• Słownik
  • Kontakt
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

Polestar przygotował konkurencję dla Porsche. Nowy Polestar 5 to 884 km mocy i kosmiczna cena

10.09.2025
w Aktualności, Samochody elektryczne
Czas czytania: 8 min
0
Udostępnij

Spis treści

  • Odważna wizja staje się rzeczywistością
  • Technologia, która ma robić różnicę
  • Niespodziewana zmiana planów i przyszłość marki

Po latach zapowiedzi, prototypów i podsycanej ciekawości, w końcu jest. Polestar oficjalnie pokazał światu produkcyjną wersję swojego flagowego grand tourera – modelu Polestar 5. Premiera odbyła się w Monachium, a marka od razu uruchomiła zamówienia na wybranych rynkach. To nie jest kolejny elektryczny SUV. To manifestacja siły i technologii, która ma jeden cel: rzucić wyzwanie najlepszym w branży.

Odważna wizja staje się rzeczywistością

Droga Polestara 5 na salony była długa. Wszystko zaczęło się w 2020 roku od spektakularnego konceptu Precept. Już wtedy było wiadomo, że Szwedzi mierzą wysoko. Koncept był tak dobrze przyjęty, że rok później firma potwierdziła: zbudujemy na jego bazie samochód produkcyjny. Przez ostatnie lata widzieliśmy zamaskowane prototypy na Festiwalu Prędkości w Goodwood i testy ultraszybkiego ładowania. Teraz opadła kurtyna.

Co najważniejsze, Polestar 5 w wersji produkcyjnej jest zaskakująco wierny futurystycznej wizji konceptu Precept. To pięciometrowe, nisko osadzone GT, które emanuje skandynawskim minimalizmem, ale pod spodem kryje technologię z najwyższej półki. Aerodynamika odgrywa tu kluczową rolę, co widać po wysuwanych klamkach, zintegrowanym dyfuzorze czy listwie świetlnej z tyłu, która pomaga w przepływie powietrza. Efekt? Współczynnik oporu powietrza na poziomie zaledwie 0,24 Cd.

Dołącz do forum dyskusyjnego, by tworzyć z nami społeczność posiadaczy i sympatyków samochodów elektrycznych!
Wejdź na forum

polestar 5
polestar 5
polestar 5
polestar 5
polestar 5
polestar 5
polestar 5
polestar 5
polestar 5
polestar 5

Technologia, która ma robić różnicę

Sercem Polestara 5 jest zupełnie nowa, autorska platforma PPA (Polestar Performance Architecture). To kluczowa informacja, ponieważ nie jest to kolejna konstrukcja zapożyczona z koncernu Geely. Platformę opracowano od zera w brytyjskim centrum technologicznym marki. Jej szkielet wykonano z klejonych na gorąco profili aluminiowych, co zapewnia niesamowitą sztywność nadwozia, porównywalną z supersamochodami, przy jednoczesnym zachowaniu niskiej masy.

REKLAMA

W podłodze zintegrowano potężny akumulator o pojemności 112 kWh (106 kWh użyteczne), dostarczany przez SK On. To pierwszy model marki oparty na architekturze 800V, co przekłada się na fenomenalne prędkości ładowania. Polestar deklaruje, że auto może przyjąć moc do 350 kW, co pozwala na uzupełnienie energii od 10% do 80% w zaledwie 22 minuty.

Moc robi równie duże wrażenie. Obie wersje startowe korzystają z nowo opracowanego silnika tylnego, który sam generuje aż 450 kW. W połączeniu z jednostką napędzającą przednią oś, otrzymujemy prawdziwego potwora.

REKLAMA
polestar 5
polestar 5
polestar 5
polestar 5
polestar 5
polestar 5
polestar 5
polestar 5

Oto, jak prezentują się dwie premierowe wersje:

SpecyfikacjaPolestar 5 Dual MotorPolestar 5 Performance
NapędAWDAWD
Moc550 kW (748 KM)650 kW (884 KM)
Moment obrotowy812 Nm1015 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h3,9 s3,2 s
Prędkość maksymalna250 km/h (ograniczona)250 km/h (ograniczona)
Zasięg (WLTP)do 670 kmdo 565 km
Pojemność baterii112 kWh (brutto)112 kWh (brutto)
Maks. moc ładowania DC350 kW350 kW
Cena (w Niemczech)119 900 euro142 900 euro
Cena (szacunkowo w PLN)od ok. 510 000 złod ok. 607 000 zł

Co ciekawe, dla zwiększenia wydajności, potężny tylny silnik może zostać odłączony podczas spokojnej jazdy, co pozwala wersji Dual Motor osiągnąć imponujący zasięg 670 km.

