• 1000 km CHALLENGE
  • Katalog EV
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Słownik
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

Li Auto i8 wkracza na rynek: potężny SUV elektryczny z imponującym ładowaniem 5C

16.04.2025
w Aktualności, Samochody elektryczne
Czas czytania: 6 min
0
UdostępnijPodsumujPodsumuj

Spis treści

  • Potężny SUV elektryczny w rozsądnej cenie – Li Auto i8
  • Przełomowa technologia ładowania
  • Strategiczna zmiana kierunku
  • Nowoczesne technologie i design
  • Pozycjonowanie rynkowe
  • Technologiczne innowacje
  • Co dalej z Li Auto?

Li Auto oficjalnie prezentuje swój drugi w pełni elektryczny model – Li Auto i8. Ten imponujący SUV nie tylko zachwyca mocą 536 KM, ale wprowadza też rewolucyjną technologię szybkiego ładowania 5C, która może zmienić reguły gry na rynku pojazdów elektrycznych w Chinach.

Potężny SUV elektryczny w rozsądnej cenie – Li Auto i8

Li Auto i8 to prawdziwy kolos na elektrycznych kołach. Z długością niemal 5,1 metra, szerokością 1,96 metra i wysokością 1,74 metra, pojazd oferuje przestronną karoserię wyposażoną w sześć miejsc siedzących. Przy rozstawie osi wynoszącym 3,05 metra można spodziewać się bardzo komfortowych warunków podróżowania.

Mimo potężnych gabarytów i masy własnej 2610 kg, SUV imponuje osiągami. Napęd na wszystkie koła realizowany jest przez dwa silniki elektryczne – przedni o mocy 150 kW i tylny o mocy 205 kW. Łączna moc systemowa wynosi aż 400 kW (536 KM), co pozwala na dynamiczną jazdę, choć prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 180 km/h.

Dołącz do forum dyskusyjnego, by tworzyć z nami społeczność posiadaczy i sympatyków samochodów elektrycznych!
Wejdź na forum

li auto i8

Przełomowa technologia ładowania

Najciekawszym elementem specyfikacji Li Auto i8 jest zastosowanie akumulatorów NMC (litowo-niklowo-mangonowo-kobaltowych) z technologią ładowania 5C. To rozwiązanie może przynieść znaczącą przewagę na rynku, umożliwiając wyjątkowo szybkie uzupełnianie energii.

REKLAMA

Li Auto planuje przygotować odpowiednią infrastrukturę – w momencie wprowadzenia samochodu na rynek firma ma posiadać w Chinach 2500 stacji szybkiego ładowania z 15000 punktami ładowania. Obecnie Li Auto dysponuje już 2083 stacjami, co pokazuje skalę przygotowań do premiery modelu i8.

Strategiczna zmiana kierunku

Model i8 stanowi ważny krok w strategii Li Auto. Firma początkowo specjalizowała się w pojazdach typu EREV (elektrycznych z rozszerzonym zasięgiem), które łączą silnik elektryczny z małym silnikiem spalinowym służącym do ładowania akumulatora.

REKLAMA

Pierwszy w pełni elektryczny model firmy – Li MEGA MPV – nie odniósł sukcesu komercyjnego w Chinach, co spowodowało opóźnienia w wprowadzaniu kolejnych modeli elektrycznych. i8 ma więc trudne zadanie udowodnienia, że Li Auto potrafi konkurować również na rynku pojazdów całkowicie bateryjnych.

Nowoczesne technologie i design

Li i8 będzie wyposażony w najnowszej generacji czujnik LiDAR umieszczony nad przednią szybą. Według zapewnień producenta jest on mniejszy, lżejszy i oferuje lepszą zdolność wykrywania obiektów niż poprzednie wersje.

Pojazd ma zostać wprowadzony na rynek w lipcu 2025 roku, a jego oficjalna prezentacja prawdopodobnie nastąpi już w przyszłym tygodniu podczas Shanghai Auto Show. Cena ma wynosić około 400 000 juanów (204 500 zł), co stawia go w segmencie premium, ale wciąż w zasięgu zamożniejszych klientów.

li auto i8
li auto i8
li auto i8

Pozycjonowanie rynkowe

i8 dołącza do stale powiększającego się portfolio Li Auto, które obecnie obejmuje serię L pojazdów EREV (L6, L7, L8 i L9) oraz MPV Mega. Nowy model będzie flagowym reprezentantem serii „i”, która ma obejmować całkowicie elektryczne SUV-y marki.

