• Kontakt
  • Forum dyskusyjne
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

Volvo XC70 wraca w nowej odsłonie – ogromna bateria, hybryda plug-in i ambitne plany

28.05.2025
w Aktualności, Hybrydy
Czas czytania: 8 min
0
Udostępnij

Spis treści

  • SUV większy niż XC60, mniejszy niż XC90 – nowa nisza Volvo
  • Dwie wersje – dwa rozmiary baterii, nowy standard w segmencie
  • Imponująca moc i osiągi – technika z Lynk & Co 08
  • Platforma przyszłości – szybkie ładowanie i nowoczesna architektura
  • Czy XC70 trafi do Europy? Sytuacja jest dynamiczna
  • Hybryda plug-in w nowym wydaniu – przyszłość czy ślepa uliczka?
  • Zachęcamy do dyskusji!

Volvo właśnie zaskoczyło rynek motoryzacyjny, prezentując zupełnie nowe wcielenie modelu Volvo XC70. Marka, znana z bezpieczeństwa i skandynawskiego stylu, wykorzystuje dobrze znaną nazwę, ale zrywa z tradycyjną linią kombi. Tym razem Volvo XC70 to duży SUV dostępny wyłącznie jako hybryda plug-in z niespotykanie dużym zasięgiem na jednym ładowaniu. To ruch, który idealnie wpisuje się w obecne trendy na rynku chińskim, ale ma też szansę namieszać w Europie.

SUV większy niż XC60, mniejszy niż XC90 – nowa nisza Volvo

Nowy Volvo XC70 plasuje się pomiędzy XC60 a flagowym XC90. To przestronny SUV o charakterystycznej, wysokiej sylwetce, który ma przyciągnąć rodziny i kierowców ceniących komfort oraz nowoczesną technologię. Wnętrze, choć jeszcze nieoficjalnie pokazane, możemy się spodziewać na najwyższym poziomie, bo Szwedzi nie lubią kompromisów w tej kwestii.

Model zaprojektowano głównie z myślą o chińskim rynku, gdzie rośnie popularność hybryd plug-in z dużymi bateriami. To właśnie w Chinach pojazdy tego typu zyskują coraz większy udział w rynku, a konsumenci oczekują coraz większych zasięgów w trybie elektrycznym. Volvo zamierza odpowiedzieć na te potrzeby, ale nie wyklucza się, że nowy XC70 pojawi się także w Europie.

Dołącz do forum dyskusyjnego, by tworzyć z nami społeczność posiadaczy i sympatyków samochodów elektrycznych!
Wejdź na forum

volvo xc70
volvo xc70

Dwie wersje – dwa rozmiary baterii, nowy standard w segmencie

Chińskie Ministerstwo Przemysłu i Technologii Informacyjnych ujawniło pierwsze szczegóły dotyczące modelu. Volvo XC70 będzie dostępny wyłącznie jako hybryda plug-in z dwoma wersjami baterii. Największe emocje budzi wariant z akumulatorem o pojemności aż 39,63 kWh (NMC), który na chińskim cyklu testowym CLTC pozwala przejechać nawet 180 km na prądzie.

REKLAMA

To rekordowy wynik – w tej klasie samochodów nie ma drugiego takiego PHEV-a. Dla porównania, najnowsze hybrydy plug-in od konkurencji osiągają w warunkach rzeczywistych 60–80 km na baterii. Volvo idzie krok dalej, odpowiadając na oczekiwania użytkowników, którzy chcą naprawdę rzadko odwiedzać stacje paliw.

Dla mniej wymagających przewidziano tańszą wersję z baterią LFP o pojemności 21,22 kWh, która umożliwia przejechanie 100 km na samym prądzie. To nadal wynik, o którym wiele europejskich modeli może tylko pomarzyć.

Imponująca moc i osiągi – technika z Lynk & Co 08

Chociaż oficjalne dane techniczne Volvo XC70 nie zostały jeszcze ujawnione, wszystko wskazuje na to, że auto korzysta z rozwiązań znanych z Lynk & Co 08 – innej marki koncernu Geely. Tam hybrydowy układ napędowy występuje w dwóch wersjach:

  • Napęd na przód: silnik benzynowy 1.5 turbo i jeden silnik elektryczny – łączna moc 381 KM, moment obrotowy 615 Nm
  • Napęd na cztery koła (wersja z większą baterią): dwa silniki elektryczne, łączna moc aż 593 KM, aż 905 Nm momentu

Przyspieszenie do 100 km/h w 4,6 sekundy w hybrydzie plug-in? To wyniki zarezerwowane dotąd dla sportowych aut na benzynę. Ogranicznik prędkości w Volvo tradycyjnie zatrzyma się na 180 km/h, choć „brat” z Lynk & Co osiąga nawet 200 km/h.

volvo xc70
volvo xc70

Platforma przyszłości – szybkie ładowanie i nowoczesna architektura

Volvo XC70 ma korzystać z platformy CMA 2.0, wspierającej szybkie ładowanie prądem stałym (DC). Nie znamy jeszcze oficjalnych parametrów ładowania dla Volvo, ale Lynk & Co 08 potrafi uzupełnić baterię z 10 do 80% w zaledwie 33 minuty. To świetny wynik, biorąc pod uwagę wielkość akumulatora.

