• 1000 km CHALLENGE
  • Katalog EV
  • Katalog warsztatów EV
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Słownik
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

Koniec taniego Xiaomi? Lifting SU7 może przynieść bolesną podwyżkę cen

20.12.2025
w Aktualności, Samochody elektryczne
Czas czytania: 5 min
0
UdostępnijPodsumujPodsumuj

Spis treści

  • Znany bloger ujawnia plany na 2026 rok
  • Koniec wojny cenowej z Teslą?
  • SUV pożera sedana
  • Ofensywa modelowa: Hybryda i limuzyna
  • Ryzykowna gra czy przemyślana strategia?

Chiński gigant technologiczny, który przebojem wdarł się do świata motoryzacji, najwyraźniej poczuł się pewnie. Z Państwa Środka napływają doniesienia, które mogą zmartwić fanów marki liczących na utrzymanie dotychczasowej polityki cenowej. Xiaomi szykuje odświeżoną wersję swojego debiutanckiego sedana, ale „taniej” już było. Jeśli plotki się potwierdzą, model SU7 po liftingu straci jeden ze swoich kluczowych atutów w walce z amerykańską konkurencją.

Znany bloger ujawnia plany na 2026 rok

Źródłem zamieszania jest wpis jednego z najbardziej wpływowych chińskich recenzentów motoryzacyjnych. Han Lu, którego na platformie Weibo śledzi imponująca rzesza 9 milionów obserwujących, podzielił się informacjami o nadchodzących zmianach w ofercie Xiaomi EV. Według jego wiedzy, zmodernizowana wersja Xiaomi SU7 ma trafić na rynek w drugim kwartale przyszłego roku.

Lifting to zazwyczaj kosmetyka i drobne usprawnienia, ale tym razem w pakiecie ma iść coś więcej. Bloger donosi o planowanej podwyżce ceny o 20 000 juanów, co w przeliczeniu daje kwotę ponad 10 tysięcy złotych. Dla wielu klientów może to być psychologiczna granica, która zmieni sposób postrzegania tego modelu.

facelift xiaomi su7

Koniec wojny cenowej z Teslą?

Kiedy Xiaomi oficjalnie wprowadzało model SU7 na rynek w marcu 2024 roku, strategia była jasna: uderzyć w Teslę Model 3 niższą ceną. Obecnie bazowy model Xiaomi kosztuje 215 900 juanów, co daje mu bezpieczny bufor cenowy w wysokości blisko 20 tysięcy juanów względem amerykańskiego rywala (startującego od 235 500 juanów). To właśnie ta różnica często decydowała o wyborze chińskiego auta.

Inne w podobnym temacie

onvo l90 black knight

Oto nowy król bezpieczeństwa w rodzinie Nio? Onvo L90 zaimponował w chińskich testach zderzeniowych

16/12/2025
xiaomi su7 w rzece

Xiaomi SU7 próbuje pływać. Seria wpadek autonomicznego parkowania po aktualizacji

13/12/2025
nio firefly

Chiński smok w owczej skórze? Nio Firefly wjeżdża do Europy i ma chrapkę na Polskę

13/12/2025
xiaomi su7

Xiaomi idzie po wszystko. Trzy nowe modele mają rzucić wyzwanie Porsche i Tesli

12/12/2025

Jeśli zapowiadana podwyżka stanie się faktem, nowe Xiaomi SU7 zrówna się cenowo z Teslą Model 3. To ryzykowny ruch. Oznacza to, że firma Lei Juna przestaje pozycjonować się jako „tańsza alternatywa”, a zaczyna walczyć jak równy z równym. Aby ten plan wypalił, lifting musi przynieść naprawdę znaczące ulepszenia technologiczne, które uzasadnią wyższą cenę w oczach klientów. Czy Xiaomi jest już postrzegane jako marka premium na równi z Teslą? Rok 2026 zweryfikuje te ambicje.

SUV pożera sedana

Analiza wyników sprzedaży pokazuje ciekawą dynamikę wewnątrz samej marki. Model SU7 notował świetne wyniki w pierwszej połowie 2025 roku, osiągając w marcu rekordowy poziom ponad 29 tysięcy dostarczonych sztuk. Jednak druga połowa roku przyniosła wyraźne ochłodzenie. W listopadzie do klientów trafiło „zaledwie” 12 520 egzemplarzy SU7, co oznacza spadek o prawie 46% rok do roku.