Wymiary Li i8 są nieco mniejsze niż konkurencyjnego Onvo L90 (submarki Nio), który mierzy 5,145 metra długości, 1,998 metra szerokości i 1,766/1,786 metra wysokości, z rozstawem osi 3,11 metra. Pokazuje to, że Li Auto celuje w podobny segment rynku, starając się jednak zaoferować własne unikalne rozwiązania.

Technologiczne innowacje

Warto również wspomnieć, że Li Auto i8 będzie wykorzystywać opracowany przez Li Auto moduł zasilania SiC (z węglika krzemu), którego produkcja rozpoczęła się 13 lutego. Według producenta, to rozwiązanie ma zapewnić cichszą jazdę przy jednoczesnym zwiększeniu efektywności energetycznej pojazdu.

Co dalej z Li Auto?

Wprowadzenie modelu i8 to kluczowy moment dla Li Auto w kontekście rozwoju oferty pojazdów w pełni elektrycznych. Sukces lub pora tżka tego modelu mogą zadecydować o przyszłej strategii firmy – czy będzie ona kontynuować rozwój zarówno linii EREV, jak i BEV (battery electric vehicle), czy może skoncentruje się na jednej z tych technologii.

Inwestorzy wydają się pozytywnie oceniać nowy kierunek – akcje spółki wzrosły o 13% po opublikowaniu zdjęć nowego SUV-a. Li Auto konkuruje na rodzimym rynku nie tylko z chińskimi producentami jak Nio, BYD i XPeng, ale również z Teslą Elona Muska.

Czy Li Auto i8 okaże się przełomem dla chińskiego producenta i pomoże firmie umocnić pozycję na konkurencyjnym rynku chińskich pojazdów elektrycznych? Premiera w lipcu dostarczy odpowiedzi na to pytanie.

A Wy co sądzicie o nowym elektrycznym SUV-ie od Li Auto? Czy technologia ładowania 5C może być game-changerem na rynku? Czekamy na Wasze opinie w komentarzach.

Tagi: Chinyli autoLi Auto i8Li Auto i8 bateriaLi Auto i8 cenaLi Auto i8 mocLi Auto i8 specyfikacjaLi Auto i8 wyglądLi Auto i8 zasięgLiDARSUV
UdostępnijTweetUdostępnijSummarizeSummarizeWyślij

Zobacz też

zapowiedz bentley ev
Aktualności

Bentley gasi rewolucję EV. Silniki spalinowe zostają na lata, ale ich pierwszy elektryk i tak ma być przełomem

2025-11-07
zeekr x 2025
Aktualności

Zeekr w panice? Model Zeekr X dostaje lodówkę, 489 koni i… desperacką obniżkę cen po klapie sprzedażowej

2025-11-06
zeekr x 2026
Aktualności

Chińczycy oszaleli. Zeekr X 2026 to czwarta modernizacja w 2.5 roku, moc skacze do 489 KM

2025-11-04

Dołącz do dyskusji

REKLAMA

Popularne wpisy

GAC Hyptec GT Lite
Aktualności

Chińska wojna cenowa wchodzi w nową fazę. GAC odpala Hyptec GT Lite z zasięgiem 630 km za grosze

2025-11-02
orlen charge hub
Aktualności

Orlen na poważnie startuje z elektromobilnością. 400 kW mocy i 20 minut postoju na MOP-ie. Koniec strachu przed podróżą elektrykiem po Polsce

2025-11-05
rumia hub ładowania
Aktualności

Polska ma za dużo ładowarek, a i tak jest problem. Nowy raport pokazuje nasz paradoks

2025-11-04
zeekr x 2026
Aktualności

Chińczycy oszaleli. Zeekr X 2026 to czwarta modernizacja w 2.5 roku, moc skacze do 489 KM

2025-11-04
REKLAMA
  • Polityka prywatności
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Stacje ładowania
  • Baterie
  • Rowery, motocykle i UTO
  • OZE
  • Poradniki
  • Testy
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Katalog samochodów elektrycznych
  • Mapa stacji ładowania
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.