• 1000 km CHALLENGE
  • Katalog EV
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Słownik
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

Ford wspiera transformację swojego biznesu w Europie nowym kapitałem dla niemieckiej spółki zależnej

11.03.2025
w Aktualności, Samochody elektryczne
Czas czytania: 3 min
0
UdostępnijPodsumujPodsumuj

W ramach wsparcia transformacji swojego biznesu w Europie oraz w celu zwiększenia jego konkurencyjności, Ford Motor Company ogłosił przeznaczenie nowego kapitału i środków na wieloletni plan biznesowy dla swojej niemieckiej spółki zależnej Ford-Werke GmbH.

Inwestycje w elektromobilność

W ostatnich latach Ford zainwestował znaczące środki w Europie, w tym 2 miliardy dolarów na modernizację zakładów w Kolonii, które obecnie produkują pojazdy elektryczne.

Nowy pakiet finansowy obejmuje do 4,4 miliarda euro, z czego część zostanie przeznaczona na zmniejszenie zadłużenia Ford-Werke, a pozostałe środki na realizację wieloletniego planu biznesowego. Celem jest wsparcie bieżących działań restrukturyzacyjnych oraz dalsze zwiększanie konkurencyjności firmy. Ten krok zastępuje wcześniejsze zobowiązanie patronackie z 2006 roku i dostosowuje wsparcie dla Ford-Werke do standardów obowiązujących w innych spółkach zależnych Forda na świecie.

Dołącz do forum dyskusyjnego, by tworzyć z nami społeczność posiadaczy i sympatyków samochodów elektrycznych!
Wejdź na forum

„Dzięki nowemu kapitałowi wspieramy transformację naszego biznesu w Europie i wzmacniamy naszą konkurencyjność poprzez nową gamę produktów” – powiedział John Lawler, wiceprezes Ford Motor Company. „Aby odnieść długoterminowy sukces w Europie, musimy nadal upraszczać nasze struktury, obniżać koszty i zwiększać efektywność.”

Inne w podobnym temacie

volkswagen v2g

Niemcy to zrobili. Twój samochód elektryczny staje się legalnym magazynem energii. Kiedy Polska ogarnie kwestie V2G?

16/11/2025
denza z9 gt

Niemcy mają problem. Denza wjeżdża do europy z marką premium. 965 koni i ładowanie 1000 kw to dopiero początek

15/11/2025
fluence energy magazyn

Niemcy budują magazyn energii „GigaBateria” 1 GW tuż przy polskiej granicy. To koniec ery węgla, jaki znamy

15/11/2025
xiaomu su7 ultra na niemieckich drogach

Prezes Xiaomi ciśnie 260 km/h po autobahnie. Tak SU7 Ultra szykuje się na podbój Europy

15/11/2025
REKLAMA

Nowe modele elektryczne i sukces w segmencie pojazdów użytkowych

W 2024 roku Ford utrzymał swoją pozycję lidera w europejskim segmencie pojazdów użytkowych, będąc najchętniej wybieraną marką w tej kategorii już dziesiąty rok z rzędu.

Firma wprowadziła także dwa nowe modele elektryczne dostosowane do potrzeb europejskich klientów: Ford Explorer i Ford Capri, które są produkowane w Kolonii. Dodatkowo, Ford zaprezentował trzeci elektryczny model – Puma Gen-E, którego produkcja rozpoczęła się na początku tego roku w Rumunii.

REKLAMA

Wyzwania i współpraca na rzecz przyszłości

John Lawler podkreślił, że nowe finansowanie jest jednoznacznym zobowiązaniem Forda wobec rynku europejskiego. Jednocześnie zwrócił uwagę na konieczność współpracy wszystkich zainteresowanych stron – przemysłu, polityków, związków zawodowych oraz partnerów społecznych – w celu zabezpieczenia przyszłości europejskiego przemysłu motoryzacyjnego.

„Potrzebujemy jasnej polityki w Europie, która będzie wspierać akceptację pojazdów elektrycznych oraz równoważyć popyt konsumencki z celami emisyjnymi Unii Europejskiej” – dodał Lawler.

Co myślisz?

Nowe środki finansowe oraz dalsze inwestycje w elektromobilność pokazują, że Ford konsekwentnie realizuje swoją strategię transformacji w Europie. Dzięki wsparciu dla produkcji pojazdów elektrycznych i dalszym działaniom restrukturyzacyjnym firma chce wzmocnić swoją pozycję na rynku i sprostać wyzwaniom związanym z przejściem na zrównoważoną mobilność.

Czy Ford zdoła utrzymać swoją pozycję lidera w Europie i przyczynić się do rozwoju elektromobilności w regionie? Jakie jeszcze kroki powinny podjąć firmy motoryzacyjne, aby sprostać wyzwaniom transformacji? Podzielcie się swoimi opiniami w komentarzach!

Tagi: FordNiemcy
UdostępnijTweetUdostępnijSummarizeSummarizeWyślij

Zobacz też

volkswagen v2g
Aktualności

Niemcy to zrobili. Twój samochód elektryczny staje się legalnym magazynem energii. Kiedy Polska ogarnie kwestie V2G?

2025-11-16
denza z9 gt
Aktualności

Niemcy mają problem. Denza wjeżdża do europy z marką premium. 965 koni i ładowanie 1000 kw to dopiero początek

2025-11-15
fluence energy magazyn
Aktualności

Niemcy budują magazyn energii „GigaBateria” 1 GW tuż przy polskiej granicy. To koniec ery węgla, jaki znamy

2025-11-15

Dołącz do dyskusji

REKLAMA

Popularne wpisy

dongfeng bateria solid-state
Aktualności

450 km w 5 minut i 1000 km zasięgu. Chiński gigant odpala masową produkcję baterii solid-state

2025-11-15
buspas ev łódź
Aktualności

Weto prezydenta wcale nie kończy ery buspasów. Sprawdzamy, o co w tym chaosie chodzi

2025-11-15
greencell habuden ladowarka
Aktualności

Ujawniono, dlaczego sprzedaż aut elektrycznych naprawdę hamuje. Producenci popełnili fatalny błąd

2025-11-15
cadillac optiq eu
Aktualności

Baterie w elektrykach po latach. Mamy ranking 14 marek. Jak radzą sobie baterie po 3 latach? [RAPORT]

2025-11-16
  • Polityka prywatności
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Stacje ładowania
  • Baterie
  • Rowery, motocykle i UTO
  • OZE
  • Poradniki
  • Testy
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Katalog samochodów elektrycznych
  • Mapa stacji ładowania
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.