• 1000 km CHALLENGE
  • Katalog EV
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Słownik
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

Xiaomi zmusza klientów do płacenia za auta miesiące przed odbiorem. Firma łamie własne obietnice?

05.08.2025
w Aktualności, Samochody elektryczne
Czas czytania: 5 min
0
UdostępnijPodsumujPodsumuj

Spis treści

  • Groźby anulowania zamówień
  • Kontrowersyjne zapisy umowne
  • Sprzeczność z własnymi obietnicami
  • Jak postępuje reszta branży
  • Strategia czy desperacja?
  • Przyszłość relacji z klientami

Chińska firma Xiaomi znalazła się w centrum kontrowersji po tym, jak jej klienci zaczęli masowo skarżyć się w mediach społecznościowych na wymuszanie przedwczesnych płatności za zamówione pojazdy elektryczne. Sytuacja jest tym bardziej bulwersująca, że sprzeczna z wcześniejszymi deklaracjami koncernu.

Groźby anulowania zamówień

Przedstawiciele handlowi Xiaomi kontaktują się z klientami, którzy już wpłacili zaliczki, informując ich o konieczności uregulowania pełnej kwoty w ciągu 30 dni. W przeciwnym razie zamówienia zostaną „wstrzymane w produkcji”, a pierwotne harmonogramy dostaw stracą ważność.

Szczególnie absurdalna wydaje się sytuacja klientów, którym pozostało jeszcze 22-25 tygodni oczekiwania na dostawę, a mimo to otrzymują wezwania do płatności z groźbą anulowania zamówienia. Ci, którzy nie zastosują się do żądań, stracą wpłacone już depozyty w wysokości 5000 juanów (około 2600 zł).

Dołącz do forum dyskusyjnego, by tworzyć z nami społeczność posiadaczy i sympatyków samochodów elektrycznych!
Wejdź na forum

Chińskie media technologiczne Sina Tech i Auto Sohu pisały o tym problemie, jednak gdy próbowały uzyskać komentarz od przedstawicieli Xiaomi, firma odmówiła jakichkolwiek wyjaśnień w tej sprawie.

Inne w podobnym temacie

saic solid-state battery

SAIC odpala linię produkcyjną baterii ze stałym elektrolitem. Czy rok 2027 to realny początek nowej ery?

23/11/2025
miasto nocą

Zapomnij o złocie i kryptowalutach. Nową walutą światową staje się kilowatogodzina, a Chiny właśnie przejęły mennicę

22/11/2025
xiaomi auto

Sztuczna inteligencja Xiaomi zaczyna „rozumieć” świat. Nowy system HAD to pokaz siły w Kantonie

22/11/2025
xiaomi ev 500 000 samochodow

Pół miliona elektryków w niespełna dwa lata. Xiaomi Auto zawstydza konkurencję tempem produkcji

20/11/2025
REKLAMA

Kontrowersyjne zapisy umowne

Źródło problemu tkwi w zapisach umowy kupna-sprzedaży Xiaomi, które dają firmie prawo do żądania pełnej płatności w dowolnym momencie, powołując się na „harmonogram produkcji pojazdów lub sytuację sprzedażową”. Niepłacenie traktowane jest jako „fundamentalne naruszenie umowy”, co pozwala koncernowi anulować zamówienie i zatrzymać depozyt.

Klienci zwracają uwagę, że akceptacja tych warunków jest obowiązkowa do sfinalizowania zakupu, co rodzi pytania o zgodność z prawem ochrony konsumentów. Wielu nabywców kwestionuje, czy takie zapisy nie stanowią nieuczciwych praktyk handlowych.

xiaomi su7
Xiaomi YU7

Sprzeczność z własnymi obietnicami

Najbardziej kontrowersyjny aspekt całej sytuacji to jawna sprzeczność z wcześniejszymi deklaracjami Xiaomi. Na oficjalnym koncie WeChat firma jednoznacznie stwierdzała, że wspiera model płatności po oględzinach pojazdu. Teraz jednak zmusza klientów do wpłat na miesiące przed faktyczną dostawą.

REKLAMA

Ta niespójność budzi poważne wątpliwości co do wiarygodności komunikacji marketingowej chińskiego giganta technologicznego. Klienci czują się oszukani, szczególnie że podobne praktyki nie są stosowane przez konkurencję.

