• Słownik
  • Kontakt
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

Nio odpala bombę. Nowe Nio ES8 to gigant na prąd, który chce zawstydzić Europę

21.08.2025
w Aktualności, Samochody elektryczne
Czas czytania: 10 min
0
Udostępnij

Spis treści

  • Cena, czyli jak zjeść ciastko i mieć ciastko
  • Większy, czyli naprawdę duży
  • Technologiczny popis na kołach
  • Luksus, który widać i czuć
  • Specyfikacja techniczna
  • Co to oznacza dla rynku i dla nas?

Nio nie bierze jeńców. Chiński producent właśnie rozpoczął przedsprzedaż swojego najnowszego dzieła – potężnego SUV-a Nio ES8 trzeciej generacji. To nie jest kolejna, grzeczna aktualizacja. To demonstracja siły, technologiczny manifest i bezpośrednie wyzwanie rzucone europejskim markom premium. Samochód, który właśnie debiutuje w Chinach, jest większy, mocniejszy i naszpikowany technologią do tego stopnia, że dotychczasowi liderzy rynku mogą poczuć się nieswojo.

Cena, czyli jak zjeść ciastko i mieć ciastko

Zacznijmy od tego, co najważniejsze dla portfela. Nio wyceniło bazową, sześcioosobową wersję Executive Luxury na 416 800 juanów, co w przeliczeniu daje około 212 600 złotych. To kwota za samochód z baterią na własność. Jednak prawdziwą rewolucją jest tutaj model BaaS, czyli Battery-as-a-Service.

Decydując się na wynajem baterii, cena zakupu pojazdu spada do zaledwie 308 800 juanów, czyli około 157 500 złotych. To strategia, która całkowicie zmienia zasady gry. Nagle ogromny, luksusowy SUV staje się finansowo dostępny dla znacznie szerszej grupy klientów, którzy nie muszą jednorazowo wykładać gigantycznej kwoty na akumulator. Oczywiście, wiąże się to z miesięcznym abonamentem, ale próg wejścia jest radykalnie niższy. To właśnie ta elastyczność może okazać się kluczem do podboju serc (i portfeli) klientów, także w Europie.

Dołącz do forum dyskusyjnego, by tworzyć z nami społeczność posiadaczy i sympatyków samochodów elektrycznych!
Wejdź na forum

nio es8
nio es8
nio es8
nio es8
nio es8
nio es8

Większy, czyli naprawdę duży

Poprzednia generacja Nio ES8 była dużym SUV-em. Nowy model wchodzi do kategorii gigantów. Samochód urósł w każdym kierunku. Ma teraz 5280 mm długości, 2010 mm szerokości i 1800 mm wysokości. Rozstaw osi to imponujące 3130 mm. Mówimy tu o przyrostach rzędu 18 cm na długość i 6 cm między osiami.

REKLAMA

Co to oznacza w praktyce? Przede wszystkim ogromną przestrzeń w środku. Nio ES8 będzie dostępne w dwóch konfiguracjach: sześcioosobowej (2+2+2) oraz siedmioosobowej (2+3+2). To już nie jest auto dla rodziny, to mobilny salon, który bez problemu pomieści dwie rodziny. Bagażnik oferuje 547 litrów, a po złożeniu siedzeń przestrzeń rośnie do absurdalnych 3230 litrów. Jakby tego było mało, z przodu wygospodarowano dodatkowy, 230-litrowy frunk. To auto stworzone do dalekich podróży w pełnym komforcie.

nio es8
nio es8

Technologiczny popis na kołach

Pod ogromną karoserią kryje się prawdziwy majstersztyk inżynierii. Nowy ES8 bazuje na architekturze 900 V, tej samej, którą Nio zastosowało w swoim flagowym modelu ET9. Daje to ogromne korzyści w zakresie wydajności i, co kluczowe, szybkości ładowania.

Napęd to układ dwóch silników i stały napęd na cztery koła. Przedni silnik indukcyjny generuje 180 kW, a tylny synchroniczny z magnesami trwałymi dokłada 340 kW. Łącznie system dostarcza aż 520 kW mocy (około 707 KM) i 700 Nm momentu obrotowego. Te liczby przekładają się na osiągi godne sportowego samochodu. Sprint od 0 do 100 km/h zajmuje zaledwie 3,97 sekundy. To kolos, który porusza się z gracją sprintera.

Standardowo na pokładzie znajduje się akumulator o pojemności 102 kWh, który według chińskiej normy CLTC ma zapewnić zasięg do 635 km. Jednak prawdziwą gwiazdą jest tu system ładowania. Nio ES8 może przyjąć moc do 600 kW przy napięciu 925 V. Co to oznacza? Wystarczy pięć minut przy odpowiedniej ładowarce, aby odzyskać 250 km zasięgu. A jeśli komuś się spieszy, zawsze pozostaje opcja wizyty na stacji wymiany baterii Nio, gdzie cały proces zajmuje około trzech minut.

Luksus, który widać i czuć

Wnętrze nowego ES8 to kolejny poziom luksusu. Projektanci postawili na minimalizm i najwyższej jakości materiały. Kokpit zdominowany jest przez ekrany: 16,4-calowy centralny wyświetlacz AMOLED oraz gigantyczny, 38-calowy wyświetlacz przezierny (AR-HUD), który potrafi wyświetlać informacje o martwym polu bezpośrednio na szybie.

