• Kontakt
  • Forum dyskusyjne
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

Volvo XC70 wraca w nowej odsłonie – ogromna bateria, hybryda plug-in i ambitne plany

28.05.2025
w Aktualności, Hybrydy
Czas czytania: 8 min
0
Udostępnij

Spis treści

  • SUV większy niż XC60, mniejszy niż XC90 – nowa nisza Volvo
  • Dwie wersje – dwa rozmiary baterii, nowy standard w segmencie
  • Imponująca moc i osiągi – technika z Lynk & Co 08
  • Platforma przyszłości – szybkie ładowanie i nowoczesna architektura
  • Czy XC70 trafi do Europy? Sytuacja jest dynamiczna
  • Hybryda plug-in w nowym wydaniu – przyszłość czy ślepa uliczka?
  • Zachęcamy do dyskusji!

Volvo właśnie zaskoczyło rynek motoryzacyjny, prezentując zupełnie nowe wcielenie modelu Volvo XC70. Marka, znana z bezpieczeństwa i skandynawskiego stylu, wykorzystuje dobrze znaną nazwę, ale zrywa z tradycyjną linią kombi. Tym razem Volvo XC70 to duży SUV dostępny wyłącznie jako hybryda plug-in z niespotykanie dużym zasięgiem na jednym ładowaniu. To ruch, który idealnie wpisuje się w obecne trendy na rynku chińskim, ale ma też szansę namieszać w Europie.

SUV większy niż XC60, mniejszy niż XC90 – nowa nisza Volvo

Nowy Volvo XC70 plasuje się pomiędzy XC60 a flagowym XC90. To przestronny SUV o charakterystycznej, wysokiej sylwetce, który ma przyciągnąć rodziny i kierowców ceniących komfort oraz nowoczesną technologię. Wnętrze, choć jeszcze nieoficjalnie pokazane, możemy się spodziewać na najwyższym poziomie, bo Szwedzi nie lubią kompromisów w tej kwestii.

Model zaprojektowano głównie z myślą o chińskim rynku, gdzie rośnie popularność hybryd plug-in z dużymi bateriami. To właśnie w Chinach pojazdy tego typu zyskują coraz większy udział w rynku, a konsumenci oczekują coraz większych zasięgów w trybie elektrycznym. Volvo zamierza odpowiedzieć na te potrzeby, ale nie wyklucza się, że nowy XC70 pojawi się także w Europie.

Dołącz do forum dyskusyjnego, by tworzyć z nami społeczność posiadaczy i sympatyków samochodów elektrycznych!
Wejdź na forum

volvo xc70
volvo xc70

Dwie wersje – dwa rozmiary baterii, nowy standard w segmencie

Chińskie Ministerstwo Przemysłu i Technologii Informacyjnych ujawniło pierwsze szczegóły dotyczące modelu. Volvo XC70 będzie dostępny wyłącznie jako hybryda plug-in z dwoma wersjami baterii. Największe emocje budzi wariant z akumulatorem o pojemności aż 39,63 kWh (NMC), który na chińskim cyklu testowym CLTC pozwala przejechać nawet 180 km na prądzie.

To rekordowy wynik – w tej klasie samochodów nie ma drugiego takiego PHEV-a. Dla porównania, najnowsze hybrydy plug-in od konkurencji osiągają w warunkach rzeczywistych 60–80 km na baterii. Volvo idzie krok dalej, odpowiadając na oczekiwania użytkowników, którzy chcą naprawdę rzadko odwiedzać stacje paliw.

REKLAMA

Dla mniej wymagających przewidziano tańszą wersję z baterią LFP o pojemności 21,22 kWh, która umożliwia przejechanie 100 km na samym prądzie. To nadal wynik, o którym wiele europejskich modeli może tylko pomarzyć.

Imponująca moc i osiągi – technika z Lynk & Co 08

Chociaż oficjalne dane techniczne Volvo XC70 nie zostały jeszcze ujawnione, wszystko wskazuje na to, że auto korzysta z rozwiązań znanych z Lynk & Co 08 – innej marki koncernu Geely. Tam hybrydowy układ napędowy występuje w dwóch wersjach:

  • Napęd na przód: silnik benzynowy 1.5 turbo i jeden silnik elektryczny – łączna moc 381 KM, moment obrotowy 615 Nm
  • Napęd na cztery koła (wersja z większą baterią): dwa silniki elektryczne, łączna moc aż 593 KM, aż 905 Nm momentu

Przyspieszenie do 100 km/h w 4,6 sekundy w hybrydzie plug-in? To wyniki zarezerwowane dotąd dla sportowych aut na benzynę. Ogranicznik prędkości w Volvo tradycyjnie zatrzyma się na 180 km/h, choć „brat” z Lynk & Co osiąga nawet 200 km/h.

