• Kontakt
  • Forum dyskusyjne
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

Tesla znów rozczarowuje Wall Street – zyski spadły, ale firma obiecuje tańsze modele już w tym roku

24.07.2025
w Aktualności, Samochody elektryczne
Czas czytania: 9 min
0
Udostępnij

Spis treści

  • Cyfry mówią same za siebie
  • Produkcja i dostawy w liczbach
  • Robotaxi w Austin – pierwszy krok ku autonomii
  • Plany produktowe – tańsze Tesle na horyzoncie
  • Cybercab i proces Unboxed
  • Kondycja finansowa wciąż solidna
  • Konkurencja nie śpi
  • Autonomiczna jazda – obietnica czy mrzonka?
  • Wpływ na akcjonariuszy
  • Sektor energetyczny jako alternatywa
  • Wyzwania na europejskim rynku
  • Przyszłość w niepewności

Kalifornijski gigant elektromobilności Tesla opublikował wczoraj wieczorem wyniki finansowe za drugi kwartał 2025 roku. Dokument pojawił się na stronie relacji inwestorskich firmy po zamknięciu sesji na amerykańskich giełdach. Liczby pokazują wyraźne spowolnienie wzrostu, ale jednocześnie odsłaniają ambitne plany producenta na najbliższe miesiące.

Cyfry mówią same za siebie

Tesla wypracowała w drugim kwartale przychody na poziomie 22,496 miliarda dolarów (około 81,4 miliarda złotych), co oznacza spadek o 12 procent w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej. To wynik nieznacznie lepszy od prognoz analityków, którzy spodziewali się 22,19 miliarda dolarów.

Zysk na akcję według standardów GAAP wyniósł 0,33 dolara, podczas gdy skorygowany zysk na akcję osiągnął 0,40 dolara. Wall Street przewidywało 0,39 dolara na akcję przy spadku o 25 procent rok do roku. Tesla nieznacznie przebił oczekiwania, ale wciąż jest daleko od rekordowych wyników z przeszłości.

Dołącz do forum dyskusyjnego, by tworzyć z nami społeczność posiadaczy i sympatyków samochodów elektrycznych!
Wejdź na forum

Zysk operacyjny firmy skurczył się dramatycznie o 42 procent, osiągając zaledwie 0,9 miliarda dolarów. Marża operacyjna wyniosła 4,1 procent, co jest wyraźnie poniżej poziomów, do których Tesla przyzwyczaiła inwestorów w poprzednich latach.

REKLAMA

Produkcja i dostawy w liczbach

Drugi kwartał przyniósł wyprodukowanie ponad 410 tysięcy pojazdów oraz dostarczenie ponad 384 tysięcy aut do klientów na całym świecie. To solidne liczby, choć tempo wzrostu wyraźnie zwolniło w porównaniu do ekspansywnych lat 2021-2023.

Firma wdrożyła również 9,6 GWh produktów magazynowania energii, co pokazuje, że Tesla konsekwentnie rozwija swój biznes poza samymi samochodami. Segment energetyczny może w przyszłości stać się ważnym filarem wzrostu.

REKLAMA

Q2 2025 was a seminal point in Tesla’s history: the beginning of our transition from leading the electric vehicle and renewable energy industries to also becoming a leader in AI, robotics & related services (hi @robotaxi)

We officially launched our Robotaxi service in Austin in… pic.twitter.com/QkGO6ojybf

— Tesla (@Tesla) July 23, 2025

Robotaxi w Austin – pierwszy krok ku autonomii

Kluczowym wydarzeniem drugiego kwartału było uruchomienie pilotażowego programu usługi Robotaxi w Austin. To znaczący postęp w programie autonomicznej jazdy Tesli, nad którym firma pracuje od lat.

Program testowy w Teksasie może być preludium do szerszego wdrożenia technologii w kolejnych miastach. Elon Musk wielokrotnie obiecywał, że autonomiczne taksówki staną się głównym źródłem przychodów firmy, choć dotychczas te zapowiedzi nie przekładały się na komercyjne sukcesy.

Plany produktowe – tańsze Tesle na horyzoncie

Tesla potwierdza, że plany dotyczące nowych pojazdów na 2025 rok pozostają bez zmian. Firma zapowiada produkcję bardziej przystępnego cenowo modelu już w pierwszej połowie tego roku. To może być kluczowa informacja dla europejskich klientów, którzy długo czekają na tańszą Teslę.

Amerykański producent podkreśla, że skupia się na „roztropnym zwiększaniu wolumenów sprzedaży w sposób efektywny kapitałowo”. Oznacza to wykorzystanie istniejących linii produkcyjnych przed budową nowych fabryk. Taka strategia może pomóc w poprawie marż, które w ostatnich kwartałach uległy pogorszeniu.

Cybercab i proces Unboxed

Tesla ponownie potwierdza, że Cybercab będzie produkowany z wykorzystaniem nowego procesu produkcyjnego nazwanego „Unboxed”. Ten rewolucyjny sposób montażu ma znacznie obniżyć koszty produkcji i przyspieszyć procesy.

Masowa produkcja Cybercab ma rozpocząć się w 2026 roku. To ambitny termin, biorąc pod uwagę, że Tesla często opóźnia wprowadzenie nowych produktów. Cybertruck, który miał być dostępny już w 2019 roku, trafił do klientów dopiero w 2023.

Kondycja finansowa wciąż solidna

Mimo spadających przychodów i marż, Tesla ma na koniec kwartału 36,8 miliarda dolarów gotówki, ekwiwalentów gotówki i inwestycji. To ogromny zapas finansowy, który daje firmie elastyczność w trudnych czasach.

