• Kontakt
  • Forum dyskusyjne
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

Chiński SUV elektryczny Zeekr 7X już w Europie. Co to oznacza dla rynku?

19.05.2025
w Aktualności, Samochody elektryczne
Czas czytania: 7 min
0
Udostępnij

Spis treści

  • Nowy gracz z Chin — Zeekr debiutuje w Europie
  • Co wyróżnia Zeekr 7X na tle konkurencji?
  • Zeekr w liczbach — jak marka radzi sobie globalnie?
  • Europejska ekspansja Zeekr — co dalej?
  • Szanse i zagrożenia dla Zeekr na Starym Kontynencie

Chiński producent samochodów elektrycznych Zeekr oficjalnie rozpoczął dostawy swojego nowego SUV-a Zeekr 7X w Europie. To ważny krok dla całej branży elektromobilności na naszym kontynencie. Dlaczego Zeekr stawia właśnie na Europę? I co wyróżnia 7X na tle konkurencji?

Nowy gracz z Chin — Zeekr debiutuje w Europie

Na początku maja Zeekr ogłosił pierwszą europejską dostawę modelu 7X. Auto trafiło do klienta w Bergen w Norwegii, co nie jest przypadkiem — norweski rynek uchodzi za najbardziej dojrzały pod względem elektromobilności. Dostarczony egzemplarz to szara wersja Privilege AWD, czyli najbardziej zaawansowana odmiana oferowana obecnie przez Zeekr w Europie.

Model Zeekr 7X nie jest w Europie anonimowy. Już w grudniu 2024 roku marka rozpoczęła tu przedsprzedaż tego modelu, a pierwsze zamówienia przyjmowano w Holandii, Szwecji i Norwegii. Teraz ruszają rzeczywiste dostawy do klientów.

Dołącz do forum dyskusyjnego, by tworzyć z nami społeczność posiadaczy i sympatyków samochodów elektrycznych!
Wejdź na forum

Co wyróżnia Zeekr 7X na tle konkurencji?

Zeekr 7X to rodzinny SUV klasy średniej wyższej. Model w wersji Privilege AWD oferuje napęd na cztery koła, pneumatyczne zawieszenie oraz przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 3,8 sekundy. Imponujący jest też deklarowany zasięg — aż 543 km według normy WLTP. To parametry, które sytuują 7X wśród najmocniejszych graczy na rynku elektrycznych SUV-ów.

W Europie Zeekr 7X dostępny jest obecnie w trzech wersjach:

REKLAMA
  • Core RWD (napęd na tył)
  • Long Range RWD (napęd na tył, większy zasięg)
  • Privilege AWD (napęd na cztery koła, topowa wersja)

W Chinach oferta cenowa zaczyna się od 229 900 RMB, czyli około 121 tys. zł, natomiast w Europie ceny są zauważalnie wyższe. W Holandii model startuje od 52 990 euro (ok. 226 tys. zł), w Szwecji od 529 000 koron szwedzkich (ok. 229 tys. zł), a w Norwegii od 539 900 NOK (ok. 199 tys. zł). Różnice te wynikają m.in. z innych podatków, kosztów homologacji oraz poziomu wyposażenia.

Zeekr w liczbach — jak marka radzi sobie globalnie?

Zeekr to marka należąca do koncernu Geely, jednego z największych chińskich producentów samochodów. W kwietniu 2025 roku Zeekr dostarczył na całym świecie 13 727 pojazdów. To wynik o prawie 15% gorszy niż rok wcześniej i o 11% niższy niż w marcu tego roku. Jednak w ujęciu całego roku firma notuje wzrost — od stycznia do końca kwietnia dostarczyła łącznie 55 130 aut, czyli o ponad 12% więcej niż w analogicznym okresie 2024.

Dla porównania, należąca do tej samej grupy marka Lynk & Co dostarczyła w kwietniu aż 27 589 samochodów, co oznacza wzrost o ponad 47% rok do roku. Od początku roku Lynk & Co przekroczyło już barierę 100 tys. dostaw.

REKLAMA

Europejska ekspansja Zeekr — co dalej?

Zeekr nie zamierza ograniczać się do jednego rynku. Po Norwegii kolejne egzemplarze 7X mają trafiać do klientów w Holandii i Szwecji, a docelowo także w innych krajach Europy Zachodniej. Marka celuje głównie w rynki, gdzie elektromobilność ma już silną pozycję i gdzie nabywcy są otwarci na chińskie samochody elektryczne.