Jak postępuje reszta branży

Analiza rynku pokazuje, że Xiaomi wyróżnia się negatywnie na tle konkurentów. Tesla i Nio, dwaj najwięksi gracze na rynku chińskich aut elektrycznych, standardowo pozwalają klientom na oględziny pojazdu przed finalizacją płatności. Podobnie postępują tradycyjni producenci jak BYD czy Geely, którzy stosują model zaliczki z dopłatą przy odbiorze.

Xiaomi wydaje się więc iść pod prąd ustalonej praktyki rynkowej, co może negatywnie wpłynąć na jej pozycję konkurencyjną w długoterminowej perspektywie.

Strategia czy desperacja?

Eksperci branżowi spekulują, że długie cykle dostaw modeli SU7 i YU7 mogą być główną przyczyną kontrowersyjnych decyzji Xiaomi. Firma prawdopodobnie próbuje zmusić część klientów do rezygnacji z zamówień, co przyspieszyłoby dostawy dla bardziej zdeterminowanych nabywców.

Taka strategia może jednak okazać się obosieczna. Z jednej strony może rzeczywiście skrócić kolejki oczekujących, z drugiej jednak grozi poważnym uszczerbkiem na reputacji marki. W branży automotive, gdzie zaufanie klientów jest kluczowe, takie praktyki mogą mieć długotrwałe negatywne skutki.

Przyszłość relacji z klientami

Obecna sytuacja stawia pod znakiem zapytania długoterminową strategię Xiaomi w segmencie automotive. Firma, która zdobyła pozycję lidera w branży smartfonów dzięki agresywnej polityce cenowej i przyjaznej klientom komunikacji, teraz ryzykuje utratę zaufania w nowym dla siebie sektorze.

Brak jasnej komunikacji ze strony koncernu tylko pogarsza sytuację. Milczenie w obliczu narastających kontrowersji może zostać odebrane jako przyznanie się do winy lub brak szacunku dla klientów.

Czy Xiaomi zdoła naprawić relacje z konsumentami, czy też kontrowersje wokół płatności staną się pierwszym poważnym kryzysem wizerunkowym firmy w branży motoryzacyjnej? Jedyne co pewne, to fakt, że klienci będą bacznie obserwować kolejne kroki chińskiego giganta.

Tagi: ChinyXiaomiXiaomi SU7xiaomi su7 bateriaXiaomi SU7 cenaxiaomi su7 czas oczekiwaniaxiaomi su7 maxxiaomi su7 mocxiaomi su7 polskaxiaomi su7 proXiaomi SU7 specyfikacjaxiaomi su7 wnętrzexiaomi su7 wyglądxiaomi su7 zasięgXiaomi YU7xiaomi yu7 bateriaxiaomi yu7 cenaxiaomi yu7 czas oczekiwaniaxiaomi yu7 kiedy w polscexiaomi yu7 mocxiaomi yu7 specyfikacjaxiaomi yu7 wnętrzexiaomi yu7 wyglądxiaomi yu7 zasięg
UdostępnijTweetUdostępnijSummarizeSummarizeWyślij

Zobacz też

saic solid-state battery
Aktualności

SAIC odpala linię produkcyjną baterii ze stałym elektrolitem. Czy rok 2027 to realny początek nowej ery?

2025-11-23
miasto nocą
Aktualności

Zapomnij o złocie i kryptowalutach. Nową walutą światową staje się kilowatogodzina, a Chiny właśnie przejęły mennicę

2025-11-22
xiaomi auto
Aktualności

Sztuczna inteligencja Xiaomi zaczyna „rozumieć” świat. Nowy system HAD to pokaz siły w Kantonie

2025-11-22

Dołącz do dyskusji

REKLAMA

Popularne wpisy

dongfeng bateria solid-state
Aktualności

450 km w 5 minut i 1000 km zasięgu. Chiński gigant odpala masową produkcję baterii solid-state

2025-11-15
xpeng x9 erev
Aktualności

Xpeng szykuje luksusowego vana z zasięgiem 1600 km i własnym „Mózgiem AI”

2025-11-18
byd fang cheng bao tai 3
Aktualności

BYD Fang Cheng Bao Tai 3 debiutuje w Chinach – przystępna elektromobilność z zaawansowanymi technologiami

2025-04-17
ładowarki electra
Aktualności

600 milionów euro na stole. Unia sypnęła groszem na ładowarki i wodór – co trafi do Polski?

2025-11-20
  • Polityka prywatności
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Stacje ładowania
  • Baterie
  • Rowery, motocykle i UTO
  • OZE
  • Poradniki
  • Testy
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Katalog samochodów elektrycznych
  • Mapa stacji ładowania
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.