• Kontakt
  • Forum dyskusyjne
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

Xiaomi rewolucjonizuje ładowanie! Współpraca z gigantami rynku NEV zmienia zasady gry

23.12.2024
w Aktualności
Czas czytania: 4 min
0
Udostępnij

Xiaomi, wchodząc na rynek pojazdów elektrycznych, zaskakuje strategią. Zamiast budować własną sieć ładowarek, firma nawiązała współpracę z liderami rynku NEV w Chinach – Nio, Xpeng i Li Auto. Dzięki temu Xiaomi dodało do swojej infrastruktury ponad 36 500 stacji ładowania w jeden dzień, nie stawiając ani jednej ładowarki. Czy to nowy sposób na zdobycie rynku EV?

Xiaomi korzysta z gotowej infrastruktury

Nio, Xpeng i Li Auto to najstarsze marki na chińskim rynku pojazdów elektrycznych. Ich wspólne osiągnięcia w budowie infrastruktury ładowania to imponujące liczby:

  • Nio: 2 527 szybkich ładowarek, 11 657 standardowych stacji oraz 13 007 ładowarek na stacjach docelowych.
  • Xpeng: 1 790 stacji ładowania z 9 070 punktami.
  • Li Auto: 1 344 stacje z 2 821 punktami ładowania.

Dzięki współpracy z tymi markami Xiaomi może oferować klientom dostęp do istniejącej sieci bez konieczności ogromnych inwestycji w budowę własnych stacji. To praktyczne i efektywne rozwiązanie, które pozwala skupić się na rozwoju pojazdów, a nie infrastruktury.

stacja ładowania li auto
Stacja ładowania LI AUTO
stacja ładowania nio
Stacja ładowania NIO
stacja ładowania xpeng
Stacja ładowania XPENG

Xiaomi SU7 – pierwszy krok na rynku EV

Xiaomi weszło na rynek EV w marcu 2024 roku, prezentując model SU7, elektrycznego sedana. W ciągu dziewięciu miesięcy firma sprzedała 113 000 pojazdów, co stanowi świetny wynik dla debiutanta. Celem Xiaomi na 2024 rok jest sprzedaż 130 000 aut.

REKLAMA

Cena SU7 wynosi od 215 900 do 299 900 yuanów (29 600–41 100 USD), co czyni go atrakcyjną ofertą w średnim segmencie rynku. Jednak Xiaomi traci na każdym sprzedanym aucie około 38 000 yuanów (5 250 USD). Strategia firmy opiera się na długoterminowym rozwoju i budowie pozycji w branży.

Latem 2025 roku Xiaomi planuje premierę drugiego modelu – crossovera YU7, który ma uzupełnić ofertę i zwiększyć sprzedaż.

xiaomi yu7
Xiaomi YU7
xiaomi su7
Xiaomi SU7

Współpraca z liderami – czy to wystarczy?

Współpraca z Nio, Xpeng i Li Auto to dowód na to, że Xiaomi zamierza korzystać z najlepszych dostępnych rozwiązań. Nio jest liderem w budowie stacji szybkiego ładowania, co daje użytkownikom Xiaomi łatwy dostęp do zaawansowanej infrastruktury. Dodatkowo Xiaomi nawiązało współpracę z operatorami ładowarek, takimi jak Sunnic, YKC, Towatt i Xiaoju, co jeszcze bardziej zwiększa wygodę użytkowników.

Strategia Xiaomi jest innowacyjna, ale rodzi pytania. Czy brak własnej sieci ładowania może ograniczyć rozwój firmy w przyszłości? Jak poradzi sobie na rynku, gdzie konkurenci, tacy jak Tesla czy BYD, stale inwestują w swoje stacje ładowania?

Czy strategia Xiaomi zmieni rynek EV?

Decyzja Xiaomi o wykorzystaniu istniejącej infrastruktury może być przełomowa. Firma pokazuje, że można zdobywać rynek EV, unikając kosztownej budowy własnej sieci ładowania. Jednak wyzwania pozostają – konkurencja w Chinach jest ogromna, a konsumenci zwracają uwagę na dostępność i wygodę ładowania.

REKLAMA

Zapraszamy do dyskusji! Czy uważacie, że strategia Xiaomi okaże się sukcesem? Czy współpraca z liderami rynku to wystarczający krok, aby zbudować trwałą pozycję? Jakie rozwiązania preferujecie jako użytkownicy EV – własne sieci ładowania czy współdzieloną infrastrukturę? Czekamy na Wasze opinie!

Źródło: carnewschina
UdostępnijTweetUdostępnijWyślij

Zobacz też

hyundai ioniq 6 n
Aktualności

Hyundai IONIQ 6 N debiutuje jako elektryczny zabójca sedanów sportowych za rozsądną cenę

2025-07-11
xiaomi yu7 szkice
Aktualności

Xiaomi Auto odpowiada na zarzuty o kopiowanie Porsche i Ferrari

2025-07-11
donut lab silnik ces 2025
Aktualności

Fińska rewolucja w silnikach elektrycznych: Donut Lab zbiera 25 milionów euro i podpisuje kontrakty z gigantami motoryzacyjnymi

2025-07-11

Dołącz do dyskusji

REKLAMA

Popularne wpisy

gac hyptec hl
Aktualności

GAC Hyptec HL z baterią CATL Freevoy i zasięgiem 1200 km zaprezentowany. Chiński SUV premium wchodzi do gry

2025-04-13
byd denza n9
Aktualności

Denza N9: Nowy luksusowy SUV od BYD w przedsprzedaży od 247 000 zł

2025-02-23
onvo l90
Aktualności

Chińska rewolucja w SUV-ach elektrycznych: Onvo L90 waży mniej niż większość aut osobowych

2025-07-10
aito m9
Aktualności

Odświeżony Aito M9 2025 – luksusowy SUV Huawei z czterema LiDARami podbija chiński rynek

2025-03-21
REKLAMA
  • Polityka prywatności
  • Redakcja
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.