• 1000 km CHALLENGE
  • Katalog EV
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Słownik
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

Producent odkurzaczy rzuca wyzwanie Bugatti. Nowe informacje o hipersamochodzie Dreame

19.09.2025
w Aktualności, Samochody elektryczne
Czas czytania: 5 min
0
UdostępnijPodsumujPodsumuj

Spis treści

  • Dwie marki, jeden cel: zdominować rynek
  • Plan ataku na chińskich gigantów
  • Technologia i globalne ambicje

Wyobraźmy sobie taką sytuację: firma znana z produkcji zaawansowanych technologicznie odkurzaczy i robotów sprzątających ogłasza, że zbuduje samochód elektryczny. To już brzmi ambitnie. Ale Dreame Technology idzie o krok dalej. Ich debiutancki model ma rywalizować z Bugatti Veyronem, a kolejne rzucą rękawicę takim markom jak Rolls-Royce i Bentley. To nie jest scenariusz filmu science-fiction. To realny plan chińskiego giganta, który właśnie wchodzi do świata motoryzacji z niewyobrażalnym impetem.

Dwie marki, jeden cel: zdominować rynek

Dreame podchodzi do tematu strategicznie i z ogromnym rozmachem. Firma podzieliła swój motoryzacyjny biznes na dwie odrębne marki, każda z innym celem.

Pierwsza z nich, Dreame Automotive, ma skupić się na hipersamochodach. Wewnętrznie projekt nosi nazwę „Dreame-Bugatti”, co nie pozostawia złudzeń co do aspiracji. Mówimy tu o pojeździe, który ma oferować absolutnie topowe osiągi i przyspieszenie. Co ciekawe, planowane są dwie wersje: w pełni elektryczna (BEV) oraz z tzw. range extenderem (EREV). Prototyp tego niezwykłego pojazdu ma zostać pokazany światu już pod koniec tego roku na targach CES w Stanach Zjednoczonych, a finalna wersja ma zadebiutować w 2027 roku.

Dołącz do forum dyskusyjnego, by tworzyć z nami społeczność posiadaczy i sympatyków samochodów elektrycznych!
Wejdź na forum

Druga marka, Starry Automotive, to projekt o zupełnie innym charakterze, choć równie luksusowym. Jej celem jest rynek dużych, prestiżowych SUV-ów, gdzie dziś królują takie modele jak Rolls-Royce Cullinan czy Bentley Bentayga. To właśnie ta marka ma generować wolumen sprzedaży i bezpośrednio uderzyć w obecnych liderów chińskiego rynku premium.

Inne w podobnym temacie

zapowiedz bentley ev

Bentley gasi rewolucję EV. Silniki spalinowe zostają na lata, ale ich pierwszy elektryk i tak ma być przełomem

15/11/2025
dreame suv

Chiński producent odkurzaczy chce konkurować z najdroższymi. Elektryczny SUV Dreame to klon Rolls-Royce’a

26/09/2025
yangwang u9 extreme

Chiński hipersamochód pokonał Bugatti. Koniec europejskiej dominacji, YangWang U9 to nowy król prędkości

23/09/2025
dreame car

Od odkurzaczy do hipersamochodu za miliony? Dreame rzuca wyzwanie Bugatti i pokazuje pierwsze rendery

10/09/2025
REKLAMA
dreame car
dreame car
dreame car

Plan ataku na chińskich gigantów

Ambicje szefa Dreame, Yu Hao, są jasno określone. Nie chodzi tylko o rzucenie wyzwania europejskim legendom. Głównym celem na rodzimym rynku jest bezpośrednia konfrontacja i „zmiażdżenie” oferty takich firm jak Li Auto czy Aito, które są obecnie potęgami w segmencie luksusowych SUV-ów w Chinach.

W tym celu powstaje seria modeli oznaczona jako D9, która ma być produkowana na jednej platformie w czterech różnych konfiguracjach. Nazewnictwo (Pro, Max, Ultra) i strategia są jawnie inspirowane sukcesem Xiaomi. Ceny mają być bardzo konkurencyjne:

  • D9: 269 900 – 309 900 juanów (ok. 137 000 – 158 000 zł)
  • D9 Pro: 329 900 – 389 900 juanów (ok. 168 000 – 199 000 zł)
  • D9 Max: 429 900 – 489 900 juanów (ok. 219 000 – 250 000 zł)
  • D9 Ultra: 529 900 – 589 900 juanów (ok. 270 000 – 301 000 zł)

Każdy z tych modeli ma być większy i lepiej wyposażony niż jego bezpośredni konkurent z oferty Li Auto czy Aito. W planach jest już także większy model D10, który ma jeszcze wyżej podnieść poprzeczkę luksusu.

