Xiaomi, znany przede wszystkim z urządzeń elektronicznych, kontynuuje swoją ekspansję na rynku samochodów elektrycznych. Dyrektor generalny firmy, Lei Jun, właśnie zaprezentował pierwsze oficjalne zdjęcia drugiego modelu marki – SUV-a o nazwie YU7.
Elektryczny SUV w pełnej krasie
Najnowsze fotografie opublikowane przez Lei Juna w mediach społecznościowych pokazują YU7 w naturalnym świetle, co stanowi znaczącą zmianę w porównaniu do wcześniejszych prezentacji, które odbywały się w zamkniętych przestrzeniach.
Na pierwszy rzut oka widać, że YU7 nosi wyraźne cechy charakterystyczne dla stylistyki Xiaomi. Front pojazdu przypomina bardziej zaokrągloną wersję sedana SU7, z podobnie ukształtowanymi reflektorami i charakterystycznym pasem świetlnym biegnącym przez całą szerokość przedniego pasa.
Podobnie jak w przypadku SU7, YU7 wyposażono w czujnik LiDAR umieszczony na krawędzi dachu, co sugeruje zaawansowane systemy wspomagania kierowcy (ADAS) porównywalne do tych znanych z sedana. SUV prezentuje się na zdjęciach z kołami inspirowanymi turbowentylatorami, ale dla niezdecydowanych Xiaomi planuje oferować aż 26 różnych wzorów felg.
Rozmiary i pozycjonowanie
Xiaomi YU7 to średnio-duży SUV o wymiarach 4999/1996/1608 mm i rozstawie osi wynoszącym 3000 mm. Te parametry plasują go pomiędzy takimi modelami jak BMW X5 (5060/2004/1776 mm, rozstaw osi 3105 mm) a Lexus RX (4890/1920/1695 mm, rozstaw osi 2850 mm).
Imponujący układ napędowy
Podobnie jak w przypadku sedana SU7, Xiaomi planuje oferować YU7 w kilku wariantach napędowych:
- Podstawowe wersje będą wyposażone w pojedynczy silnik zamontowany z tyłu, generujący moc 235 kW (315 KM) i zasilany baterią litowo-żelazowo-fosforanową (LFP).
- Topowe warianty otrzymają układ dwusilnikowy z napędem na wszystkie koła, składający się z silnika przedniego o mocy 220 kW (295 KM) i silnika tylnego o mocy 288 kW (376 KM). Łączna moc wyniesie imponujące 508 kW (681 KM). Wersje AWD będą zasilane akumulatorem litowym typu ternarnego.
Chociaż oficjalne dane dotyczące zasięgu YU7 nie zostały jeszcze ujawnione, można przypuszczać, że będą zbliżone do parametrów SU7, który oferuje do 668 km lub nawet 800 km zasięgu w zależności od wersji.
Planowana premiera i ceny
Według wcześniejszych doniesień, Xiaomi planuje wprowadzić YU7 na rynek chiński między czerwcem a lipcem 2025 roku. Szacowana cena w Chinach ma wynosić od 300 000 juanów (około 41 060 USD) do 400 000 juanów (około 54 840 USD), co oznacza, że YU7 będzie nieco droższy od SU7, który startuje od 215 900 juanów (około 30 000 USD).
Klienci spoza Chin będą musieli uzbroić się w cierpliwość, ponieważ Xiaomi planuje rozpocząć eksport swoich modeli za granicę dopiero w 2027 roku.



Strategia Xiaomi na rynku EV
Wejście Xiaomi na rynek samochodów elektrycznych w 2024 roku z modelem SU7 okazało się strzałem w dziesiątkę. Sedan zbliża się już do 120 000 sprzedanych sztuk w niecały rok od premiery. Firma najwyraźniej nie zwalnia tempa, chcąc wykorzystać ten sukces i rozszerzyć swoją ofertę.
Lei Jun, który wcześniej określił wejście Xiaomi w produkcję samochodów jako „ostatni duży projekt przedsiębiorczy” swojego życia, konsekwentnie realizuje tę wizję, wyrażając „niezachwianą pewność zwycięstwa”.
YU7 będzie bezpośrednim konkurentem dla Tesli Model Y, ale dzięki szerokiej gamie wariantów napędowych i wykończeń, Xiaomi chce dotrzeć do różnych segmentów rynku. Biorąc pod uwagę sukces SU7, można oczekiwać, że również YU7 znajdzie wielu zwolenników.
Co myślicie o nowym SUV-ie Xiaomi? Czy uda mu się powtórzyć sukces modelu SU7? I czy europejscy kierowcy powinni czekać na jego premierę w 2027 roku, czy może wcześniej postawić na inne elektryczne SUV-y dostępne na rynku? Podzielcie się swoimi opiniami!
Dołącz do dyskusji