Xiaomi SU7, pierwszy elektryczny sedan tej marki, zyskał właśnie szereg nowych funkcji dzięki aktualizacji oprogramowania HyperOS 1.4.5. Najciekawszą nowością jest możliwość wykorzystania przedniej kamery samochodu do prowadzenia wideorozmów, gdy smartfon Xiaomi jest podłączony do auta. To rozwiązanie, które przybliża nas do jeszcze większej integracji technologii w codziennym życiu. Ale to nie wszystko – lista ulepszeń jest znacznie dłuższa.
Jak działa funkcja wideorozmów?
Aby korzystać z tej nowości, użytkownik musi posiadać telefon Xiaomi z systemem HyperOS 1 lub HyperOS 2 oraz odpowiednią wersją HyperConnect (15.3.2+ lub 16.0.0+). Po podłączeniu telefonu do samochodu, kamera przednia Xiaomi SU7 może być używana do prowadzenia rozmów wideo. To innowacyjne podejście, które sprawia, że komunikacja w trasie staje się wygodniejsza i bardziej zaawansowana technologicznie.
Inne nowości w smart kokpicie
Aktualizacja HyperOS 1.4.5 przynosi również szereg innych ulepszeń w zakresie interakcji użytkownika z samochodem. Na przykład, podczas połączeń VoIP przez Bluetooth mikrofon w samochodzie jest automatycznie wyłączany na stronie połączenia, aby zwiększyć prywatność. Dodano także funkcję szybkiego logowania przy użyciu połączonych kluczy Bluetooth, eliminując konieczność skanowania kodu QR.
Lepsze zarządzanie ładowaniem
Dla użytkowników elektryków kluczowym dodatkiem jest integracja danych z sieci ładowarek Nio, Li Auto i Xpeng. Teraz kierowcy mogą sprawdzić status stacji ładowania, takie jak dostępność, moc, ceny czy opłaty parkingowe. Możliwe jest również filtrowanie stacji według kryteriów, takich jak darmowy parking czy zakres mocy.
Udoskonalona jazda
Xiaomi wprowadziło także zmiany w logice działania tylnego spojlera. W trybie automatycznym teraz dostosowuje się on do trybu jazdy, a nie tylko do prędkości. Dodano też funkcję priorytetowego otwierania bagażnika – jeśli spojler jest w ruchu, zatrzymuje się, aby otworzyć klapę bagażnika. Po jej zamknięciu spojler wraca na swoje miejsce.
Dodatkowo w kamerach wspomagających skręcanie pojawiły się wskazówki kierunku skrętu, ułatwiające ocenę sytuacji na drodze.
Nowości w inteligentnym prowadzeniu
HyperOS 1.4.5 wprowadza też znaczące zmiany w funkcjach wspomagania jazdy w mieście. Zwiększono precyzję wykrywania prędkości i trajektorii pojazdów oraz pieszych, a także poprawiono stabilność wykrywania świateł drogowych i logikę wyboru pasa na skrzyżowaniach. System jest teraz w stanie rozpoznawać strefy robót drogowych i ostrzegać kierowcę głosowo i tekstowo.
Dodano także funkcję zdalnego sterowania inteligentnym parkowaniem oraz automatyczne wyłączanie kierunkowskazów po zakończeniu zmiany pasa ruchu.
Analiza i perspektywy
Xiaomi wyraźnie pokazuje, że chce być liderem w integracji technologii mobilnych z motoryzacją. Wideorozmowy za pomocą przedniej kamery czy zaawansowane funkcje zarządzania ładowaniem to krok w stronę nowoczesnych rozwiązań, które mogą przekonać nowych klientów do marki.
Jednak pytanie, które warto postawić, to jak te technologie sprawdzą się w codziennym użytkowaniu. Czy użytkownicy rzeczywiście będą korzystać z wideorozmów w samochodzie? Czy integracja z systemami ładowania ułatwi życie kierowcom, czy raczej wprowadzi zamieszanie z powodu różnic w standardach?
Zapraszamy do dyskusji!
Czy widzisz potencjał w takich innowacjach, jak te oferowane przez Xiaomi SU7? Czy funkcje takie jak wideorozmowy lub zdalne sterowanie parkowaniem mogą zmienić rynek pojazdów elektrycznych? Jakie technologie chciałbyś zobaczyć w przyszłości w swoim samochodzie? Podziel się swoją opinią w komentarzach!
Dołącz do dyskusji