jeździ bez trzymanki. General Motors pokazuje, jak zarabiać na autonomii

21.10.2025
w Aktualności, Samochody elektryczne
Czas czytania: 5 min
0
UdostępnijPodsumujPodsumuj

Spis treści

  • Czym właściwie jest Super Cruise?
  • Imponujące liczby, ale jest pewien haczyk
  • Bezpieczeństwo ponad wszystko
  • Co dalej z autonomiczną jazdą u GM?

General Motors właśnie pochwaliło się wynikami, które mogą zatrząść rynkiem zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy. Koncern ogłosił, że liczba aktywnych subskrybentów systemu Super Cruise przekroczyła pół miliona. To niemal dwukrotny wzrost w porównaniu z ubiegłym rokiem i wyraźny sygnał, że kierowcy coraz chętniej oddają kierownicę w ręce technologii, przynajmniej na autostradach. GM nie tylko buduje bazę użytkowników, ale tworzy solidne źródło przyszłych przychodów.

Czym właściwie jest Super Cruise?

Zanim przejdziemy do liczb, warto wyjaśnić, z czym mamy do czynienia. Super Cruise to zaawansowany asystent kierowcy (ADAS) poziomu drugiego. Nie jest to pełna autonomia. System pozwala na zdjęcie rąk z kierownicy na ponad 1,2 miliona kilometrów kompatybilnych, wcześniej zmapowanych autostrad w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie. Łączy w sobie funkcje adaptacyjnego tempomatu, centrowania na pasie ruchu oraz automatycznej zmiany pasa. Kluczowe jest tu jednak to, że kierowca musi przez cały czas obserwować drogę i być gotowy do przejęcia kontroli.

System GM różni się od podejścia Tesli. Autopilot Elona Muska opiera swoje działanie głównie na danych z kamer przetwarzanych w czasie rzeczywistym, bez polegania na gotowych mapach w takim stopniu. Z kolei Super Cruise, podobnie jak BlueCruise od Forda, działa tylko na precyzyjnie zeskanowanych trasach. To bardziej konserwatywne podejście, ale jak pokazują statystyki, może być kluczem do zaufania klientów.

Dołącz do forum dyskusyjnego, by tworzyć z nami społeczność posiadaczy i sympatyków samochodów elektrycznych!
Wejdź na forum

Imponujące liczby, ale jest pewien haczyk

Liczby podane przez GM robią wrażenie. Liczba aktywnych użytkowników wzrosła ponad dwukrotnie w ciągu zaledwie jednego kwartału i prawie podwoiła się rok do roku. Koncern prognozuje, że do końca 2025 roku będzie miał ponad 600 tysięcy aktywnych użytkowników, co ma przynieść ponad 200 milionów dolarów przychodu.

REKLAMA

Tu jednak pojawia się ważny szczegół. Określenie „aktywny subskrybent” nie zawsze oznacza osobę, która co miesiąc płaci za usługę. GM oferuje darmowy, trzyletni okres próbny na każdym nowym samochodzie wyposażonym w Super Cruise. Dopiero po tym czasie właściciel musi zdecydować, czy chce dalej korzystać z funkcji za opłatą wynoszącą 25 dolarów miesięcznie lub 250 dolarów rocznie.

Prawdziwym testem wartości systemu jest więc to, ile osób decyduje się na płatną subskrypcję po zakończeniu okresu próbnego. I tu GM ma powody do optymizmu. Według danych za trzeci kwartał, aż 40% właścicieli, którym skończył się darmowy trial, zdecydowało się płacić za dalszy dostęp do Super Cruise. To bardzo solidny wynik, który pokazuje, że klienci widzą w tej technologii realną wartość i są gotowi za nią zapłacić.

REKLAMA
cadillac lyriq v super cruise
Cadillac Lyriq V Super Cruise

Bezpieczeństwo ponad wszystko

Najbardziej zaskakującym i jednocześnie najważniejszym elementem raportu GM jest statystyka dotycząca bezpieczeństwa. Koncern poinformował, że pojazdy wyposażone w Super Cruise przejechały w trybie „bez trzymanki” ponad 1,1 miliarda kilometrów. W tym czasie nie odnotowano ani jednego wypadku, którego przyczyną byłoby działanie systemu.