Technologia i globalne ambicje

Czy to wszystko to tylko marketingowe obietnice? Niekoniecznie. Dreame podchodzi do projektu z solidnym zapleczem technologicznym. Firma chwali się, że do końca 2024 roku złożyła ponad 6300 patentów, z czego wiele dotyczy kluczowych obszarów dla EV, takich jak sterowanie silnikiem czy interakcja człowiek-maszyna.

REKLAMA

Pierwsze ujawnione szczegóły techniczne hipersamochodu robią wrażenie. Mówi się o zastosowaniu stali lotniczej, innowacyjnych, opatentowanych drzwiach i ukrytym słupku B. Sztywność skrętna nadwozia ma przekraczać 45 000 Nm/stopień, co jest wynikiem plasującym auto w absolutnej czołówce.

dreame car

Co więcej, plany firmy nie ograniczają się do Chin. Dreame Automotive ogłosiło, że zbuduje fabrykę w Niemczech, w Brandenburgii, w bezpośrednim sąsiedztwie Gigafactory Tesli. To odważna deklaracja, która pokazuje, że firma poważnie myśli o rynku europejskim i chce wykorzystać istniejący tam łańcuch dostaw. Potwierdzeniem powagi tych planów jest fakt, że firma pobiła w Chinach rekord szybkości pozyskania pierwszej rundy finansowania dla nowego motoryzacyjnego startupu.

Wejście Dreame na rynek motoryzacyjny to jeden z najbardziej ambitnych i zaskakujących projektów ostatnich lat. Z jednej strony, skok od odkurzaczy do hipersamochodów wydaje się absurdalny. Z drugiej, historia firm takich jak Xiaomi czy Huawei pokazuje, że chińskie giganty technologiczne mają ogromny potencjał, by z sukcesem wejść do świata motoryzacji. Posiadają know-how w dziedzinie oprogramowania, ogromne fundusze i doświadczenie w budowaniu skomplikowanych łańcuchów dostaw. Dreame bez wątpienia rzuca rękawicę wszystkim – starym legendom i nowym graczom. Najbliższe lata pokażą, czy za tym szalonym planem kryje się geniusz.

Czy firma znana z odkurzaczy ma szansę namieszać w świecie luksusowych aut? A może to tylko marketingowy szum, który zderzy się z twardą rzeczywistością? Czekamy na Wasze komentarze.

Tagi: BentleyBugattidreamehypercarrolls-royce
UdostępnijTweetUdostępnijSummarizeSummarizeWyślij

Zobacz też

zapowiedz bentley ev
Aktualności

Bentley gasi rewolucję EV. Silniki spalinowe zostają na lata, ale ich pierwszy elektryk i tak ma być przełomem

2025-11-15
dreame suv
Aktualności

Chiński producent odkurzaczy chce konkurować z najdroższymi. Elektryczny SUV Dreame to klon Rolls-Royce’a

2025-09-26
yangwang u9 extreme
Aktualności

Chiński hipersamochód pokonał Bugatti. Koniec europejskiej dominacji, YangWang U9 to nowy król prędkości

2025-09-23

Dołącz do dyskusji

REKLAMA

Popularne wpisy

dongfeng bateria solid-state
Aktualności

450 km w 5 minut i 1000 km zasięgu. Chiński gigant odpala masową produkcję baterii solid-state

2025-11-15
xpeng x9 erev
Aktualności

Xpeng szykuje luksusowego vana z zasięgiem 1600 km i własnym „Mózgiem AI”

2025-11-18
ładowarki electra
Aktualności

600 milionów euro na stole. Unia sypnęła groszem na ładowarki i wodór – co trafi do Polski?

2025-11-20
saic solid-state battery
Aktualności

SAIC odpala linię produkcyjną baterii ze stałym elektrolitem. Czy rok 2027 to realny początek nowej ery?

2025-11-23
  • Polityka prywatności
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Stacje ładowania
  • Baterie
  • Rowery, motocykle i UTO
  • OZE
  • Poradniki
  • Testy
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Katalog samochodów elektrycznych
  • Mapa stacji ładowania
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.