REKLAMA

W codziennym użytkowaniu oznacza to, że XC70 będzie mógł pełnić rolę auta elektrycznego na krótkich i średnich trasach, a silnik spalinowy uruchomi się dopiero wtedy, gdy faktycznie zabraknie prądu lub w trasie poza miastem.

Czy XC70 trafi do Europy? Sytuacja jest dynamiczna

Choć na razie nowe Volvo XC70 pokazano w Chinach, nie jest wykluczone, że auto trafi także na europejskie drogi. Lynk & Co oficjalnie zapowiada wprowadzenie modelu 08 na Stary Kontynent, więc analogiczny krok ze strony Volvo wydaje się bardzo prawdopodobny.

Jeśli tak się stanie, Volvo XC70 będzie hybrydą plug-in z największą baterią dostępną w Europie. Dla osób, które chcą korzystać z auta głównie w trybie elektrycznym, to przełomowa propozycja – szczególnie że większość codziennych dojazdów zamyka się właśnie w 100–150 km.

Na ten moment praktycznie nie ma szans, by Volvo XC70 pojawiło się w Stanach Zjednoczonych. Produkcja w Chinach oraz lokalne regulacje sprawiają, że Volvo koncentruje się na rynkach azjatyckich i europejskich.

Hybryda plug-in w nowym wydaniu – przyszłość czy ślepa uliczka?

Pojawienie się tak dużego SUV-a plug-in z ogromną baterią to ważny sygnał dla rynku. Widzimy, jak bardzo zmienia się podejście do hybryd. To już nie są auta z symbolicznie małym akumulatorem, ale pojazdy, które mogą pełnić rolę prawdziwych elektryków na co dzień. Spalinowy silnik staje się rozwiązaniem awaryjnym, a nie głównym źródłem napędu.

Pytanie, które nasuwa się samo: czy to przyszłość elektromobilności, czy tylko przejściowy trend? Duża bateria to większa masa i cena, ale daje użytkownikowi swobodę podróżowania. Z drugiej strony – coraz szybszy rozwój infrastruktury ładowania może sprawić, że „czyste” elektryki o dużym zasięgu szybko wyprą nawet tak zaawansowane hybrydy.

volvo xc70
volvo xc70
volvo xc70
volvo xc70

Zachęcamy do dyskusji!

Co sądzicie o takim podejściu do hybryd plug-in? Czy duże baterie i realne zasięgi na prądzie przekonują Was do tego rozwiązania? A może uważacie, że przyszłość należy już tylko do aut w pełni elektrycznych? Podzielcie się opinią w komentarzach – chcemy poznać Wasze zdanie!

Tagi: Chinyhybrydy plug-inPHEVSUVVolvovolvo xc70volvo xc70 bateriavolvo xc70 cenavolvo xc70 mocvolvo xc70 specyfikacjavolvo xc70 wnętrzevolvo xc70 wyglądvolvo xc70 zasięg
UdostępnijTweetUdostępnijWyślij

Zobacz też

elantix ex erev
Aktualności

Rewolucja na cztery koła? EREVy szturmem zdobywają rynek, a to dopiero początek

2025-06-20
leapmotor c16
Aktualności

Chińskie SUV-y coraz bliżej Europy? Leapmotor C16 kusi ceną i zasięgiem

2025-06-20
huawei logo
Aktualności

Huawei chce przeskoczyć konkurencję. Nowa bateria na 3000 km i ładowanie w 5 minut?

2025-06-20

Dołącz do dyskusji

REKLAMA

Popularne wpisy

gac hyptec hl
Aktualności

GAC Hyptec HL z baterią CATL Freevoy i zasięgiem 1200 km zaprezentowany. Chiński SUV premium wchodzi do gry

2025-04-13
polestar 4
Aktualności

Polestar wycofuje się z Chin. Gigant elektromobilności przegrywa na własnym podwórku

2025-04-12
byd denza n9
Aktualności

Denza N9: Nowy luksusowy SUV od BYD w przedsprzedaży od 247 000 zł

2025-02-23
forum .lovev.pl grafika ai
Aktualności

Forum.LovEV.pl – tworzymy nową jakość dla miłośników elektromobilności w Polsce

2025-04-12
REKLAMA
  • Polityka prywatności
  • Redakcja
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.