REKLAMA
volvo xc70
volvo xc70

Platforma przyszłości – szybkie ładowanie i nowoczesna architektura

Volvo XC70 ma korzystać z platformy CMA 2.0, wspierającej szybkie ładowanie prądem stałym (DC). Nie znamy jeszcze oficjalnych parametrów ładowania dla Volvo, ale Lynk & Co 08 potrafi uzupełnić baterię z 10 do 80% w zaledwie 33 minuty. To świetny wynik, biorąc pod uwagę wielkość akumulatora.

W codziennym użytkowaniu oznacza to, że XC70 będzie mógł pełnić rolę auta elektrycznego na krótkich i średnich trasach, a silnik spalinowy uruchomi się dopiero wtedy, gdy faktycznie zabraknie prądu lub w trasie poza miastem.

Czy XC70 trafi do Europy? Sytuacja jest dynamiczna

Choć na razie nowe Volvo XC70 pokazano w Chinach, nie jest wykluczone, że auto trafi także na europejskie drogi. Lynk & Co oficjalnie zapowiada wprowadzenie modelu 08 na Stary Kontynent, więc analogiczny krok ze strony Volvo wydaje się bardzo prawdopodobny.

Jeśli tak się stanie, Volvo XC70 będzie hybrydą plug-in z największą baterią dostępną w Europie. Dla osób, które chcą korzystać z auta głównie w trybie elektrycznym, to przełomowa propozycja – szczególnie że większość codziennych dojazdów zamyka się właśnie w 100–150 km.

Na ten moment praktycznie nie ma szans, by Volvo XC70 pojawiło się w Stanach Zjednoczonych. Produkcja w Chinach oraz lokalne regulacje sprawiają, że Volvo koncentruje się na rynkach azjatyckich i europejskich.

Hybryda plug-in w nowym wydaniu – przyszłość czy ślepa uliczka?

Pojawienie się tak dużego SUV-a plug-in z ogromną baterią to ważny sygnał dla rynku. Widzimy, jak bardzo zmienia się podejście do hybryd. To już nie są auta z symbolicznie małym akumulatorem, ale pojazdy, które mogą pełnić rolę prawdziwych elektryków na co dzień. Spalinowy silnik staje się rozwiązaniem awaryjnym, a nie głównym źródłem napędu.

Pytanie, które nasuwa się samo: czy to przyszłość elektromobilności, czy tylko przejściowy trend? Duża bateria to większa masa i cena, ale daje użytkownikowi swobodę podróżowania. Z drugiej strony – coraz szybszy rozwój infrastruktury ładowania może sprawić, że „czyste” elektryki o dużym zasięgu szybko wyprą nawet tak zaawansowane hybrydy.

volvo xc70
volvo xc70
volvo xc70
volvo xc70

Zachęcamy do dyskusji!

Co sądzicie o takim podejściu do hybryd plug-in? Czy duże baterie i realne zasięgi na prądzie przekonują Was do tego rozwiązania? A może uważacie, że przyszłość należy już tylko do aut w pełni elektrycznych? Podzielcie się opinią w komentarzach – chcemy poznać Wasze zdanie!

Obserwuj LovEV.pl w Google News
Obserwuj
Tagi: chinyhybrydy plug-inphevsuvvolvovolvo xc70volvo xc70 bateriavolvo xc70 cenavolvo xc70 mocvolvo xc70 specyfikacjavolvo xc70 wnętrzevolvo xc70 wyglądvolvo xc70 zasięg
UdostępnijTweetUdostępnijWyślij
REKLAMA

Zobacz też

nio power zeekr power
Aktualności

NIO i ZEEKR łączą siły. Co ta współpraca zmieni na rynku ładowania aut elektrycznych w Chinach?

2025-05-30
byd yangwang u7 fabryka
Aktualności

Chiński BYD wjeżdża na rynek z nowym ultra-luksusowym sedanem elektrycznym. Oto Yangwang U7 opuszczający linie produkcyjne

2025-05-30
xiaomi su7 weselnie
Aktualności

Xiaomi SU7 i ślubny karambol. Cztery identyczne elektryki zderzyły się na oczach całych Chin

2025-05-29

Dołącz do dyskusji

RSS Nowe tematy na forum

  • Folia na ekranie - ktoś ma?
  • Jaki mały samochód elektryczny?
  • Xiaomi YU7 zaprezentowane. Co o nim myślicie?
  • Czym śmigacie, jeśli macie?
  • TeslaFI czy Tessie czy Tesla Mate?
REKLAMA

Popularne wpisy

denza n9
Aktualności

Denza N9 oficjalnie debiutuje – BYD atakuje segment luksusowych SUVów

2025-03-21
byd denza n9
Aktualności

Denza N9: Nowy luksusowy SUV od BYD w przedsprzedaży od 247 000 zł

2025-02-23
aito m9
Aktualności

Odświeżony Aito M9 2025 – luksusowy SUV Huawei z czterema LiDARami podbija chiński rynek

2025-03-21
forum .lovev.pl grafika ai
Aktualności

Forum.LovEV.pl – tworzymy nową jakość dla miłośników elektromobilności w Polsce

2025-04-12
  • Polityka prywatności
  • Redakcja
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.