Ta poduszka bezpieczeństwa pozwala Tesli na dalsze inwestycje w badania i rozwój oraz na przetrwanie potencjalnych problemów na rynku samochodów elektrycznych. W erze rosnącej konkurencji to może okazać się kluczowe.

TSLA-Q2-2025-UpdatePobierz

Konkurencja nie śpi

Tesla przez lata dominowała na rynku samochodów elektrycznych, ale sytuacja się zmienia. Chińscy producenci jak BYD czy Xiaomi oferują coraz lepsze pojazdy w atrakcyjnych cenach (choć może się to zmienić). Europejscy giganci jak Volkswagen czy BMW także intensyfikują swoje programy elektryczne.

W Polsce Tesla wciąż jest postrzegana jako marka premium, ale rosnąca liczba alternatyw może wpłynąć na jej pozycję rynkową. Zapowiadane tańsze modele mogą być odpowiedzią na te wyzwania.

Autonomiczna jazda – obietnica czy mrzonka?

Program Robotaxi w Austin to kolejna próba skomercjalizowania technologii autonomicznej jazdy. Tesla przez lata obiecywała pełną autonomię, ale dotychczas nie dostarczyła działającego rozwiązania na masową skalę.

Krytycy argumentują, że technologia Tesli oparta głównie na kamerach jest niewystarczająca w porównaniu do konkurentów używających lidarów i innych zaawansowanych czujników. Testy w Austin pokażą, czy Tesla rzeczywiście ma przewagę technologiczną.

Wpływ na akcjonariuszy

Akcje Tesli są jednymi z najbardziej zmiennych papierów na amerykańskim rynku. Wyniki za drugi kwartał prawdopodobnie nie zadowolą wszystkich inwestorów, szczególnie tych liczących na szybki powrót do wysokich marż.

Kluczowe będzie to, czy firma zdoła dotrzymać obietnic dotyczących nowych, tańszych modeli. Jeśli tak się stanie, może to odbić się pozytywnie na notowaniach akcji i sentymencie inwestorów.

tesla cybercab robotaxi

Sektor energetyczny jako alternatywa

9,6 GWh wdrożonych produktów magazynowania energii to imponująca liczba, która pokazuje potencjał Tesli poza motoryzacją. W dobie transformacji energetycznej i rosnącego zapotrzebowania na OZE, ten segment może przynosić stabilne przychody.

Tesla produkuje baterie domowe Powerwall oraz przemysłowe systemy Megapack. Rosnący popyt na magazynowanie energii w Europie może być szansą dla firmy na zdywersyfikowanie źródeł przychodów, jednak wprowadzanie tych produktów do europejskich krajów trwa.

Wyzwania na europejskim rynku

Europa wprowadza coraz bardziej restrykcyjne przepisy dotyczące pochodzenia baterii i łańcuchów dostaw. Tesla, która korzysta z chińskich dostawców, może napotkać problemy regulacyjne w przyszłości.

Firma buduje fabrykę w Brandenburgii, ale jej wydajność wciąż jest ograniczona w porównaniu do zakładów w Chinach czy USA. Europejscy klienci mogą doświadczać dłuższych czasów oczekiwania na nowe pojazdy.

tesla megapack
Megapack
Tesla Powerwall 3
Powerwall

Przyszłość w niepewności

Tesla stoi przed kluczowymi decyzjami dotyczącymi swojej strategii. Czy skupić się na masowej produkcji tańszych aut, czy dalej rozwijać technologie autonomiczne? Czy inwestować w nowe fabryki, czy optymalizować istniejące?

Konkurencja będzie się tylko nasilać, szczególnie ze strony chińskich producentów, którzy coraz śmielej wchodzą na europejskie rynki. Tesla musi udowodnić, że wciąż jest innowacyjnym liderem, a nie tylko pierwszym graczem na rynku EV.

Czy Tesla zdoła wrócić na ścieżkę dynamicznego wzrostu? Jakie są wasze przewidywania co do przyszłości firmy Elona Muska? Czy autonomiczne taksówki rzeczywiście staną się przełomem, czy to kolejna niezrealizowana obietnica? Podzielcie się swoimi opiniami w komentarzach.

Zamów swoją Teslę i zaoszczędź 2000 zł!
Zamów swoją Teslę!
Tagi: ChinyEuropatania teslaTeslatesla cybercabUSAWyniki sprzedaży
UdostępnijTweetUdostępnijWyślij

Zobacz też

toyota bz4x 2025
Aktualności

Toyota rusza z produkcją aut elektrycznych w Europie. Fabryka w Czechach ma produkować 100 tysięcy egzemplarzy rocznie

2025-07-30
nowy xpeng g6
Aktualności

Xpeng w tarapatach cenowych – Xpeng G6 musi potanieć po premierze G7

2025-07-27
stacja ladowania enbw
Aktualności

Niemcy biją rekordy, Tesla traci popularność. Elektryki w Europie rosną, ale nie wszędzie jednakowo [RAPORT H1 2025]

2025-07-27

Dołącz do dyskusji

REKLAMA

Popularne wpisy

gac hyptec hl
Aktualności

GAC Hyptec HL z baterią CATL Freevoy i zasięgiem 1200 km zaprezentowany. Chiński SUV premium wchodzi do gry

2025-04-13
byd sealion 06
Aktualności

BYD wypuszcza nowego SUV-a z zasięgiem do 1670 km – poznajcie Sealion 06

2025-07-24
nowy xpeng g6
Aktualności

Xpeng w tarapatach cenowych – Xpeng G6 musi potanieć po premierze G7

2025-07-27
byd denza n9
Aktualności

Denza N9: Nowy luksusowy SUV od BYD w przedsprzedaży od 247 000 zł

2025-02-23
REKLAMA
  • Polityka prywatności
  • Redakcja
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.