• 1000 km CHALLENGE
  • Katalog EV
  • Katalog warsztatów EV
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Słownik
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

Xiaomi wjeżdża do Europy – centrum rozwojowe w Monachium i plany sprzedaży aut poza Chinami

24.04.2025
w Aktualności, Samochody elektryczne
Czas czytania: 6 min
0
UdostępnijPodsumujPodsumuj

Spis treści

  • Po Chinach czas na Europę
  • Niemiecka precyzja w chińskim wydaniu?
  • Ambicje globalne, ale z głową
  • Czy Europa jest gotowa na „chińskie BMW”?
  • Co to oznacza dla rynku EV?
  • Czy Xiaomi poradzi sobie na naszym rynku?

Chiński gigant technologiczny Xiaomi nie zamierza poprzestać na smartfonach w Europie. Po udanym wejściu na rynek pojazdów elektrycznych w Chinach, firma planuje zbudować centrum badawczo-rozwojowe w Monachium. Celem ma być rozwój kompetencji inżynieryjnych i projektowych, które posłużą do ekspansji na rynki zagraniczne.

To nie tylko kolejna zapowiedź – według wielu źródeł Xiaomi już działa w Niemczech. W Monachium pracuje zespół inżynierów, który skupia się m.in. na dopracowaniu osiągów modelu SU7 Ultra Nürburgring Edition.

Po Chinach czas na Europę

Xiaomi oficjalnie weszło na rynek pojazdów elektrycznych w 2024 roku, a ich debiutancki model SU7 spotkał się z ogromnym zainteresowaniem. W ciągu dwóch godzin sprzedano cały roczny nakład wersji Ultra. Do kwietnia 2025 roku firma zarejestrowała w Chinach już ponad 200 tysięcy samochodów.

Plan na 2025 rok? Podnieść cel sprzedażowy do 350 tysięcy egzemplarzy. To wyraźny sygnał, że Xiaomi celuje wysoko – i ma ku temu podstawy.

Inne w podobnym temacie

bmw recykling baterii

Oto nowy sposób BMW na odzysk surowców. W Bawarii ruszył zakład, który mieli baterie, zamiast je topić

16/12/2025
tesla model y performance

Europa przyspiesza, Ameryka zaciąga ręczny, a nowy król tanich elektryków rzuca wyzwanie Tesli [RAPORT]

14/12/2025
xiaomi su7 w rzece

Xiaomi SU7 próbuje pływać. Seria wpadek autonomicznego parkowania po aktualizacji

13/12/2025
nio firefly

Chiński smok w owczej skórze? Nio Firefly wjeżdża do Europy i ma chrapkę na Polskę

13/12/2025

Monachium nie zostało wybrane przypadkowo. To serce niemieckiego przemysłu motoryzacyjnego, siedziba takich marek jak BMW czy MAN. Xiaomi chce wykorzystać lokalny know-how, by tworzyć samochody, które będą w stanie konkurować z europejskimi liderami.

xiaomi su7 xiaomi yu7

Niemiecka precyzja w chińskim wydaniu?

Według doniesień serwisu 36Kr, centrum Xiaomi w Monachium kierowane jest przez byłego menedżera BMW, Rudolfa Dittricha. To ważna informacja, bo pokazuje, że Chińczycy nie tylko inwestują w technologie, ale także ściągają do siebie doświadczonych ludzi z branży.

Celem ma być stworzenie systemu R&D na wzór Porsche czy BMW – testowanie nowych rozwiązań w topowych wersjach, a potem ich „zejście” do masowej produkcji. To podejście znane z segmentu premium, ale coraz częściej kopiowane przez ambitne marki z Azji.

Ambicje globalne, ale z głową

Xiaomi nie ukrywa, że najpierw chce umocnić swoją pozycję w Chinach, a dopiero potem wejść na rynki zagraniczne. Prezes firmy, William Lu, podczas targów MWC 2025, powiedział wprost: „Jeśli nie wygramy na rynku lokalnym, nie uda się nam za granicą”.

To chłodne, ale realistyczne podejście. Firma dobrze wie, że ekspansja globalna bez silnej bazy w Chinach może się skończyć fiaskiem – a tego firma nie może sobie pozwolić. Inwestorzy już teraz martwią się, że biznes motoryzacyjny może obciążyć dochodowe działy smartfonów i elektroniki.

Z drugiej strony – skala sukcesu SU7 pokazuje, że popyt jest, a produkt trafia w gusta klientów. Pozostaje pytanie: czy Xiaomi uda się powtórzyć ten sukces w bardziej wymagającej Europie?

xiaomi su7 ultra
Xiaomi SU7 Ultra

Czy Europa jest gotowa na „chińskie BMW”?

