• Słownik
  • Kontakt
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

Tesla w końcu odpaliła Supercharger V4. 500 kW mocy i koniec żartów z „dziecięcej zabawki”?

30.09.2025
w Aktualności, Stacje ładowania
Czas czytania: 6 min
2
Udostępnij

Spis treści

  • Czekaliśmy na to lata, czyli historia jednej obietnicy
  • Czym tak naprawdę jest supercharger v4?
  • 500 kw mocy, ale jest jeden haczyk
  • Co dalej? paradoks tesli i przyszłość sieci

Po latach oczekiwań i dość mylącej komunikacji, Tesla w końcu uruchomiła swoją pierwszą, w pełni funkcjonalną stację Supercharger V4. Nowe ładowarki w Redwood City w Kalifornii oferują moc sięgającą 500 kW i zamykają pewien rozdział w historii rozwoju sieci, która od lat wyznacza standardy w elektromobilności. To ważny krok, który jednak rodzi więcej pytań niż odpowiedzi.

Czekaliśmy na to lata, czyli historia jednej obietnicy

Nie ma co do tego wątpliwości – sieć Supercharger to prawdopodobnie najlepsze, co kiedykolwiek stworzyła Tesla. Pod względem skali, niezawodności i prostoty obsługi od lat deklasuje konkurencję, zwłaszcza w Ameryce Północnej. W Europie rywalizacja jest większa, ale Superchargery wciąż pozostają złotym standardem, do którego dążą inni.

Był jednak jeden obszar, w którym Tesla wyraźnie odstawała: maksymalna moc, a co za tym idzie, szybkość ładowania. Podczas gdy konkurencyjne sieci, takie jak Ionity, od dawna oferowały stacje o mocy 350 kW, flagowe ładowarki Tesli, Superchargery V3, zatrzymały się na poziomie 250 kW.

Dołącz do forum dyskusyjnego, by tworzyć z nami społeczność posiadaczy i sympatyków samochodów elektrycznych!
Wejdź na forum

Ta różnica była tym bardziej dotkliwa, że sam Elon Musk w 2016 roku, zapytany o przyszłość ładowania, z typową dla siebie brawurą nazwał moc 350 kW „dziecięcą zabawką”, sugerując, że Tesla celuje znacznie wyżej. Jak pokazała historia, jego słowa nie zestarzały się dobrze. Gdy w końcu zadebiutowały Superchargery V3, ich maksymalna moc wynosiła jedynie 250 kW. Przez blisko dekadę wydawało się, że Tesla pogodziła się z rolą lidera niezawodności, a nie prędkości.

REKLAMA
elon musk dziecieca zabawka

Czym tak naprawdę jest supercharger v4?

W 2023 roku zaczęły pojawiać się pierwsze stacje określane jako „V4”. Szybko jednak okazało się, że to bardziej ewolucja niż rewolucja. Tesla co prawda instalowała nowe, smuklejsze słupki do ładowania (tzw. posty), ale były one podłączone do starych szaf zasilających, tych samych, które obsługiwały stacje V3.

Główną zaletą tych „niepełnych” stacji V4 był dłuższy kabel, który znacznie ułatwiał ładowanie samochodów elektrycznych innych marek. Wiele z nich ma port ładowania w zupełnie innym miejscu niż Tesle, co na starszych stacjach bywało kłopotliwe. Początkowo moc tych stacji była taka sama jak V3, ale z czasem Tesla podniosła ją programowo do 325 kW. Wciąż jednak nie była to nowa generacja, na którą wszyscy czekali.

Teraz to się zmieniło. Stacja w Redwood City to pierwsza w pełni kompletna stacja Supercharger V4, wyposażona zarówno w nowe słupki, jak i, co najważniejsze, w nowe szafy zasilające zdolne dostarczyć moc do 500 kW.

suc nowa moc
tesla model 3 szybkie ladowanie suc

500 kw mocy, ale jest jeden haczyk

Tesla uczciła otwarcie stacji, publikując wideo, na którym Cybertruck ładuje się z maksymalną mocą. Widok wartości zbliżającej się do 500 kW na ekranie robi wrażenie. Firma twierdzi, że uzupełnienie energii od niemal zera do 80% zajmuje w takich warunkach około 35 minut, co jest świetnym wynikiem, biorąc pod uwagę ogromną baterię tego pojazdu.