Niespodziewana zmiana planów i przyszłość marki

Podczas premiery pojawiło się kilka zaskoczeń. Największym jest to, że w systemach wspomagania kierowcy (ADAS) zrezygnowano z zapowiadanego wcześniej LiDARu. Polestar potwierdził, że system będzie bazował na 11 kamerach, radarze i czujnikach ultradźwiękowych od firmy Mobileye – podobnie jak w modelu Polestar 4. To może oznaczać dwie rzeczy: albo marka jest niezwykle pewna skuteczności swojego systemu wizyjnego, albo szuka oszczędności w niezwykle drogim samochodzie.

Druga ważna informacja dotyczy przyszłości. Polestar 5 jest tak drogi, że staje się bezpośrednim konkurentem dla Porsche Taycan. Ceny startujące od ponad pół miliona złotych wyraźnie pozycjonują go w segmencie premium. Jednak to właśnie ta cena może być największym wyzwaniem. Polestar to wciąż młoda marka, która musi zbudować zaufanie klientów gotowych wydać takie pieniądze.

polestar 5 wnętrze
polestar 5 wnętrze
polestar 5 wnętrze
polestar 5 wnętrze

Wygląda na to, że firma jest świadoma tych wyzwań. Z najnowszych doniesień wynika, że dwumiejscowy roadster Polestar 6 został wstrzymany. Nowy zarząd pod kierownictwem Michaela Lohschellera stawia na bardziej dochodowe segmenty. Priorytetem ma być teraz mniejszy SUV, potencjalnie o nazwie Polestar 7, oraz druga generacja kluczowego dla sprzedaży modelu Polestar 2. To pragmatyczne podejście, które pokazuje, że marka skupia się na budowaniu stabilnych fundamentów finansowych, a Polestar 5 ma pełnić rolę wizytówki technologicznej i wizerunkowej.

Polestar 5 to bez wątpienia imponujący samochód. Pokazuje, do czego zdolna jest marka, gdy nie ogranicza jej budżet. To pokaz siły, technologii i odważnego designu. Pozostaje jednak pytanie, czy rynek jest gotowy na grand tourera za ponad 600 tysięcy złotych od producenta, który wciąż walczy o rozpoznawalność na poziomie niemieckich gigantów. Czas pokaże, czy ta odważna strategia przyniesie sukces.

A jakie jest Wasze zdanie? Czy Polestar 5 ma szansę namieszać w segmencie zdominowanym przez Porsche? A może to zbyt odważny i drogi krok dla tak młodej marki? Czekamy na Wasze opinie w komentarzach!

Tagi: 800vADASGeelyIAA MobilityPolestarpolestar 5Polester 5 bateriaPolester 5 cenaPolester 5 mocPolester 5 specyfikacjaPolester 5 wnętrzePolester 5 wyglądPolester 5 zasięgpremiera
UdostępnijTweetUdostępnijWyślij

Zobacz też

hyundai concept three iaa mobility
Aktualności

Hyundai odsłania karty. Ten koncept może namieszać na rynku małych elektryków

2025-09-10
CATL Shenxing Pro
Aktualności

Koniec z powolnym ładowaniem i małym zasięgiem? Chiński gigant CATL pokazał baterię, która ma wstrząsnąć Europą

2025-09-09
avatr vision xpectra
Aktualności

Chińczycy pokazali potwora. Koncepcyjny Avatr ma prawie 6 metrów i chce nawiązać z tobą emocjonalną więź

2025-09-09

Dołącz do dyskusji

REKLAMA

Popularne wpisy

gac hyptec hl
Aktualności

GAC Hyptec HL z baterią CATL Freevoy i zasięgiem 1200 km zaprezentowany. Chiński SUV premium wchodzi do gry

2025-04-13
lucid gravity
Aktualności

Amerykański król SUV-ów wjeżdża do Europy. Cena Lucid Gravity w Polsce? Policzyliśmy

2025-09-08
xpeng p7
Aktualności

Nowy Xpeng P7 przybywa do Europy. Tesla ma się czego obawiać?

2025-09-04
wyprawa elektrykiem do wloch ładowanie tesla
Testy

Wspaniała wyprawa elektrykiem do Włoch [relacja gościnna]

2025-05-07
REKLAMA
  • Polityka prywatności
  • Redakcja
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.