To potężny argument w dyskusji o bezpieczeństwie systemów wspomagania jazdy. W czasach, gdy konkurencyjne rozwiązania bywają przedmiotem kontrowersji i dochodzeń federalnych, zerowa liczba wypadków przypisanych technologii buduje ogromne zaufanie. To właśnie bezpieczeństwo i niezawodność, a nie pogoń za pełną autonomią za wszelką cenę, mogą okazać się strategią, która przekona do siebie masowego odbiorcę.

Co dalej z autonomiczną jazdą u GM?

Wszystko wskazuje na to, że General Motors znalazło swoją niszę i skutecznie ją monetyzuje. Zamiast obiecywać w pełni autonomiczne taksówki, które pojawią się „w przyszłym roku”, koncern dostarcza działającą, bezpieczną i użyteczną funkcję, za którą klienci chcą płacić. Strategia ta wydaje się przynosić owoce.

Rozwój systemu nie zwalnia tempa. Super Cruise, który debiutował w 2017 roku tylko w jednym modelu Cadillaca, dziś jest dostępny w większości nowych pojazdów koncernu. Co więcej, modele z rocznika 2026 mają otrzymać nową funkcję, która pozwoli na automatyczne przejście z trybu jazdy ze wspomaganiem kierownicy do trybu w pełni bezdotykowego, gdy tylko pojazd wjedzie na kompatybilną autostradę.

Wydaje się, że GM obrało kurs na ewolucję, a nie rewolucję. Powolne, ale konsekwentne rozszerzanie możliwości systemu, budowanie zaufania poprzez statystyki bezpieczeństwa i udowadnianie wartości przez rosnącą liczbę płacących klientów to przepis, który może zapewnić firmie pozycję lidera w tej niezwykle konkurencyjnej dziedzinie.

A jakie jest Wasze zdanie? Czy bylibyście gotowi płacić miesięczny abonament za możliwość zdjęcia rąk z kierownicy na autostradzie? Czy konserwatywne, ale bezpieczne podejście GM jest lepszą drogą niż bardziej ambitne plany Tesli? Zapraszamy do dyskusji w komentarzach.

Tagi: ADASautonomiczna jazdaautopilotcadillacCadillac Lyriq-VchevroletChevy Silverado EVGeneral MotorsgmSuper Cruise
UdostępnijTweetUdostępnijSummarizeSummarizeWyślij

Zobacz też

tesla fsd
Aktualności

Desperacka walka Tesli o Chiny. Musk ogłasza FSD na marzec, bo sprzedaż nurkuje, a Xpeng daje to za darmo

2025-11-09
lucid plany i zapowiedzi
Aktualności

Lucid rzuca rękawicę Tesli. Pełna autonomia L4 i nowy tani crossover mają uratować firmę

2025-10-30
tesla autopilot zderzenie z radiowozem
Aktualności

Kierowca Tesli spał, Autopilot prowadził. Skończyło się na uderzeniu w radiowóz i areszcie

2025-10-30

Dołącz do dyskusji

REKLAMA

Popularne wpisy

tesla suc rumia otwarty dla wszystkich
Aktualności

Tesla właśnie to zrobiła. Superchargery w polsce już nie tylko dla Tesli. Znamy ceny na pierwszej stacji

2025-11-12
denza z9 gt
Aktualności

Niemcy mają problem. Denza wjeżdża do europy z marką premium. 965 koni i ładowanie 1000 kw to dopiero początek

2025-11-12
tesla fsd
Aktualności

Desperacka walka Tesli o Chiny. Musk ogłasza FSD na marzec, bo sprzedaż nurkuje, a Xpeng daje to za darmo

2025-11-09
stelato s9
Aktualności

Tego nie da się zatrzymać. Huawei i BAIC ładują w Stelato S9 cztery lidary i cenę, która zawstydzi Europę

2025-11-09
REKLAMA
  • Polityka prywatności
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Stacje ładowania
  • Baterie
  • Rowery, motocykle i UTO
  • OZE
  • Poradniki
  • Testy
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Katalog samochodów elektrycznych
  • Mapa stacji ładowania
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.