Wersja sześcioosobowa oferuje fotele w drugim rzędzie, które rozkładają się do 151 stopni i mają podgrzewane podnóżki. Wszystkie rzędy siedzeń są podgrzewane, a wybrane miejsca mają również wentylację. Do tego dochodzi pięciostrefowa klimatyzacja, składane stoliki, lodówka, a nawet sufitowy, 21,4-calowy ekran 3K dla pasażerów z tyłu. O doznania akustyczne dba system audio Dolby Atmos o mocy 2600 watów, składający się z 27 głośników. To prawdziwe kino na kołach.

Za komfort podróży odpowiada dwukomorowe zawieszenie pneumatyczne z możliwością regulacji prześwitu w zakresie 100 mm (±50 mm). Standardowy prześwit wynosi 165 mm, a w trybie „Easy Entry” auto obniża się o 50 mm, by ułatwić wsiadanie.

nio es8 wnętrze
nio es8 wnętrze
nio es8 wnętrze
nio es8 wnętrze
nio es8 wnętrze
nio es8 wnętrze
nio es8 wnętrze
nio es8 wnętrze
nio es8 wnętrze
nio es8 wnętrze
nio es8 wnętrze
nio es8 wnętrze

Specyfikacja techniczna

CechaWartość
Długość5280 mm
Szerokość2010 mm
Wysokość1800 mm
Rozstaw osi3130 mm
Układ napędowyDual Motor AWD
Moc systemowa520 kW (ok. 707 KM)
Moment obrotowy700 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h3,97 s
Pojemność akumulatora102 kWh
Zasięg (CLTC)635 km
Architektura900 V
Maks. moc ładowania DC600 kW
Czas ładowania (5 min)Do 250 km zasięgu
Pojemność bagażnika547 l / 3230 l (po złożeniu siedzeń)
Pojemność frunka230 l
Konfiguracja miejsc6-osobowa (2+2+2) lub 7-osobowa (2+3+2)

Co to oznacza dla rynku i dla nas?

Premiera nowego Nio ES8 to nie tylko kolejne wydarzenie w motoryzacyjnym kalendarzu. To wyraźny sygnał, że chińscy producenci nie zamierzają już konkurować jedynie ceną. Teraz rzucają rękawicę w segmentach, które do tej pory były zdominowane przez niemiecką trójcę – Audi, BMW i Mercedesa. ES8 oferuje porównywalny, a w niektórych aspektach (jak szybkość ładowania) nawet wyższy poziom zaawansowania technologicznego, jednocześnie zachowując agresywną politykę cenową.

REKLAMA

Na razie model debiutuje w Chinach, gdzie już trafił do ponad 300 salonów. Jego oficjalna, globalna premiera odbędzie się podczas Nio Day 2025 w przyszłym miesiącu. Pojawienie się go w Europie jest tylko kwestią czasu. Pozostaje pytanie, jak zostanie wyceniony na Starym Kontynencie i jak zostanie przyjęty rewolucyjny model BaaS. Jeśli Nio zdoła zbudować odpowiednią infrastrukturę stacji wymiany baterii i ultraszybkich ładowarek, może poważnie namieszać na rynku.

Europejscy producenci otrzymali właśnie potężny dzwonek alarmowy. Nio ES8 udowadnia, że era, w której chińskie samochody były postrzegane jako tańsze alternatywy, bezpowrotnie minęła. Dziś to pełnoprawni konkurenci, którzy wyznaczają nowe standardy.

A co Wy sądzicie o nowym Nio ES8? Czy taki gigant, naszpikowany technologią i oferowany w relatywnie atrakcyjnej cenie, ma szansę na sukces w Polsce? Czy bylibyście skłonni zamienić niemieckie premium na chińską innowację? Dajcie znać w komentarzach!

Tagi: 900VChinyNioNio ES8Nio ES8 bateriaNio ES8 cenaNio ES8 mocNio ES8 specyfikacjanio es8 wnętrzeNio ES8 wyglądNio ES8 zasięgpremieraSUVxhud-ar
UdostępnijTweetUdostępnijWyślij

Zobacz też

Livian Smurf
Aktualności

Elektryczny Smerf za mniej niż 20 tysięcy złotych? Geely pokazuje auto, które może wywrócić rynek do góry nogami

2025-08-21
transport samochodow byd statkiem z chin
Aktualności

Koniec z pośrednikami. Elektryk z Chin jak elektronia lub inne gadżety – prosto pod dom

2025-08-21
Lamborghini Fenomeno
Aktualności

Lamborghini wsadziło wtyczkę do V12. Efekt? 1065 koni i nowa definicja szaleństwa

2025-08-20

Dołącz do dyskusji

REKLAMA

Popularne wpisy

gac hyptec hl
Aktualności

GAC Hyptec HL z baterią CATL Freevoy i zasięgiem 1200 km zaprezentowany. Chiński SUV premium wchodzi do gry

2025-04-13
xiaomi su7 weselnie
Aktualności

Gigant od smartfonów rzuca wyzwanie Tesli. Xiaomi oficjalnie potwierdza plany na Europę

2025-08-19
byd denza n9
Aktualności

Denza N9: Nowy luksusowy SUV od BYD w przedsprzedaży od 247 000 zł

2025-02-23
stelato s9t
Aktualności

Ten elektryk Huawei to luksusowe kombi, które może namieszać na rynku. Oto Stelato S9T

2025-08-19
REKLAMA
  • Polityka prywatności
  • Redakcja
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.