Warto zauważyć, że Zeekr to już druga „masowa” propozycja tej marki w Europie, po elektrycznym sedanie Zeekr 007. Firma nie ukrywa, że chce odebrać klientów uznanym europejskim markom, takim jak Volkswagen czy Volvo (nota bene również należący do grupy Geely).

Czy Zeekr 7X zrewolucjonizuje europejski rynek SUV-ów elektrycznych?
Model ma z pewnością bardzo dobry stosunek ceny do oferowanych możliwości, szczególnie w kontekście osiągów, wyposażenia i zasięgu. Jednak wyzwania są poważne — europejski klient jest wymagający, a marka Zeekr dopiero buduje swoją rozpoznawalność.

Zeekr 7x
Zeekr 7x
Zeekr 7x
Zeekr 7x

Szanse i zagrożenia dla Zeekr na Starym Kontynencie

Wprowadzenie Zeekr 7X do Europy może mieć kilka konsekwencji. Przede wszystkim zwiększa konkurencję w segmencie elektrycznych SUV-ów, co może wymusić obniżki cen lub poprawę oferty przez europejskich producentów. Chińskie marki udowadniają, że są w stanie zaoferować bardzo zaawansowane technologie w rozsądnej cenie. Dla klientów oznacza to większy wybór i być może lepsze warunki zakupu.

Z drugiej strony przed Zeekr stoi sporo wyzwań, takich jak przekonanie do siebie europejskich konsumentów, budowa sieci serwisowej czy walka z barierami administracyjnymi. Zmiany nazw wersji (np. Core RWD zamiast Premium) pokazują, że marka dopasowuje się do oczekiwań rynkowych, co może świadczyć o elastycznym podejściu do ekspansji.

Niewykluczone, że jeśli Zeekr odniesie sukces, kolejne chińskie marki będą jeszcze odważniej wchodzić na rynki europejskie. Możemy spodziewać się zaostrzenia konkurencji, zarówno pod względem cen, jak i rozwiązań technologicznych.

Czy Zeekr ma szansę powtórzyć sukces Tesli lub BYD w Europie?

Wiele będzie zależało od opinii pierwszych klientów, dostępności modeli i rozwoju infrastruktury wsparcia. Jeśli Zeekr spełni oczekiwania w zakresie jakości i obsługi, może stać się poważnym graczem na rynku. Europejscy producenci nie mogą już spać spokojnie.

Jakie są Wasze opinie na temat chińskich samochodów elektrycznych na polskim i europejskim rynku? Czy kupilibyście Zeekr 7X zamiast Volkswagena ID.4, Tesli Model Y czy Kii EV6? Dajcie znać w komentarzach!

Obserwuj LovEV.pl w Google News
Obserwuj
Tagi: europaholandiaNorwegiaszwecjazeekrzeekr 7xzeekr 7x bateriazeekr 7x cenazeekr 7x moczeekr 7x specyfikacjazeekr 7x wnętrzezeekr 7x wyglądzeekr 7x zasięg
UdostępnijTweetUdostępnijWyślij
REKLAMA

Zobacz też

chery icar v23
Aktualności

Chery szykuje premierę iCar V23 Retro Edition i stawia na ekspansję międzynarodową

2025-05-22
nissan micra 2025
Aktualności

Nowy Nissan Micra 2025: kultowy miejski hit wraca jako elektryk z charakterem

2025-05-22
honda 0 ces 2025
Aktualności

Honda tnie inwestycje w samochody elektryczne. Czy japoński gigant zostaje w tyle za konkurencją?

2025-05-20

Dołącz do dyskusji

RSS Nowe tematy na forum

  • Czym śmigacie, jeśli macie?
  • TeslaFI czy Tessie czy Tesla Mate?
  • Elon Musk - czy problemy Tesli są jego winą
  • Must have elektryka
  • Tesla Roadster - co myślicie? Czy to auto powstanie?
REKLAMA

Popularne wpisy

byd dolphin mini byd dolphin surf
Aktualności

BYD Dolphin Surf nadciąga do Polski. Mały elektryk, który może sporo namieszać

2025-05-17
byd denza n9
Aktualności

Denza N9: Nowy luksusowy SUV od BYD w przedsprzedaży od 247 000 zł

2025-02-23
byd dolphin mini
Aktualności

BYD Dolphin Surf – najtańszy elektryk BYD wkracza do Europy z nową nazwą i ulepszeniami

2025-05-15
denza n9
Aktualności

Denza N9 oficjalnie debiutuje – BYD atakuje segment luksusowych SUVów

2025-03-21
  • Polityka prywatności
  • Redakcja
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.