Jeśli plany Xiaomi zostaną zrealizowane, pierwsze samochody marki poza Chinami zobaczymy w 2027 roku. Firma nie zdradziła jeszcze, na których rynkach wystartuje, ale Niemcy i Francja wydają się być naturalnym kierunkiem – choćby ze względu na skalę rynku i zainteresowanie elektromobilnością.

Pojawia się jednak kilka wyzwań:

  • Cena. Xiaomi słynie z konkurencyjnych cen w elektronice. Czy przełoży to na auta?
  • Zaufanie. Europejscy klienci wciąż ostrożnie podchodzą do chińskich marek samochodowych.
  • Infrastruktura. Serwis, gwarancje, sieć sprzedaży – to wszystko trzeba zbudować od zera.
  • Polityka. Rosnące napięcia między Chinami a UE mogą wpłynąć na cła, regulacje i percepcję klientów.

Co to oznacza dla rynku EV?

Jeśli ten chiński producent wejdzie do Europy z samochodami takimi jak SU7 Ultra, możemy spodziewać się kolejnej fali presji cenowej. Europejscy producenci będą musieli zareagować – czy to przez innowacje, czy obniżki cen. Dla klientów to dobra wiadomość, ale dla przemysłu – niekoniecznie.

Co ciekawe, Xiaomi nie jest osamotnione. Inne chińskie firmy – jak BYD, Nio czy Zeekr – także szykują się na ekspansję w Europie. Możliwe więc, że za kilka lat europejskie ulice będą wyglądać zupełnie inaczej niż dziś.

xiaomi su7 specialny kolor
xiaomi su7 ultra
xiaomi su7

Czy Xiaomi poradzi sobie na naszym rynku?

Na razie trudno o jednoznaczną odpowiedź. Z jednej strony firma ma ogromne zaplecze finansowe i technologiczne. Z drugiej – musi zmierzyć się z nowym rynkiem, inną kulturą zakupową i wymaganiami, których nie ma w Chinach.

Jedno jest pewne: centrum R&D w Monachium to nie przypadek, a jasny sygnał, że Xiaomi myśli o Europie poważnie.

A co Wy sądzicie o planach Xiaomi? Czy „chińskie BMW” ma szansę zdobyć Wasze zaufanie? Zapraszamy do dyskusji w komentarzach.

Tagi: badaniacentrum badawczo-rozwojoweekspansjaEuropaNiemcyXiaomiXiaomi SU7xiaomi su7 polskaXiaomi SU7 UltraXiaomi YU7
UdostępnijTweetUdostępnijSummarizeSummarizeWyślij

Zobacz też

bmw recykling baterii
Aktualności

Oto nowy sposób BMW na odzysk surowców. W Bawarii ruszył zakład, który mieli baterie, zamiast je topić

2025-12-16
tesla model y performance
Aktualności

Europa przyspiesza, Ameryka zaciąga ręczny, a nowy król tanich elektryków rzuca wyzwanie Tesli [RAPORT]

2025-12-14
xiaomi su7 w rzece
Aktualności

Xiaomi SU7 próbuje pływać. Seria wpadek autonomicznego parkowania po aktualizacji

2025-12-13

Dołącz do dyskusji

REKLAMA

Popularne wpisy

tesla supercharger wroclaw
Aktualności

Wielki rozjazd cen na ładowarkach. W grudniu za to samo ładowanie zapłacisz 50 albo 200 złotych

2025-12-15
greenway promocja darmowe ladowanie huby
Aktualności

GreenWay odpala prawdziwą bombę na święta. Ładujesz z mocą 400 kW zupełnie za darmo

2025-12-11
koszt ladowania ev w polsce
Poradniki

Ile kosztuje 100 km elektrykiem w 2025 roku? Jak wygląda koszt ładowania elektryka? Różnice są gigantyczne

2025-12-14
tesla model y performance
Aktualności

Europa przyspiesza, Ameryka zaciąga ręczny, a nowy król tanich elektryków rzuca wyzwanie Tesli [RAPORT]

2025-12-14
  • Polityka prywatności
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Stacje ładowania
  • Baterie
  • Rowery, motocykle i UTO
  • OZE
  • Poradniki
  • Testy
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Katalog samochodów elektrycznych
  • Katalog warsztatów EV
  • Mapa stacji ładowania
  • Forum dyskusyjne
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.