Gdzie podziali się klienci? Przesiedli się do SUV-a. Debiut modelu YU7 pod koniec czerwca 2025 roku zmienił układ sił. W listopadzie ten sportowy SUV zanotował rekordowe 33 729 dostaw. Widać wyraźnie, że nastąpiła tak zwana kanibalizacja sprzedaży – klienci, mając do wyboru sedana i modnego SUV-a, masowo wybierają ten drugi wariant. To naturalny trend rynkowy, ale pokazuje też, że SU7 potrzebuje odświeżenia, by ponownie przyciągnąć uwagę.

xiaomi yu7

Ofensywa modelowa: Hybryda i limuzyna

Doniesienia o liftingu SU7 to nie jedyne wieści z obozu Xiaomi. Lokalne media huczą o planach wprowadzenia aż trzech nowych wariantów pojazdów. Firma nie zamierza ograniczać się tylko do czystych elektryków (BEV).

Najciekawiej zapowiada się model YU9, ukrywający się pod kryptonimem „Kunlun”. Ma to być duży SUV i, co kluczowe, pierwszy w historii marki pojazd typu EREV (Extended-Range Electric Vehicle). Zastosowanie spalinowego generatora prądu (range extendera) sugeruje, że Xiaomi chce dotrzeć do klientów, którzy wciąż obawiają się o zasięg na długich trasach.

Oprócz tego mówi się o modelu SU7 L, który ma celować w segment luksusowych limuzyn dla kadry zarządzającej (prawdopodobnie wersja z przedłużonym rozstawem osi), oraz o wyczynowym wariancie YU7 GT, nastawionym na ekstremalne osiągi.

Ryzykowna gra czy przemyślana strategia?

Podniesienie ceny podstawowego modelu w momencie, gdy jego sprzedaż spada, wydaje się na pierwszy rzut oka ruchem nielogicznym. Z drugiej strony, jeśli Xiaomi planuje pozycjonować odświeżone SU7 jako produkt znacznie bardziej dojrzały i zaawansowany, może to być próba ucieczki z szufladki „taniego elektryka”.

Wprowadzenie wariantów L oraz potężnych SUV-ów wskazuje, że firma chce pokryć każdą niszę rynkową – od sportowych emocji, przez rodzinną praktyczność, aż po biznesowy prestiż. Pytanie, czy klienci są gotowi zapłacić za Xiaomi tyle samo, co za Teslę, pozostaje otwarte.

Jestem bardzo ciekaw Waszego zdania. Czy wybralibyście droższe Xiaomi SU7 po liftingu zamiast Tesli Model 3, gdyby ceny były identyczne? A może to właśnie niższa cena była jedynym powodem, dla którego w ogóle rozważalibyście tę markę?

Tagi: chińskie elektrykichińskie samochodychińskie samochody elektryczneXiaomiXiaomi SU7Xiaomi YU7
UdostępnijTweetUdostępnijSummarizeSummarizeWyślij

Zobacz też

onvo l90 black knight
Aktualności

Oto nowy król bezpieczeństwa w rodzinie Nio? Onvo L90 zaimponował w chińskich testach zderzeniowych

2025-12-16
xiaomi su7 w rzece
Aktualności

Xiaomi SU7 próbuje pływać. Seria wpadek autonomicznego parkowania po aktualizacji

2025-12-13
nio firefly
Aktualności

Chiński smok w owczej skórze? Nio Firefly wjeżdża do Europy i ma chrapkę na Polskę

2025-12-13

Dołącz do dyskusji

REKLAMA

Popularne wpisy

tesla supercharger wroclaw
Aktualności

Wielki rozjazd cen na ładowarkach. W grudniu za to samo ładowanie zapłacisz 50 albo 200 złotych

2025-12-15
orlen charger w orlen vitay
Aktualności

Kierowcy elektryków odetchną z ulgą? Orlen kończy z rozbiciem aplikacji i łączy usługi

2025-12-19
gwarancja byd blade rozszerzenie
Aktualności

BYD zmienia zasady w Europie. Nowa gwarancja na baterie to potężny cios w Teslę i Volkswagena

2025-12-16
koszt ladowania ev w polsce
Poradniki

Ile kosztuje 100 km elektrykiem w 2025 roku? Jak wygląda koszt ładowania elektryka? Różnice są gigantyczne

2025-12-14
  • Polityka prywatności
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Stacje ładowania
  • Baterie
  • Rowery, motocykle i UTO
  • OZE
  • Poradniki
  • Testy
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Katalog samochodów elektrycznych
  • Katalog warsztatów EV
  • Mapa stacji ładowania
  • Forum dyskusyjne
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.