Jest jednak pewien haczyk, a w zasadzie dwa. Po pierwsze, na razie stacja jest dostępna wyłącznie dla pojazdów Tesli. Po drugie, i to znacznie ważniejsze, pełną moc 500 kW jest w stanie przyjąć obecnie tylko Cybertruck. Dzieje się tak, ponieważ jako jedyny model w gamie Tesli, jest on oparty na architekturze 800V. Pozostałe samochody, takie jak Model 3, Y, S czy X, korzystają ze starszej instalacji 400V, która fizycznie nie jest w stanie obsłużyć tak wysokiej mocy ładowania.

REKLAMA

First V4 cabinet Supercharger now live https://t.co/6T1X6MVTaj

0.5 MW, 3X power density, 2X stalls per cabinet

Higher throughput, higher efficiency, lower cost, faster deployments pic.twitter.com/5NbiABwgpy

— Tesla Charging (@TeslaCharging) September 29, 2025

Co dalej? paradoks tesli i przyszłość sieci

Dochodzimy tu do interesującego paradoksu. Tesla zbudowała ultraszybką ładowarkę, z której w pełni może skorzystać tylko jeden, wciąż niszowy model z jej oferty. Jednocześnie na rynku jest coraz więcej samochodów konkurencji (np. Hyundai Ioniq 5, Kia EV6, Porsche Taycan, Audi e-tron GT), które dzięki architekturze 800V mogłyby wykorzystać potencjał V4 znacznie lepiej niż jakakolwiek Tesla poza Cybertruckiem.

Wydaje się więc, że ruch Tesli jest zagraniem czysto strategicznym i wybiegającym w przyszłość. Po pierwsze, otwarcie stacji V4 dla innych marek jest tylko kwestią czasu. Dłuższe kable od początku były ukłonem w ich stronę. Udostępniając moc 500 kW, Tesla może przyciągnąć do swojej sieci właścicieli najszybciej ładujących się aut na rynku, umacniając swoją pozycję jako dostawcy usług ładowania, a nie tylko producenta samochodów.

Po drugie, to jasny sygnał, że przyszłe modele Tesli, w tym te bardziej masowe, niemal na pewno będą oparte na architekturze 800V. Firma najpierw buduje infrastrukturę, by być gotową na premierę nowych generacji swoich pojazdów. To odwrócenie sytuacji, w której przez lata infrastruktura nie nadążała za możliwościami aut.

Uruchomienie pierwszej prawdziwej stacji V4 to zatem coś więcej niż tylko marketingowy sukces. To fundament pod przyszły rozwój zarówno sieci Supercharger, jak i całej gamy pojazdów Tesli. To także ostateczna odpowiedź na obietnicę sprzed lat i dowód, że firma nie zamierza oddawać pola konkurencji w żadnym aspekcie elektromobilności.

A jak Wy oceniacie ten krok? Czy moc 500 kW to realna rewolucja, czy na razie tylko ciekawostka dla posiadaczy Cybertrucka? Kiedy Waszym zdaniem pierwsze takie stacje mogą pojawić się w Polsce i czy będą realną alternatywą dla ładowarek innych operatorów? Dajcie znać w komentarzach, co o tym sądzicie!

Zamów swoją Teslę i zaoszczędź 2000 zł!
Zamów swoją Teslę!
Tagi: 800vTeslaTesla CybertruckTesla Supercharger
UdostępnijTweetUdostępnijWyślij

Zobacz też

tesla powershare v2l
Aktualności

Tesla w końcu to zrobiła. Nowa Tesla Model Y zasili Twój dom. Ale jest pewien haczyk

2025-10-02
polestar 3 2026
Aktualności

Polestar 3 na nowo. Większa moc, szybsze ładowanie i mniejsze baterie. Jak to możliwe?

2025-10-01
porsche cayenne ev
Aktualności

Porsche idzie na wojnę z Teslą i Chinami. Nowe Cayenne EV to technologiczny potwór na kołach

2025-10-01

Dołącz do dyskusji

REKLAMA

Popularne wpisy

baterie sodowe
Aktualności

Baterie czeka duża rewolucja? Sód rzuca wyzwanie litowi, ale w zupełnie nowej grze

2025-09-29
byd denza n9
Aktualności

Denza N9: Nowy luksusowy SUV od BYD w przedsprzedaży od 247 000 zł

2025-02-23
orlen ładowarka ev
Aktualności

Orlen z nową promocją na jesień. Ceny ładowania w dół o 25 procent

2025-10-02
gac hyptec hl
Aktualności

GAC Hyptec HL z baterią CATL Freevoy i zasięgiem 1200 km zaprezentowany. Chiński SUV premium wchodzi do gry

2025-04-13
REKLAMA
  • Polityka prywatności
  • Redakcja
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.